
ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Cooliejoelie 

Als het je gelukt is om apart te bestellen geef dan eens een seintje.Roy schreef:Weet iemand of je het rubber van dit beugeltje los kan bestellen? Of moet je dan een hele nieuwe beugel kopen?
Deze beugel zit aan de versnellingsbak en steunt met het rubber in het subframe.
Ik heb misschien ook een rubbertje te vervangen dan
Jep, doen ze bij nedcar ook met de colts en de forfours. Van de lijn af, op de rollenbank. Maar ze staan dan al een poos te draaien, metingen uitlaatgas dynamo etc.

En als we een auto kregen met foutmelding 'geen vermogen' ben je je een ons aan het zoeken.
Hebben de heren testers de wagen in de 5 staan.
Op een of andere manier merkt die bank dat niet, kan dat?
Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/R11/R11480.jpg[/img]
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/R11/R11480.jpg[/img]
Ik heb al es gehoord dat je dan helemaal achterlijk wordt van dat zuiggeluid achter je dash.
Geloof dat een van de Borftenaren dit al es geprobeerd had.
Ik heb al es in een GT gereden met het luchtfilter naast de turbo, ook zoe goed als tegen de de carroserie aan op het deel waar je pedalen zitten en dan issie ook al overduidelijk aanwezig...
Dus mij niet gezien
Geloof dat een van de Borftenaren dit al es geprobeerd had.
Ik heb al es in een GT gereden met het luchtfilter naast de turbo, ook zoe goed als tegen de de carroserie aan op het deel waar je pedalen zitten en dan issie ook al overduidelijk aanwezig...
Dus mij niet gezien

net even lopen zoeken naar wat 5jes ik denk dat ik verliefd ben....
Maarja zoals elke hobby, gaat me ook deze wel weer geld kosten! de ppl hier doen flexe dingen en mijn
gaat ook uit naar hen.
Nou lees ik voortdurend phase 1 & phase 2 enzo maar wat houdt dat nou pcies in??
Toen de 5gtt van de band afrolde in 1985 was ie phase 1? en met kitjes kon/ kan je daar een phase 2 van maken??
Dan nog ff wat als ik nou een 5je zonder opties koop en gewoon opties als cv, elec ramen en meuk uit andere 5jes op de sloop haal kan ik dat toch ook gewoon in een andere 5 bouwen???
Maarja zoals elke hobby, gaat me ook deze wel weer geld kosten! de ppl hier doen flexe dingen en mijn

Nou lees ik voortdurend phase 1 & phase 2 enzo maar wat houdt dat nou pcies in??
Toen de 5gtt van de band afrolde in 1985 was ie phase 1? en met kitjes kon/ kan je daar een phase 2 van maken??
Dan nog ff wat als ik nou een 5je zonder opties koop en gewoon opties als cv, elec ramen en meuk uit andere 5jes op de sloop haal kan ik dat toch ook gewoon in een andere 5 bouwen???
Phase 1 en phase 2 verschillen zijn rijkelijk besproken op het forum. Kortgezegd komt het erop neer dat er een paar uiterlijke veranderingen zijn doorgevoerd (exterieur en interieur) en wat technische verbeteringen (o.a. watergekoelde turbo, iets andere kop).
Ph1 is van 85 tot 87 en 87 t/m 90 is ph2 (grof genomen)
Ph1 is van 85 tot 87 en 87 t/m 90 is ph2 (grof genomen)
Gebruik alsjeblieft ff de search voor de fase 1 en fase 2, vorige week is er nog een topic over geweest met de verschillen.
En dat verliefd worden is erg verradelijk, je koopt dan snel een GT die eigenlijk z'n geld niet waard is.
En als je dan 2 linkerhanden hebt kun je snel erg moedeloos worden als er iets stuk is.
En dat verliefd worden is erg verradelijk, je koopt dan snel een GT die eigenlijk z'n geld niet waard is.
En als je dan 2 linkerhanden hebt kun je snel erg moedeloos worden als er iets stuk is.
Komt er zo geen geen berg water in je filter of is die ruimte goed afgesloten?Rob schreef:Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/R11/R11480.jpg[/img]
Kijk hier anders eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... rschil+gttSkilpad schreef:net even lopen zoeken naar wat 5jes ik denk dat ik verliefd ben....
Maarja zoals elke hobby, gaat me ook deze wel weer geld kosten! de ppl hier doen flexe dingen en mijngaat ook uit naar hen.
Nou lees ik voortdurend phase 1 & phase 2 enzo maar wat houdt dat nou pcies in??
Toen de 5gtt van de band afrolde in 1985 was ie phase 1? en met kitjes kon/ kan je daar een phase 2 van maken??
Dan nog ff wat als ik nou een 5je zonder opties koop en gewoon opties als cv, elec ramen en meuk uit andere 5jes op de sloop haal kan ik dat toch ook gewoon in een andere 5 bouwen???
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Die ruimte is redelijk goed afgesloten, in ieder geval hangt de filter in plaats van te liggen op het metaal. Daarnaast wordt het water wat daar in valt gewoon naar beneden afgevoerd, ik moet ooit nog meemaken dat je daar een minizwembadje ziet, dan is er iets ernstig mis.Basic schreef:Komt er zo geen geen berg water in je filter of is die ruimte goed afgesloten?Rob schreef:Misschien een idde om je open filer wat minder warme lucht te laten trekken:
groootefoooto
Daarnaast, minder warme lichtaanzuiging vast wel, maar ook geen koude luchtaanzuiging. Die ruimte heeft geen airflow (of zeer kleine) omdat er geen gat aan de onderkant of bovenkant zit zodat er niet tijdens het rijden lucht aan wordt toegevoerd. Dit zou ik voor mijn auto niet doen, dan zou ik de airfilter met een constructie als deze naar beneden leiden in de buurt van bijvoorbeeld de bak en of aandrijfas.
Voor de ontsteking die bij de GTT achter het schutbord wordt gezet vanwege de turbowarmte is dat nog wel te doen, maar voor de hoeveelheid luchtaanzuiging voor de motor raad ik dit niet aan.
mmm, het sluit niet echt af, en lucht aanzuigen uit de ontwatering lukt ook wel. Er is een open naad tussen kap en schutbord, buitenkant. Kan me niet voorstellen dat ie dat vacuum zuigt daar 

