ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Joost (DoubleYou) schreef:Vraagje:
Wat is dit voor bumper?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ifff/8.jpg[/img]
Het lijkt op een Ecosse-bumper voor een 306 of zo.
ger
Berichten: 184
Lid geworden op: di 27 feb 2001 0:00
Locatie: Hof van Twente

Ja lekker knutselen,maak je eigen elbow
[img]http://picserver.student.utwente.nl/vie ... 04J/p.jpeg[/img][/code]
ger
Berichten: 184
Lid geworden op: di 27 feb 2001 0:00
Locatie: Hof van Twente

Of je gaat zelf knutselen met las bochten van bijv. 76mm :D

[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/incoming/76mm.jpg[/img][/quote]


Mooie lastafel :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Laat m'n meissie het maar niet zien :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou het aanrecht is een handige tool

Ik ken iemand die het wiellager van het achterwiel van een 19 wilde verwijderen, maar dat zit vast. Heet maken is een optie, en binnen een kleine tijd stond ook de hele achteras op de inductiekookplaat :lol: :lol: en dit is ECHT waar :lol:

Het lager ging er overigens prima uit daarna (Y) :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Riël schreef:ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/

????
R5GTT. Drive it like you stole it
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Joost (DoubleYou) schreef:Vraagje:
Wat is dit voor bumper?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ifff/8.jpg[/img]
is 'gewoon' een one-off (oftewel: custom)...zou idd een ecosse of alien achtig iets kunnen zijn...wel erg strak gedaan (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

paz-maniac schreef:
Riël schreef:ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/

????
emule
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

edonkey toch ook?
Ik heb dat spul niet :)
Misschien is er ook een torrent van?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Leuke film over een niet de dikke turbo, maar onze lieve GTT. Geloof ik, heb alleen de intro gezien en dás een gTT :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Johan schreef:
paz-maniac schreef:
Riël schreef:ed2k://|file|Rallye%20I.Love.Renault.5.Turbo.(Vhs-Rip).Rickilo.Xvid.avi|594748924|5E6D603963C961C2AE33B1A2A72AD5B5|/

????
emule
HIj is m al aan't bietsen :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:Nou het aanrecht is een handige tool

Ik ken iemand die het wiellager van het achterwiel van een 19 wilde verwijderen, maar dat zit vast. Heet maken is een optie, en binnen een kleine tijd stond ook de hele achteras op de inductiekookplaat :lol: :lol: en dit is ECHT waar :lol:

Het lager ging er overigens prima uit daarna (Y) :beer:
Whehehe :D

Ik had ook gewoon mijn carterdelen van me scooter op het fornuis liggen om de krukas erin te ploppen, ging perfect :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vandaag effe gemailt met turbo's hoet, zijn dit een beetje normale prijzen of is er goedkoper aan te komen??

wij kunnen u op ruilbasis de volgende upgrade's aanbieden.

T2 met vergrote compressor. euro 805,_

Hybride op basis van de T25.euro 1375,-


Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Turbo Service Team

Turbo's Hoet Nederland
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

JL Tuning :p

750 en 1150 geloof ik voor de T2&T25 (kan er wat naastzitten, maar daar heb je een foon voor).

Ik rijd trouwens met die T2-Hybrid rond, doet het wel aardig op 1.2 bar 8)
Maar ik ga misschien toch nog eens voor de T25.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Zo'n groot verschil tussen de t2 hybride en een t25 dan? die hybride spint toch wel sneller op?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ze spinnen ongeveer gelijk op, maar die T25 kan gewoon meer lucht verstouwen en je kan er hogere drukken mee draaien.

Is gewoon mooier stukkie engineering.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik hou van de klassieke originele auto, deze zullen overleven en de rest zal uiteindelijk van het toneel verdwijnen
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven schreef:Nee ze spinnen ongeveer gelijk op, maar die T25 kan gewoon meer lucht verstouwen en je kan er hogere drukken mee draaien.

Is gewoon mooier stukkie engineering.
Ok.

Dus de hybride t2 is gewoon een goedkopere oplossing voor een t25, meer lucht dan een gewone t2, etc etc bla bla bla toch? :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah zoiets ;)
pierre schreef:ik hou van de klassieke originele auto, deze zullen overleven en de rest zal uiteindelijk van het toneel verdwijnen
Fijn :p

Gelukkig zijn motoren gewoon weer netjes over te zetten.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kheb hier in de schuur nog twee blokjes liggen dus dat is het probleem niet 8) khad dit mailtje gestuurt vanaf thuis kzal volgende week nog es vanaf men werk bellen kijken of je als bedrijf nog wat korting krijgt :smoke:

@ steven als je nu al op 1.2 bar rijd met een hybride t2 hoeveel hoger wil je dan gaan met een t25 en wat heb je nu verder aangepast aan je blok met je huidige turbo erop??
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Van inlaat naar uitlaat (alleen de interxante stuff):
-Mercedes FMIC
-Groep A carb
-1,9 versterkte koppaking
-T2 Hybride
-Uitgeboorde elbow
-2,5" downpipe
-2,25" K-tec slash kut xl ding weetiket :D (nee niet zo'n slappe sidepipe :p )

Komt binnenkort nog een open filtertje op met afgesloten airbox. En voor de rest sta ik niet stil, dus we zien wel wat de toekomst brengt.

