Probleem met CV op een '92 Clio

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
pjtimmer

Hallo iedereen,
Ik ben hier helemaal nieuw.
Ik heb vanaf heden een autotje erbij, want mijn oldtimer zal nog wel even duren voordat ik die weer kan gaan gebruiken.

Ik heb bij toeval een Renault Clio 1.4 RT uit '92 op de kop getikt, gratis als ik hem weg zou krijgen, nieuwe accu erop, starten>lopen en weg, mooi spul! :)

Nu heeft renault al jaren de CV in de sleutel en daarmee moet je altijd erg goed mikken voordat ie open of dicht gaat(zo ook bij de twingo en senic heb ik ervaren tenminste)
Ik dacht/denk dat deze clio hetzelfde probleem had/heeft, de cv deed het heel af en toe.
Eerst maakte de handzender/sleutel weinig contact/lampje brande niet zo fel, ik heb de contacten op de printplaat voorzichting geschuurd), die lijkt het nu goed te doen, fell lampje en knopje klikt ook nog goed zeg maar.

Toch reageert de auto zelden op de handzender hoe goed ik ook mijn best doe...vanaf vandaag reageert ie helemaal niet...

Nadat ik de zoekfunctie hier heb gebruikt en advies had gevraagd op showyoursound, heb ik de ontvanger losgehaald, de lens schoongemaakt en tevens de contanten licht opgeschuurd deed het allemaal nog steeds niets.

Op slot en van slot met de knop in de auto werkt prima.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

(best lastig geen CV, want de deur sloten werken ook al niet meer, die zijn al verschillende malen geprobeert open te breken toen hij afgelopen jaar stil stond in een openbare parkeer garage.)

-Nog andere kenmerkende dingen die vaak voorkomen bij deze auto's?

bedankt
gr Peter
Frits Clio 16v

Misschien dat de draden van de ontvanger naar de CV niet goed meer zijn?
Of dat de draden op de CV geen goed contact maken?

Gr, Frits.
Thadarkraven
Contacteer:

niet alsnog gewoon de baterij ??
klinkt wel simpel maar lijkt me wel
de goedkoopste oplossing als ik het
zo bekijk. Verhaal klinkt iig wel zo!!
pjtimmer

Nou ik heb vandaag alsnog even nieuwe batterijen geprobeerd. 2x een cr2016 en 1 keer een cr2032.

De auto reageerd nog steeds niet.
Kan ik niet gewoon een nieuwe sleutel-unit bestellen bij renault?

meer oplossingen zijn altijd welkom
thanks
Peter
Bram

dan ben je geloof ik 250 euro kwijt. Gewoon ff op de sloop zoeken daar kan je uit zo'n beetje elke willekeurige renault een sensor en een sleutel "meenemen". Of ff op marktplaats een advertentie zeggen ofzo
Riël
Über-Spammer

Hij reageert dus ook niet als je hem tegen de ontvanger aan houdt? Je kan de de ontvanger in je hemel gewoon eruit schuiven, contacten daar eens nakijken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pjtimmer

Thanks,
dat heb ik dus gedaan en daar lijkt niets mis mee.
komt erop neer dat ik even bij de sloop langs moet.
Welke modelen hebben allemaal deze module en tot welk jaar?
Ook nog een sloop aanbeveling in de buurt van Ammersfoort?
Thanks
Peter
Riël
Über-Spammer

DAn moet je op de sloop dus zender + ontvanger scoren.

Ik wens je veel succes ... ;)

Nee, dat is moeilijk te vinden, en ik moet eerlijk zijn, na 15 jaar is dat spul behoorlijke rommel geworden.

Beter koop je een zender+ontvanger en bouw je dat in. Een setje kost je een eurotje of 30 en gaat vaak ook nog met radiogolven, dan hoef je niet zo op je auto te schieten :)
pjtimmer

Zat ik ook aan te denken, maar waar kan ik dat weer het goedkoopste krijgen, conrad is iets van 50 euro, verder nog niet gekeken. Wie weet er nog een leuke simpele aanbieding voor cv met ab? Of een wie weet er nog een sleutel met ontvanger van renault te liggen?

Waar kan ik de deur relais vinden zijn dat de twee relais die naast de zekering kast recht hangen? of?

Thanks
Peter
evo
Contacteer:

@pjtimmer: hier maar ff proberen? :) Mijn alarm doet weer, noodslot was kapot. :wink:

Misschien dat Autostyle nog wat goedkopers heeft.
Riël
Über-Spammer

Anders zet je er voor 100 euro een camco alarm in, dat heeft alle functies erbij, ideaal (Y), en lekker goedkoop.
pjtimmer

Thanks
Een kennis van me heeft misschien nog een universeel CV kastje van tesor liggen die misschien nog werkt.
Waar kan ik die op aansluiten, waar zitten de relais en hoe zitten de aansluitingen?
Thanks
Peter

btw 100 euro eraan besteden is geen optie, die bespaar ik liever voor mijn oldtimer. De auto was gratis en dat wil ik voorlopig nog zo houden. :)
pjtimmer

Ok ik heb al even gekeken en het cv zit in de witte realy in zek. kast. Maar hoe haal je dat kastje los aan de achterzijde, want zo kan je er amper bij.
Het universele setje dat ik heb gekregen word nu even bij de winkel nagekeken om te kijken of ie het weer goed kan doen, als dat zo is wil ik die er graag inzetten.
Dit is echter een + - systeem en ik denk dat de CV relais het niet echt leuk vind als ie nadat ie een + pulse heeft gegeven terug gaat naar massa. Maar ik denk dat ik dat zou kunnen verhelpen met een diode, alleen welke of wat voor diode heb ik daar voor nodig?
Thanks
Peter
Plaats reactie