Ik ben hier helemaal nieuw.
Ik heb vanaf heden een autotje erbij, want mijn oldtimer zal nog wel even duren voordat ik die weer kan gaan gebruiken.
Ik heb bij toeval een Renault Clio 1.4 RT uit '92 op de kop getikt, gratis als ik hem weg zou krijgen, nieuwe accu erop, starten>lopen en weg, mooi spul!

Nu heeft renault al jaren de CV in de sleutel en daarmee moet je altijd erg goed mikken voordat ie open of dicht gaat(zo ook bij de twingo en senic heb ik ervaren tenminste)
Ik dacht/denk dat deze clio hetzelfde probleem had/heeft, de cv deed het heel af en toe.
Eerst maakte de handzender/sleutel weinig contact/lampje brande niet zo fel, ik heb de contacten op de printplaat voorzichting geschuurd), die lijkt het nu goed te doen, fell lampje en knopje klikt ook nog goed zeg maar.
Toch reageert de auto zelden op de handzender hoe goed ik ook mijn best doe...vanaf vandaag reageert ie helemaal niet...
Nadat ik de zoekfunctie hier heb gebruikt en advies had gevraagd op showyoursound, heb ik de ontvanger losgehaald, de lens schoongemaakt en tevens de contanten licht opgeschuurd deed het allemaal nog steeds niets.
Op slot en van slot met de knop in de auto werkt prima.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
(best lastig geen CV, want de deur sloten werken ook al niet meer, die zijn al verschillende malen geprobeert open te breken toen hij afgelopen jaar stil stond in een openbare parkeer garage.)
-Nog andere kenmerkende dingen die vaak voorkomen bij deze auto's?
bedankt
gr Peter