Enneh 230.000 km achter de kiezen :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

paz-maniac schreef:vandaag effe gemailt met turbo's hoet, zijn dit een beetje normale prijzen of is er goedkoper aan te komen??

wij kunnen u op ruilbasis de volgende upgrade's aanbieden.

T2 met vergrote compressor. euro 805,_

Hybride op basis van de T25.euro 1375,-


Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Turbo Service Team

Turbo's Hoet Nederland
Zoek eens een contact bij onze belgische vrienden, daar scheelt het vaak nog meer in prijs.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Ja hij meet de druk via die slang die er op zit. Onderdruk=verlaten en overdruk=vervroegen.

gr s :D nder
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:
paz-maniac schreef:vandaag effe gemailt met turbo's hoet, zijn dit een beetje normale prijzen of is er goedkoper aan te komen??

wij kunnen u op ruilbasis de volgende upgrade's aanbieden.

T2 met vergrote compressor. euro 805,_

Hybride op basis van de T25.euro 1375,-


Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Turbo Service Team

Turbo's Hoet Nederland
Zoek eens een contact bij onze belgische vrienden, daar scheelt het vaak nog meer in prijs.
Bel maar eens met C&E PARTS BV in Amersfoort tel: 033-465 53 79. Die mensen werken samen met Turbo Dynamics in Engeland. Daar heb je een T25 (+/- 1,8 Bar) voor rond de 1000 euro compleet nieuwe.

gr s :D nder
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Sander schreef:
Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Ja hij meet de druk via die slang die er op zit. Onderdruk=verlaten en overdruk=vervroegen.

gr s :D nder
Wat is dan de max overdruk die de renix kan meten?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:
Sander schreef:
Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Ja hij meet de druk via die slang die er op zit. Onderdruk=verlaten en overdruk=vervroegen.

gr s :D nder
Wat is dan de max overdruk die de renix kan meten?
Hij vervroegt tot 0,7 Bar. Je hebt ook de kans dat de capsule kapot als je boven de 1 Bar gaat.

gr s :D nder
Laatst gewijzigd door Sander op za 16 okt 2004 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sander schreef:
Riël schreef:
paz-maniac schreef:vandaag effe gemailt met turbo's hoet, zijn dit een beetje normale prijzen of is er goedkoper aan te komen??

wij kunnen u op ruilbasis de volgende upgrade's aanbieden.

T2 met vergrote compressor. euro 805,_

Hybride op basis van de T25.euro 1375,-


Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.

Turbo Service Team

Turbo's Hoet Nederland
Zoek eens een contact bij onze belgische vrienden, daar scheelt het vaak nog meer in prijs.
Bel maar eens met C&E PARTS BV in Amersfoort tel: 033-465 53 79. Die mensen werken samen met Turbo Dynamics in Engeland. Daar heb je een T25 (+/- 1,8 Bar) voor rond de 1000 euro compleet nieuwe.

gr s :D nder
Ik noem voorzichtige prijzen, ik houd rekening met plotselinge prijsverhogingen en inflaties.
Kunnen ze me er niet aan ophangen als het meer is en blij wezen als het minder is ;)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Als je met meer druk gaat rijden dan 1 Bar en je wilt je renix heel houden kun je dat oplossen b.v. op deze manier.

[img]http://www.sandergorissen.com/Opbouw_au ... g+ring.jpg[/img]

@ steven: die turbo's hoef je toch ook niet in Engeland te kopen, die hebben ze gewoon in Nederland of Belgie.

gr s :D nder
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als ik m'n GT niet compleet verkoop is binnenkort mijn T25 te koop + de rest van de setup.
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Sander schreef:
Riël schreef:
Sander schreef:
Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Ja hij meet de druk via die slang die er op zit. Onderdruk=verlaten en overdruk=vervroegen.

gr s :D nder
Wat is dan de max overdruk die de renix kan meten?
Hij verlaat tot 0,7 Bar. Je hebt ook de kans dat de capsule kapot als je boven de 1 Bar gaat.

gr s :D nder
Nu zeg je wat ander dan mij. Het lijkt me dat het tijdstip bij meer druk verlaat wordt, ipv vervroegd (ivm temperatuur en pingelen). Bij deellast (onderdruk) vervroeging voor economisch rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Riël schreef:
Sander schreef:
Riël schreef:
Sander schreef:
Riël schreef:Nou ben ik de kluts kwijt.

De renix 208/209 vervroegd bij een onderdruk
Verlaat deze nu bij een overdruk, of is deze niet in staat turbodruk te meten?
Ja hij meet de druk via die slang die er op zit. Onderdruk=verlaten en overdruk=vervroegen.

gr s :D nder
Wat is dan de max overdruk die de renix kan meten?
Hij verlaat tot 0,7 Bar. Je hebt ook de kans dat de capsule kapot als je boven de 1 Bar gaat.

gr s :D nder
Nu zeg je wat ander dan mij. Het lijkt me dat het tijdstip bij meer druk verlaat wordt, ipv vervroegd (ivm temperatuur en pingelen). Bij deellast (onderdruk) vervroeging voor economisch rijden.
Sorry ik ben verwart, je hebt gelijk; ik heb het al geedit.

gr sander
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja goed ik ook vandaar :D Nu klopt het dus? thanx :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

ik wil bakolie bij gaan vullen in de versnellingsbak van de gtt maar kan het er niet pneumatisch inpompen.... iemand een idee hoe dat anders kan?
en zo ja waar?
Gesloten