ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Te gek, je ziet echt alles glimmen... :)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Leuk om te zien zo die foto's!

Kom je weinig tegen denk ik :)
Alleen nog maar VW!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Cooliejoelie :D
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Roy schreef:Weet iemand of je het rubber van dit beugeltje los kan bestellen? Of moet je dan een hele nieuwe beugel kopen?

Deze beugel zit aan de versnellingsbak en steunt met het rubber in het subframe.
Als het je gelukt is om apart te bestellen geef dan eens een seintje.

Ik heb misschien ook een rubbertje te vervangen dan
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

tikken ze nou ff max vermogen aan daaro?
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, doen ze bij nedcar ook met de colts en de forfours. Van de lijn af, op de rollenbank. Maar ze staan dan al een poos te draaien, metingen uitlaatgas dynamo etc.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ger
Berichten: 184
Lid geworden op: di 27 feb 2001 0:00
Locatie: Hof van Twente

Nedcar tot max 150km/h,dan valt testbank op storing :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:)

En als we een auto kregen met foutmelding 'geen vermogen' ben je je een ons aan het zoeken.

Hebben de heren testers de wagen in de 5 staan.

Op een of andere manier merkt die bank dat niet, kan dat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ger
Berichten: 184
Lid geworden op: di 27 feb 2001 0:00
Locatie: Hof van Twente

Geen vermogen,wat bedoel optrekken in zijn vijf :lol:
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:

[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/R11/R11480.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb al es gehoord dat je dan helemaal achterlijk wordt van dat zuiggeluid achter je dash.
Geloof dat een van de Borftenaren dit al es geprobeerd had.

Ik heb al es in een GT gereden met het luchtfilter naast de turbo, ook zoe goed als tegen de de carroserie aan op het deel waar je pedalen zitten en dan issie ook al overduidelijk aanwezig...

Dus mij niet gezien :)
Skilpad
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 okt 2004 22:44
Locatie: Nij Beets
Contacteer:

net even lopen zoeken naar wat 5jes ik denk dat ik verliefd ben....
Maarja zoals elke hobby, gaat me ook deze wel weer geld kosten! de ppl hier doen flexe dingen en mijn :worship: gaat ook uit naar hen.

Nou lees ik voortdurend phase 1 & phase 2 enzo maar wat houdt dat nou pcies in??

Toen de 5gtt van de band afrolde in 1985 was ie phase 1? en met kitjes kon/ kan je daar een phase 2 van maken??

Dan nog ff wat als ik nou een 5je zonder opties koop en gewoon opties als cv, elec ramen en meuk uit andere 5jes op de sloop haal kan ik dat toch ook gewoon in een andere 5 bouwen???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Phase 1 en phase 2 verschillen zijn rijkelijk besproken op het forum. Kortgezegd komt het erop neer dat er een paar uiterlijke veranderingen zijn doorgevoerd (exterieur en interieur) en wat technische verbeteringen (o.a. watergekoelde turbo, iets andere kop).

Ph1 is van 85 tot 87 en 87 t/m 90 is ph2 (grof genomen)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gebruik alsjeblieft ff de search voor de fase 1 en fase 2, vorige week is er nog een topic over geweest met de verschillen.

En dat verliefd worden is erg verradelijk, je koopt dan snel een GT die eigenlijk z'n geld niet waard is.
En als je dan 2 linkerhanden hebt kun je snel erg moedeloos worden als er iets stuk is.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Rob schreef:Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:

[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/R11/R11480.jpg[/img]
Komt er zo geen geen berg water in je filter of is die ruimte goed afgesloten?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar komt volgens mij alleen maar water als je stilstaat in de regen. En dan loopt het weg via de daarvoor aangelegde kanaaltjes. :) Ik denk dat dat wel mee zal vallen dus.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Skilpad schreef:net even lopen zoeken naar wat 5jes ik denk dat ik verliefd ben....
Maarja zoals elke hobby, gaat me ook deze wel weer geld kosten! de ppl hier doen flexe dingen en mijn :worship: gaat ook uit naar hen.

Nou lees ik voortdurend phase 1 & phase 2 enzo maar wat houdt dat nou pcies in??

Toen de 5gtt van de band afrolde in 1985 was ie phase 1? en met kitjes kon/ kan je daar een phase 2 van maken??