Ach dat water zal het probleem niet zijn. Wat denk je dat er voor een water je filter in komnt als je hem naast je radiator hangt? Trouwens, er zijn toch van die filters die geen water doorlaten?
En voor de lucht... zet er een luchthapper van een Alpine turbo op
En voor de lucht... zet er een luchthapper van een Alpine turbo op
zo heb ik de airbox ook gemaakt van mijn gt !!
luchthapper van een alpine op de motorkap en een
lekker groot gat in de kap gemaakt.
werkt perfect frisse (lees koude) lucht zat!!

luchthapper van een alpine op de motorkap en een
lekker groot gat in de kap gemaakt.
werkt perfect frisse (lees koude) lucht zat!!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik ben op zoek naar een dumpvalve, waar kan ik die kopen, of bestellen, en wat is een goeie?
Heerlijk weer een franse auto
effe vraagje ik heb hier nog een T2 turbo liggen van men vorige gtt nu wou ik dat haaks bochtje wat op de turbo zit ( ben de naam effe kwijt ) uitfreven zodat de diameter groter word, is dit goed te doen en zo jah met wat. of het aan te raden om er gewoon 1 te kopen met een grotere doorlaat??
R5GTT. Drive it like you stole it
gewoon lekker zelf doen dus, die buis die vanaf die bocht naar onderloopt zou ik ook in een grotere diameter willen hebben, maar ik kwam ze bij k-tec nergens tegen, zijn er nog adressen waar die te krijgen zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
Die dikke downpipes?
Ff je bril oppoetsen
KTR STAINLESS STEEL TURBO DOWN PIPE
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... npipe2.jpg[/img]
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=8
Wat kan het leven toch simpel zijn
Ff je bril oppoetsen

KTR STAINLESS STEEL TURBO DOWN PIPE
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... npipe2.jpg[/img]
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=8
Wat kan het leven toch simpel zijn

is dit het stuk wat van de turbo naar onder loopt?? ik d8 dat dat langer was. en dat het stuk wat jij op de afbeelding laat zien daarna zit, naar het rechte gedeelte onder de auto. ik heb er nu de k-tec side pipe onderhangen. en ik zou men hele systeem in dezelfde diameter willen hebben
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
heeft wel wat van de bad girl clio kit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
paz-maniac schreef:gewoon lekker zelf doen dus, die buis die vanaf die bocht naar onderloopt zou ik ook in een grotere diameter willen hebben, maar ik kwam ze bij k-tec nergens tegen, zijn er nog adressen waar die te krijgen zijn.
Of je gaat zelf knutselen met las bochten van bijv. 76mm

[img]http://www.clubs.nl/clubsdata/221481/incoming/76mm.jpg[/img]