[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zal de benzine wel zijn...

je kunt er een aansteker bij houden, dan weet je het zeker :lol: :lol: :lol:

maar zonder gekheid...

ik heb even geen idee...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

gaat de motor nog wel "normaal" rond, niet ineens zwaarder of juist lichter???

(met de bougies erin dan he! :wink: )
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

PtrGte schreef:ik weet niet precies wat er allemaal via de voeding van de ecu zit ... het is die dikke platte stekker, aan de distributiekant van je blok...ik weet het anders ook niet, als ie benzine krijgt (weet je dit zeker????) en een vonk, dan moet ie lopen, tenzij de nokkenas verdraaid is...maar hij ploft ook niet ook niet in de in of uitlaat toch?

dan misschien toch brandstof??? injectiestekkertjes allemaal nog op de injectoren???

ik noem ook maar wat...

misschien toch nieuwe bougies erin gooien...dat ze wel vonken, oke, maar misschien in de cilinder niet goed genoeg...maar das raar dat ze het in één keer alle 4 niet doen...

vreemd... :)
Zeker weten dat hij brandstof krijgt doe ik niet. Weet alleen zeker dat ik de pomp aan hoor slaan bij contact aan. stekkers op de injectoren zijn allemaal ok. Van de boom daarvan moet ik nog ff checken, maar kan niet zomaar losschieten volgens mij. Die stekker van de ECU was niks mis mee...

Geen geplof in de in- of uitlaat. Alleen het ronddraaien van de startmotor, meer niet...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dus de injectoren werken als de bougies nat zijn.
Vonk heb je ook.

Vreemd hoor :s

Weet je zeker dat alle bougies en alle injectoren hun werk doen???
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

PtrGte schreef:gaat de motor nog wel "normaal" rond, niet ineens zwaarder of juist lichter???

(met de bougies erin dan he! :wink: )
Ja, net als altijd.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

dus je hebt nog compressie...

je hebt brandstof en je hebt een vonk (alleen weet je niet of die vonk sterk genoeg is om de motor de laten lopen)

dan zou het allemaal in orde moeten zijn...

ik heb een soortgelijk probleem weleens gehad, en dat had te maken met de BDP sensor, die maakt slecht contact in de stekker...

dus wat Sander al zei....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

sleep je auto eens aan :D

dan trek je m overal doorheen :)
Mrtn = Maarten
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

dan trekt ie zometeen dat roestige sleepoog ook nog kapot :lol: '

geintje jeroen :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:Dus de injectoren werken als de bougies nat zijn.
Vonk heb je ook.

Vreemd hoor :s

Weet je zeker dat alle bougies en alle injectoren hun werk doen???
Alle bougies weet ik 100% zeker. Alle injectoren niet zeker, maar alle bougies waren wel even "nat".

Zal zo ff die bpd checken...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:sleep je auto eens aan :D

dan trek je m overal doorheen :)
aanslepen...door wie? :P Hahaha...

Ennuh...Dimmuh Patrick ;) Niks mis met me sleepogen :P
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jeroen.k schreef:
Mrtn schreef:Dus de injectoren werken als de bougies nat zijn.
Vonk heb je ook.

Vreemd hoor :s

Weet je zeker dat alle bougies en alle injectoren hun werk doen???
Alle bougies weet ik 100% zeker. Alle injectoren niet zeker, maar alle bougies waren wel even "nat".

Zal zo ff die bpd checken...
dan denk ik niet dat ze hun werk doen OP HET MOMENT DAT HET NODIG IS!!!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hoe bedoel je dit? Ze spuiten te vroeg of te laat? Hoe kan dat zo in ene dan? :S

Anders de comp resetten???
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

hm.. Stroom van de Ecu er al af gehad om 'm te resetten ??

Maybe helpt aanslepen wel als b.v. het ontstekingstijdstip te laat of te vroeg is ?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jeroen.k schreef:Hoe bedoel je dit? Ze spuiten te vroeg of te laat? Hoe kan dat zo in ene dan? :S

Anders de comp resetten???
ik heb het over de bougies...

als je wel brandstof hebt (bougies zijn nat) en je hebt compressie en je bougies vonken, dan kan ik me eigenlijk alleen maar voorstellen dat de vonksterkte niet goed genoeg meer is, of dattie gewoon verkeerd staat (dit laatste eigenlijk niet, maar ja, ik kan het moeilijk beoordelen vanuit hier..

heb je die rotor enzo ook al goed bekeken...

als je vonk gewoon niet sterk genoeg is, dan wordt het niks denk ik...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Maar als ze niet op de juiste tijd vonken zijn de rotor en verdeelkap stuk dus?

Nog niet naar gekeken overigens...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Martijn. schreef:hm.. Stroom van de Ecu er al af gehad om 'm te resetten ??