Dan nog ff wat als ik nou een 5je zonder opties koop en gewoon opties als cv, elec ramen en meuk uit andere 5jes op de sloop haal kan ik dat toch ook gewoon in een andere 5 bouwen???
Kijk hier anders eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... rschil+gtt
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Basic schreef:
Rob schreef:Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:

groootefoooto
Komt er zo geen geen berg water in je filter of is die ruimte goed afgesloten?
Die ruimte is redelijk goed afgesloten, in ieder geval hangt de filter in plaats van te liggen op het metaal. Daarnaast wordt het water wat daar in valt gewoon naar beneden afgevoerd, ik moet ooit nog meemaken dat je daar een minizwembadje ziet, dan is er iets ernstig mis.

Daarnaast, minder warme lichtaanzuiging vast wel, maar ook geen koude luchtaanzuiging. Die ruimte heeft geen airflow (of zeer kleine) omdat er geen gat aan de onderkant of bovenkant zit zodat er niet tijdens het rijden lucht aan wordt toegevoerd. Dit zou ik voor mijn auto niet doen, dan zou ik de airfilter met een constructie als deze naar beneden leiden in de buurt van bijvoorbeeld de bak en of aandrijfas.

Voor de ontsteking die bij de GTT achter het schutbord wordt gezet vanwege de turbowarmte is dat nog wel te doen, maar voor de hoeveelheid luchtaanzuiging voor de motor raad ik dit niet aan.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mmm, het sluit niet echt af, en lucht aanzuigen uit de ontwatering lukt ook wel. Er is een open naad tussen kap en schutbord, buitenkant. Kan me niet voorstellen dat ie dat vacuum zuigt daar :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

niet doen dus :p
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ach dat water zal het probleem niet zijn. Wat denk je dat er voor een water je filter in komnt als je hem naast je radiator hangt? Trouwens, er zijn toch van die filters die geen water doorlaten?
En voor de lucht... zet er een luchthapper van een Alpine turbo op :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo heb ik de airbox ook gemaakt van mijn gt !! :D

luchthapper van een alpine op de motorkap en een
lekker groot gat in de kap gemaakt.
werkt perfect frisse (lees koude) lucht zat!! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een dumpvalve, waar kan ik die kopen, of bestellen, en wat is een goeie?
Heerlijk weer een franse auto
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

effe vraagje ik heb hier nog een T2 turbo liggen van men vorige gtt nu wou ik dat haaks bochtje wat op de turbo zit ( ben de naam effe kwijt ) uitfreven zodat de diameter groter word, is dit goed te doen en zo jah met wat. of het aan te raden om er gewoon 1 te kopen met een grotere doorlaat??
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je een grotere koopt is hij ook gewoon uitgefreesd. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gewoon lekker zelf doen dus, die buis die vanaf die bocht naar onderloopt zou ik ook in een grotere diameter willen hebben, maar ik kwam ze bij k-tec nergens tegen, zijn er nog adressen waar die te krijgen zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die dikke downpipes?

Ff je bril oppoetsen :p

KTR STAINLESS STEEL TURBO DOWN PIPE
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... npipe2.jpg[/img]
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=8


Wat kan het leven toch simpel zijn ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jeroen L. heeft ze vaak ook nog op voorraad, dus je kan em ws. zo ophalen.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Binnenkort is de mijne te koop :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is dit het stuk wat van de turbo naar onder loopt?? ik d8 dat dat langer was. en dat het stuk wat jij op de afbeelding laat zien daarna zit, naar het rechte gedeelte onder de auto. ik heb er nu de k-tec side pipe onderhangen. en ik zou men hele systeem in dezelfde diameter willen hebben
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah dan moet je dit deel hebben Paz, die elbow kun je trouwens het beste uit laten honen met een conische hoon.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Vraagje:
Wat is dit voor bumper?
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ifff/8.jpg[/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

heeft wel wat van de bad girl clio kit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

paz-maniac schreef:gewoon lekker zelf doen dus, die buis die vanaf die bocht naar onderloopt zou ik ook in een grotere diameter willen hebben, maar ik kwam ze bij k-tec nergens tegen, zijn er nog adressen waar die te krijgen zijn.

Of je gaat zelf knutselen met las bochten van bijv. 76mm :D

[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/incoming/76mm.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das ooknie orsjineel meer :p
Gesloten