[R5gtti]Injectie vragen-topic

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sander
Contacteer:

paz-maniac schreef:
heeft iemand een vertaling van wat hier allemaal beschreven staat in het nederlands of engels, ik spreek dus echt maar 2 of 3 woorden frans.of weet iemand hoe dit even snel te vertalen is naar nederlands of engels
Probeer dit eens: http://www.freetranslation.com/

gr sander
-PAZ-
Über-Spammer

dank u :worship: :worship:
werkt perfect kheb nu alles in het engels en dat is toch al weer een stuk beter te begrijpen dat dat frans :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

paz-maniac schreef:dank u :worship: :worship:
werkt perfect kheb nu alles in het engels en dat is toch al weer een stuk beter te begrijpen dat dat frans :)
Nou maak je mij ook benieuwd. plaats eens in het engels, wie weet snappen meer mensen het dan. :D
Riël
Über-Spammer

Dan snap je er nog niets van. verhaal gaat identiek aan het fastchip verhaal, alleen doen ze het hier met 21T spul.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

komt idd in grote lijnen op het zelfde neer, ze gebruiken alleen andere spullen dan dat ze bij fastchip deden. het verhaal is ook wel wat uitgebreider dan dat van fastchip. heb het nu wel in het engels, maar sommige woorden herkende de dat vertaal programma niet dus dat moet ik zelf nog even uitzoeken. als het een beetje leesbaar is zal ik het hier wel eens posten
Menno

als je er nie uitkomt moet je maar ff vragen.
Zowel bier bestellen als technisch doen lukt me wel in 't frans, verder nie :p
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

Menno schreef:als je er nie uitkomt moet je maar ff vragen.
Zowel bier bestellen als technisch doen lukt me wel in 't frans, verder nie :p

bier bestellen da lukt meestal wel, dan maakt het nie zo veel uit in welke taal het is :) .
ben nu bezig om alles een beetje duidelijk te vertalen, mocht het niet lukker dan stuur ik wel ff pm ofzo, alvast bedankt (Y) (Y)
Riël
Über-Spammer

Even ophouden in het carb topic ....
Riël schreef:Ik vind de injectoren wat ver naar buiten staan?
Ik zou het ding zo willen hebben 8)
Het is dat ik in mijn spruitstuk de injectoren verder naar binnen plaats. Wie weet heeft dit andere voor/nadelen, vandaar de vraag :D
Sander
Contacteer:

wouter 16v

Zit dit bij jou op je auto sander? Want dit ziet er dus echt bruut uit. :worship: :worship:
Abel
Über-Spammer

Wie heeft dit zo bedacht?? knap werk zeg, en mooi verchroomd??
(Y)
-PAZ-
Über-Spammer

dat ziet er super netjes uit, blokje zal wel de nodige pk's geven turbo ziet er ook niet meer uit als een gewone T2.

plaats van injectoren ver of dicht bij cilinderkop had invloed op het toerental waarbij het meeste vermogen gelevert werd d8 ik, correct me if i am wrong
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat ziet er super gelikt uit man..

heb je er nog wat informatie of commentaar bij te geven sander??
Sander
Contacteer:

wouter 16v schreef:Zit dit bij jou op je auto sander? Want dit ziet er dus echt bruut uit. :worship: :worship:
Nee is niet van mij, deze stonden eerst in de Carb. topic. Maar daar gaat het over carb.'s en hier over injectie. Dus heb ik ze hier geplaatst.

gr s :D nder
Sander
Contacteer:

Abel schreef:Wie heeft dit zo bedacht?? knap werk zeg, en mooi verchroomd??
(Y)
Het zal wel RVS zijn wat ze hebben gepolijst.

Sander
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Dat ziet er super gelikt uit man..

heb je er nog wat informatie of commentaar bij te geven sander??
Nou het is dus niet van mij, en ik zou het in ieder geval anders maken als hier op de foto. Dat geld voor het inlaat- en uitlaatspruitstuk. Maar niet te min het is een mooi stukje werk.

Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Oke bedankt voor de info :lol:
Menno

ff een paar dingetjes die tellen bij injectorplaatsing:
Als je een auto wilt die schoon is, qua uitlaatgasemissies, moet de injector dicht bij de inlaatklep zitten. Je pist dan niet zoveel vloeibare brandstof op de spruitstukwanden.
Bij een erg hoogtoerige motoren worden de injectoren wat verder geplaatst, zodat de brandstof nog wat tijd heeft om te verdampen.

