Die koni's zijn echt heel makkelijk, ookal lijkt dat niet zo.
- Demonteer je oude veerpoot
- Zaag het bovenste stuk eraf (dacht 3 cm, maar dat staat in de handleiding) Als het bovenste stuk eraf is komt de originele demper + vieze stinkende olie eruit.
- Boor onderin de poot een gat van dacht 14 mm. Hie komt straks een bot doorheen waarmee de patroon vastgeschroefd word.(handleiding) Boor wel in het midden, anders moet je alsnog veilen.
- Doe een beetje vet aan de koni patroon, en doe deze nu in je lege veerpoot. Er zitten randjes aan die in de poot klemmen, dus het laatste stuk moet hem erin slaag. Ikzelf klem dan de patroon op zn kop in de bankschroef, en sla voorzichtig de poot over de patroon. Laatste stukje trek je hem vast met de bijgeleverde bout waarmee je hem vanonder vastschroeft in dat gat van 14mm
- Monteer nu het bijgeleverde rubber "sok" over de bovenkant van de poot, en patroon.
Done
Motor onderlangs uitbouwen:
Ondanks dat je eigenlijk bijna alles wel kan laten zitten, vind ik het handig om toch zoveelmogelijk al los te demonteren, want als het subframe op de grond staat, moet je toch alles alsnog demonteren, maar kom je er vaak niet goed bij, omdat je er niet vanonder bij kan.
- Spuit allereerst de 4 bouten van het subframe in met kruipolie.
- Verwijder de voorbumper
- Maak de veerpoten, assen en stuurkogels los van de fusee. De assen kan je laten zitten, maar ik vind het handiger om ze er vast af te slopen, aangezien ze er toch af moeten.
- Maak het kruisstuk los van de stuurkolom op het stuurhuis.
- Maak de uitlaatvoorpijp los van het spruitstuk, en de katalysator(vervanger)
- Maak alle bedrading los, kmteller, koelslangen, en verwijder de radiator, en de schakelstang.
Kan zijn dat ik wat vergeten ben, maar in principe kan nu het subframe los gemaakt worden van de auto.
- Het subframe zit vast met 4 bouten 2x19 (achterste) en 2x 16 (voorste) Draai alle 4 de bouten nu los vast. 2 bouten kan je kruislings er vats uithalen, het subframe hangt nog aan 2 bouten + 2 steuntjes in het midden. Laat de auto nu zakken, en draai de andere 2 bouten los van het subframe. Als alle bouten eruit zijn, hangt het subframe nog aan 2 steuntjes die in het midden tussen de linker draagarmbout zitten (18 ) en het binnenspatbord (13) Zet een pallet onder het subframe, en laat de auto zakken tot het subframe op de pallet steunt. Verwijder nu de 2 M8 (13) bouten van de steuntjes en doe de auto weer omhoog. Als het goed is blijft het subframe staan, en gaat de auto omhoog

Ziet er altijd wel komisch uit.
Succes