Maybe helpt aanslepen wel als b.v. het ontstekingstijdstip te laat of te vroeg is ?
Net gedaan...geen effect

Aanduwen zou zo een optie kunnen zijn :P M'n collega's die er nu nog zijn zijn op de fiets ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bobine misschien?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Merijn schreef:Bobine misschien?
Dan heb je toch ook geen vonk? Heb overigens nog wel 2 modules liggen :P Dus opties genoeg :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

wie weet...

ik kan me niet voorstellen dat het tijdstip in eens niet goed meer is, maar bij slechte contacten (slijtage aan rotor/verdeler) kan naar mijn inzicht de vonksterkte wel eens "ontoereikend" zijn...

zit je distributieriem er nog op? :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Haha, distributie lijkt me wel toch ;) Anders had ik wel wat rare plofjes moeten horen volgens mij ;)

Marcel (MLG) Komt zo ff langs met nieuwe bougies, rotor en verdeelkap, dus gaan we dat ff proberen :D (52 euro voor een rotor en verdeelkap :S origineel renault dus, dus begrijpbaar :) )

Als dat het niet is probeer ik vanavond even de bdp en de ontstekingsmodule (bobine...).

Anders weet ik het ook niet :S
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik denk dat het wel goed komt met die nieuwe spullen...

zo niet...dan weet ik het ook niet...

niet nu in ieder geval... :)

succes!!!
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

heeft die wagen niet stiekem een startblokkering? :wink:

bij een Clio 16v zit er achter de kap boven de tellerbak een stekker van de kabelboom, als die slecht contact maakte wilde de motor ook niet aanslaan, zelfde storing als jij nu beschrijft, mischien ligt het dus aan de bekabeling, ergens een slecht contact makende stekker...
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Hoe vonken je bougies? Mooi witblauwhelderenkrachtig?
In principe is benzine (natte bougies) en vonken, voldoende om te starten. Een zwakke bobine wil er wel eens voor zorgen dat een losse kabel of bougie wel vonkt, maar dat 't spul onder compressie niet vonkt. Ik zou eens een bobine-wissel proberen.
rev it like a rental
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Opgelost! :D Nieuwe bougies erin gedraait, verdeelkap ff los gehaald, die was nog goed. Terug gezet, starten....stotteren...gas bij...aanslaan en lopen! :D

Iedereen thanks voor de tips. Als ik het nu nog een keer krijg gooi ik een andere ontstekingsmodule erop.

Maar nogmaals idereen bedankt voor het meedenken :D
sander o
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 20:54
Locatie: Duiven

Als ik het zo lees kan het haast niet anders dat de BDP sensor of de bougies(ja,dat kan,alle 4 in 1 keer) de geest hebben gegeven.Ik ben benieuwd.
sander o
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 20:54
Locatie: Duiven

Alstublieft
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Gelukkig maar :D
Mrtn = Maarten
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik zeg nog tegen je: het komt goed met die nieuwe spullen :lol:

goed man...veel plezier maar weer... :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Plezier genoeg! :D

Nog ff een klein vraagje...sinds een weekje als ik flink instuur of de motor net gestart is hoor ik de stuurbekrachtigingspomp. Een soort krakend/zoemend geluid...is de pomp dan aan vervanging toe? Wel handig om te weten als het blok er toch uit gaat :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan ook een riempje wezen, als alle olie nog koud is, ist het wat harder werken voor de pomp en wil het riempje wel es gaan slippeh.

test het eens door em wat strakker te zette.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

kijk uit met het zomaar strakker zetten van die riem, anders ligt zometeen je water pomp lager eruit...

eerst kijken of die riem strak genoeg staat en als dat NIET is, dan kun je dat proberen :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee is geen slippend riempje. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken ;)

Het is echt een kreunend mechanisch geluid. En eigenlijk alleen met echt flink sturen...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jeroen.k schreef:Nee is geen slippend riempje. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken ;)

Het is echt een kreunend mechanisch geluid. En eigenlijk alleen met echt flink sturen...
ik heb hier nog wel een pomp liggen van een 19 16v met 120.000 voor z'n kiezen, misschien handig om die over te nemen?

laten we zeggen: 50 euro? :wink:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Stuurverkrachtigtegingspompen maken wel vaker een kreunend geluid bij max. insturen. Is het echt zo ernstig als jij zegt, is het zeker wel aan te raden om deze te vervangen, gezien het zaakje er toch uit moet voor de versnellingsbak :)

Khad volgens mij ook nog ergens een pomp liggen, zal even kijken, komt van een Volvo 480 af, maar is wel hetzelfde als de jouwe. ALS ik m nog heb en kan vinden mag je zo ophalen :D

Ik laat t nog even weten via dit topic :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Heb zelf ook nog een pomp liggen ;) Alleen wel 2 ton gedraaid al...

En nee patrick, ik ga gaan pomp ruilen voor een compleet blok ;) :lol:
Plaats reactie