Al met al maakt 't voor een gtt dus geen ene fuck uit waar die dingen zitten. Het enige wat telt is een beetje praktische plaatsing, liefst niet te dicht bij de uitlaat.
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

waar die schoolboeken ookal niet handig voor zijn

hoe beter de vulling en daarmee de vullingsgraad van een cilinder is, des te groter is de hoeveelheid aangezogen gasmengsel die door de verbranding in vermogen kan worden omgezet. goed ontworpen motoren kunnen een vullingsgraad hebben van 0,9 dat wil zeggen dat zij in staat zijn om 90 procent van het slagvolume aan te zuigen. er zijn echter ook motoren, die door drukvulling meer dan 100 procent halen. zij het weliswaar binnen een relatief beperkt toerentalberijk. in dit verband wijzen wij erop dat de lengte van de aanzuigbuizen veel meer dan andere factoren zoals uitlaatsysteem of compressieverhouding een grote invloed hebben op het koppelverloop van de motor. onderspruitstuk lengte verstaat men de totale lengte van het aanzuigtraject van uitgang airbox tot de klepkop van de inlaatklep. het ontwerp en de optimalisering van deze buizen is van wezenlijk belang voor de motor motorkarakteristiek, waarbij in principe geldt dat kortere aanzuigbuizen het max koppel naar een hoger toerental doen verplaatsen en iets meer topvermogen oplevert en dat lange aanzuigbuizen een goed koppel bij een relatief laag toerental genereren en bij hoge toerentallen het vermogen iets inperken. dit komt omdat de inlaat lengte altijd een compromis is en dus voor een bepaalt toerental 100 procent optimaal is daarom kijken fabrikanten steeds vaker voor een variabel inlaatspruitstuk, waardoor voor elk toerengebied een optimale lengte van het inlaat traject verkregen word
PtrGte
Contacteer:

paz-maniac schreef:waar die schoolboeken ookal niet handig voor zijn

hoe beter de vulling en daarmee de vullingsgraad van een cilinder is, des te groter is de hoeveelheid aangezogen gasmengsel die door de verbranding in vermogen kan worden omgezet. goed ontworpen motoren kunnen een vullingsgraad hebben van 0,9 dat wil zeggen dat zij in staat zijn om 90 procent van het slagvolume aan te zuigen. er zijn echter ook motoren, die door drukvulling meer dan 100 procent halen. zij het weliswaar binnen een relatief beperkt toerentalberijk. in dit verband wijzen wij erop dat de lengte van de aanzuigbuizen veel meer dan andere factoren zoals uitlaatsysteem of compressieverhouding een grote invloed hebben op het koppelverloop van de motor. onderspruitstuk lengte verstaat men de totale lengte van het aanzuigtraject van uitgang airbox tot de klepkop van de inlaatklep. het ontwerp en de optimalisering van deze buizen is van wezenlijk belang voor de motor motorkarakteristiek, waarbij in principe geldt dat kortere aanzuigbuizen het max koppel naar een hoger toerental doen verplaatsen en iets meer topvermogen oplevert en dat lange aanzuigbuizen een goed koppel bij een relatief laag toerental genereren en bij hoge toerentallen het vermogen iets inperken. dit komt omdat de inlaat lengte altijd een compromis is en dus voor een bepaalt toerental 100 procent optimaal is daarom kijken fabrikanten steeds vaker voor een variabel inlaatspruitstuk, waardoor voor elk toerengebied een optimale lengte van het inlaat traject verkregen word
ik ben door verschillende feiten al wel overtuigd dat de vullingsgraad bij atmosferische motoren HOGER kan zijn dan 100%...

is dit trouwens een stuk geciteerd uit Gert Hack, AutoTuning???

komt bekend voor .... :wink:
Riël
Über-Spammer

Die mening deel ik met je, door dynamische stroming of hoe noemt men dat?
PtrGte
Contacteer:

inertia van het mengsel,

ik geloof dat ze het massatraagheid noemen,

maar ook door pulsatie-effecten in 1e, 2e ,3e of 4e graad...

Speedy kan daar vast wel wat meer over vertellen, die zal er vast een boek over gelezen hebben, (die ik nog steeds niet kan vinden)
Riël
Über-Spammer

Ja natuurlijk, die bedoel ik, trillingen in de gasstroom, bij het einde van een inlaatspruitstuk draait deze drukgolf zich weer om, de kunst is om precies als de klep opent of open is deze drukgolf mee te laten helpen vullen.

Ook het open blijven staan van de inlaatklep als de zuiger weer omhoog gaat kan wat extra vullen, dit is inderdaad mogelijk door de massatraagheid van het gas.

