Voordelen van een Alpine turbo kop tov GT kop??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat voor turbo heb jij in je setup? nog de orginele T3??

Of heb jij nu ook een t25Hybride?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Tis de orginele T3, maar ik heb em zelf gereviseerd en ge-upgraded, met een "50" trim T3 compressor en -huis. (standaard was de trim "40".)
In princiepe kan de turbo nu plm 1.3 bar (vanwege het 270 graden druklager)en tot 250 pk aan luchtflow (dat kan de compressor)
Natuurlijk haalt de motor geen 250 pk bij 1.3 bar, maar (met meer cc's enzo) de turbo zou het aankunnen.

Die compressor zit ook op r21 en saab. Jeroen vd Belt heeft ook zoiets gedaan.

Een T25 (T2 turbine en T3 compressor) zal veel minder turbolag hebben. maarja je kan bezig blijven.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee abel dat kan niet ik heb alleen maar alpine
blokken gehad!! en geen turbo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hoe zit het met de compressie verhoudingen in een AT blok versus een GT blok?? Ik meen me te herinneren dat een AT een hogere compressie heeft als een GT. En zo ja waar zit het hem in? de Zuigers en de Koppakking of ook nog de kop?
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

compressieverh. 8,6:1

ik denk ook de kop

1397 cc, 108 pk bij 6000 tpm, 147 Nm 4000 tpm
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

we hebben het wel eens eerder uitgerekend,
at/gtt zuigers hebben een heel andere vorm, maar als je ze verwisseld blijft de cv ongeveer hetzelfde. Dus pakking en kop.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

onder een AT kop ligt toch een dunnere koppakking dan bij een GT? (1.9MM)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

volgens handboek voor gt 1,8 mm
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1,9[mm] is voor de uprated pakkingen als Spesso etc.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

standaart at =1.45 mm, 1.9 is uprated, 2.4 kan ook.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

om nog even op de waterpomp terug te komen
als je een kopp van een dikke turbo hebt past de waterpomp gelijk aan de goede kant
bij een at kop zit er aan die kant een afdek plaat
het is wel aan te passen..
het is namelijk zo dat er alleen een wandje in de kop geplaatst is zodat die afsluit tegen het plaatje aan
qua vorm is hij identiek aan de andere kant (waterpomp kant)
als je dit randje weg freest of vijlt heb je de ruimte voor het plaatjes voor de water pomp
aan de andere kant moet je de kop daar oplassen zodat het kanaal wordt afgesloten tegen het dekseltje
Plaats reactie