wat voor turbo heb jij in je setup? nog de orginele T3??
Of heb jij nu ook een t25Hybride?
Voordelen van een Alpine turbo kop tov GT kop??
Tis de orginele T3, maar ik heb em zelf gereviseerd en ge-upgraded, met een "50" trim T3 compressor en -huis. (standaard was de trim "40".)
In princiepe kan de turbo nu plm 1.3 bar (vanwege het 270 graden druklager)en tot 250 pk aan luchtflow (dat kan de compressor)
Natuurlijk haalt de motor geen 250 pk bij 1.3 bar, maar (met meer cc's enzo) de turbo zou het aankunnen.
Die compressor zit ook op r21 en saab. Jeroen vd Belt heeft ook zoiets gedaan.
Een T25 (T2 turbine en T3 compressor) zal veel minder turbolag hebben. maarja je kan bezig blijven.
In princiepe kan de turbo nu plm 1.3 bar (vanwege het 270 graden druklager)en tot 250 pk aan luchtflow (dat kan de compressor)
Natuurlijk haalt de motor geen 250 pk bij 1.3 bar, maar (met meer cc's enzo) de turbo zou het aankunnen.
Die compressor zit ook op r21 en saab. Jeroen vd Belt heeft ook zoiets gedaan.
Een T25 (T2 turbine en T3 compressor) zal veel minder turbolag hebben. maarja je kan bezig blijven.
hee abel dat kan niet ik heb alleen maar alpine
blokken gehad!! en geen turbo
blokken gehad!! en geen turbo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Hoe zit het met de compressie verhoudingen in een AT blok versus een GT blok?? Ik meen me te herinneren dat een AT een hogere compressie heeft als een GT. En zo ja waar zit het hem in? de Zuigers en de Koppakking of ook nog de kop?
-
- Contacteer:
om nog even op de waterpomp terug te komen
als je een kopp van een dikke turbo hebt past de waterpomp gelijk aan de goede kant
bij een at kop zit er aan die kant een afdek plaat
het is wel aan te passen..
het is namelijk zo dat er alleen een wandje in de kop geplaatst is zodat die afsluit tegen het plaatje aan
qua vorm is hij identiek aan de andere kant (waterpomp kant)
als je dit randje weg freest of vijlt heb je de ruimte voor het plaatjes voor de water pomp
aan de andere kant moet je de kop daar oplassen zodat het kanaal wordt afgesloten tegen het dekseltje
als je een kopp van een dikke turbo hebt past de waterpomp gelijk aan de goede kant
bij een at kop zit er aan die kant een afdek plaat
het is wel aan te passen..
het is namelijk zo dat er alleen een wandje in de kop geplaatst is zodat die afsluit tegen het plaatje aan
qua vorm is hij identiek aan de andere kant (waterpomp kant)
als je dit randje weg freest of vijlt heb je de ruimte voor het plaatjes voor de water pomp
aan de andere kant moet je de kop daar oplassen zodat het kanaal wordt afgesloten tegen het dekseltje