Maar, óf die 100% of meer worden gehaald? Dát ben ik me weer aan het afvragen. Ik weet niet hoeveel je haalt zonder deze 'trucjes'.
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:Ja natuurlijk, die bedoel ik, trillingen in de gasstroom, bij het einde van een inlaatspruitstuk draait deze drukgolf zich weer om, de kunst is om precies als de klep opent of open is deze drukgolf mee te laten helpen vullen.

Ook het open blijven staan van de inlaatklep als de zuiger weer omhoog gaat kan wat extra vullen, dit is inderdaad mogelijk door de massatraagheid van het gas.

Maar, óf die 100% of meer worden gehaald? Dát ben ik me weer aan het afvragen. Ik weet niet hoeveel je haalt zonder deze 'trucjes'.
Met een Turbo op 1 bar overdruk moet hij toch wel richting 200% gaan toch? als de overdruk onder de gasklep word gemeten.
Riël
Über-Spammer

Ja, dat wel natuurlijk. Al zal 1 bar daar wel iets te weinig voor zijn (verlies wordt ook steeds groter). Want met 200% vulling moet je dubbel zo veel power hebben, dat haal je niet.

Maar we hadden het over de bewering dat atmosferische motoren niet verder dan 90% komen.
PtrGte
Contacteer:

nou ja...ik weet het ook niet zeker, want er is nog maar weinig bekend over dit gebeuren...ik vind het wel erg interessant...

heb zelfs al 130% vulling gezien bij atmosferische motoren... :wink:

maar goed...dat vind ik ook wat veel, maar wie weet halen ze het wel...

als lucht zich in het inlaattraject verplaatst met de snelheid van het geluid...dat gaat echt hard, dus als die klep dan bijna sluit, zullen die gassen nog wel even doorstuwen...
speedline

PtrGte schreef:Speedy kan daar vast wel wat meer over vertellen, die zal er vast een boek over gelezen hebben, (die ik nog steeds niet kan vinden)
Dan doe je niet genoeg moeite...

http://www.vieweg.de
http://www.all4engineers.com
http://www.sae.org

En dan de boeken koppelingen volgen...

En voor een zoekhint op google; Helmholtz resonator in automotive engines...
-PAZ-
Über-Spammer

ik ben door verschillende feiten al wel overtuigd dat de vullingsgraad bij atmosferische motoren HOGER kan zijn dan 100%...

is dit trouwens een stuk geciteerd uit Gert Hack, AutoTuning???

komt bekend voor .... :wink:
zou heel goed kunne, een deel komt daaruit de rest
komt grotendeels uit een van men schoolboeken over motoren, die boeken waren van dezelfde uitgever als het boek van gert hack[/quote]
Riël
Über-Spammer

Sander schreef:
Riël schreef:Model VIN Years Volume Engine code System
Renault 5
VF.8220.......... 1986 - 1991 1,4 C7J K-Jetronic
VF.8221.......... 1991 - 1991 1,4 C7K K-Jetronic

Heb ik gelijk als ik denk dat het de c7J motor is waar dit spruitstuk opzit?
Ik zou het niet weten. Maar probeer maar eens meer te weten te komen, en het liefst er achter komen waar je ze kan kopen. Ik zou ook allen maar het inlaat gedeelt willen en het gasklephuis (plenum)hoeft niet eens.

gr sander
Ik heb al ontelbare fora en mailtjes gestuurd :) Kan alleen maar wachten. ZOjuist stuitte ik op een oude renault handelaar hier in Landgraaf :) Ik belde erover maar hij had alleen oude dingen. Ik vertelde vlug mijn verhaal en hij bleek contacten in californie te hebben. Maar voordat ik goed en wel zijn email adres had ging de hoorn erop, gehaaste kerel. Heb m gemaild, eens afwachten.
Matijs
Contacteer:

Bestel er maar meteen zoveel als ze er hebben :) Kunnen we allemaal weer lekker knutselen (Y)
Riël
Über-Spammer

ALS ze er hebben :)
slash

is er trouwens nog nieuws?
Steven
Car: M536

Als er nieuws was, dan was het wel gepost.

En ik kan je zo ook wel vertellen dat er weinig nieuws is :p
GerryTT

Word het niks meer of zijn ze er nog wel mee bezig?
Steven
Car: M536

GerryTT schreef:Word het niks meer of zijn ze er nog wel mee bezig?
Er wordt gewacht op spruitstukken begreep ik laatst.
Maar hang me er niet aan op, voor meer info moet je gewoon ff bellen.

Zo'n topic omhoog schoppen heb je iig weinig aan als je ECHT geintreseerd bent, maarja dan had je allang gebeld uiteraard :p
Plaats reactie