Kachel wilt niet uitgaan/aangaan

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Hoi,

Ik ben een beetje nerveus want dit is mijn eerste topic ooit :p

maar goed, zoals de titel als zegt wilt mijn kacheltje niet meer uit als ik op het Off knopje druk :s

Het knopje reageert wel als ik erop druk want het off knopje gaat branden, maar de kachel blijft keihard door blazen..

Wat kan ik hier aan doen, behalve naar de dealer toe te gaan.


ff zekering eruit trekken en er weer in ??
Laatst gewijzigd door rasit.. op wo 13 okt 2004 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

maybe kun je eens proberen om de hele knop er uit tehalen , voor het geval het schakel stuk in de knop kaput is
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

of het relais klikt niet meer door....




.. als het met een relais werkt :)
Mrtn = Maarten
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

welke auto is het ?
knijpertje op de watertoevoerslang zetten.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

pierre schreef:welke auto is het ?
knijpertje op de watertoevoerslang zetten.
Een Clio 2 RS

Wat op de Wie zetten ?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

grappig jah, beetje je watercircuit om zeep helpen :beer:
Mrtn = Maarten
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

rasit.. schreef:
pierre schreef:welke auto is het ?
knijpertje op de watertoevoerslang zetten.
Een Clio 2 RS

Wat op de Wie zetten ?
Matthijs uit Maurik komt die nog terug of blijft ie weg ?
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Anders zet jij een knijpertje op je piemelientje, wie weet helpt dat wel :lol:
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Matthijs is weggestuurd door het Bestuur en blijft denk ik weg.
Heb ik van hem vernomen.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ja kan wel, maar dat is nu niet het onderwerp :s

Het lijkt me ook sterk dat mijn kacheltje weer gaat werken als matthijs terugkeert.

Dus....
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Hij weet wel erg veel hiervan, ik rijd zelf gt, dus ik heb dat knopje niet.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

pierre schreef:Hij weet wel erg veel hiervan, ik rijd zelf gt, dus ik heb dat knopje niet.
Ja matthijs uit maurik heeft dat knopje ook niet.
Hij is ook niet op msn anders had ik het ook even aan hem gevraagd.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik heb de zekering er even uitgetrokken en weer terug maar het probleem is niet verholpen :s
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol: :lol:

Wat is dit nu voor gebrabbel :)

Rasit, het lijkt alsof je schakelaar wel werkt, maar dat je relais blijft hangen. Ik weet exact waar die relais' zitten, de garage heeft daar vast wel een papiertje van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

rasit.. schreef:Ik heb de zekering er even uitgetrokken en weer terug maar het probleem is niet verholpen :s
auto's nazien diep in de nacht ?
dus als er ergens licht brandt is het een renault rijder. :D
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef::lol: :lol:

Wat is dit nu voor gebrabbel :)

Rasit, het lijkt alsof je schakelaar wel werkt, maar dat je relais blijft hangen. Ik weet exact waar die relais' zitten, de garage heeft daar vast wel een papiertje van.
Ik wil helemaal niet naar de @#$#@$ dealer eerlijk gezegd. Zou het niet in 1 van m'n boekjes staan ?


@ pierre Ik had niks te doen dus ging maar effe kijken ja. :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Denk niet dat het in de boekjes staat. Staat er normaal nooit in.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

sorry, ik was gisteren iets melig geworden.
ik heb vroeger jarenlang 's nachts wakker gelegen van allerlei mallotige problemen met mijn renault, echt waar.
gelukkig is dat niet meer, ik ben makkelijker geworden en heb de meeste problemen opgelost.

zoals riel zegt, het moet een relais zijn, het knopje werkt maar het relais schakelt niet, wellicht water of vocht hierin.
Ik kan me uitstekend voorstellen dat voor ieder wissewasje naar de dealer gaan, niet echt prettig is.
Ik deed dat vroeger wel en werd overspannen, dit is echt waar.
Ook alle dealers in heel Noordholland werden overspannen van mij, dus dat doe ik niet meer.

Succes.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

pierre schreef:sorry, ik was gisteren iets melig geworden.
ik heb vroeger jarenlang 's nachts wakker gelegen van allerlei mallotige problemen met mijn renault, echt waar.
gelukkig is dat niet meer, ik ben makkelijker geworden en heb de meeste problemen opgelost.

zoals riel zegt, het moet een relais zijn, het knopje werkt maar het relais schakelt niet, wellicht water of vocht hierin.
Ik kan me uitstekend voorstellen dat voor ieder wissewasje naar de dealer gaan, niet echt prettig is.
Ik deed dat vroeger wel en werd overspannen, dit is echt waar.
Ook alle dealers in heel Noordholland werden overspannen van mij, dus dat doe ik niet meer.

Succes.
Mijn dealer wordt ook een beetje overspannen van mij denk ik, vandaar dat ik niet ga.

Ik heb 4/5 stuks relais dingen gevonden onder m'n motorkap maar ja, hoe moet ik nou zien of ze kapot zijn ofzo ?
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

:up:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarom verkoop je je auto niet :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Mja, dat is ook weer een ander verhaal.

Er is niet veel animo naar omdat niemand effe ruim 20.000 euro wilt betalen voor een cliotje. Aan de andere kant vind ik het eigenlijk helemaal niet erg om er nog een tijdje in te rijden :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb 4/5 stuks relais dingen gevonden onder m'n motorkap maar ja, hoe moet ik nou zien of ze kapot zijn ofzo ?
Kachel aanzetten en relais beginnen uit te trekken.
Als de kachel stopt, heb je relais in je hand. Dan kun je eens kijken of ie stuk is. Zie je niet van buiten, maar misschien even vervangen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
P_alla_B
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 15:11

Denk dat je kachelweerstand naar z`n grootje is als ik zo je klacht lees.Je kan het uitsluiten om onder de motorkap en dan aan de passagiers kant de paravankap los halen en een grote stekker losnemen (rode schuif opzij schuiven) ken nie missen..
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:
Ik heb 4/5 stuks relais dingen gevonden onder m'n motorkap maar ja, hoe moet ik nou zien of ze kapot zijn ofzo ?
Kachel aanzetten en relais beginnen uit te trekken.
Als de kachel stopt, heb je relais in je hand. Dan kun je eens kijken of ie stuk is. Zie je niet van buiten, maar misschien even vervangen.
Sta ik dan niet ineens onder stroom terwijl m'n contact aan staat?
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

rasit.. schreef: Sta ik dan niet ineens onder stroom terwijl m'n
contact aan staat?
is maar 1 manier om daar achter te komen :wink:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

rasit.. schreef:
Riël schreef:
Ik heb 4/5 stuks relais dingen gevonden onder m'n motorkap maar ja, hoe moet ik nou zien of ze kapot zijn ofzo ?
Kachel aanzetten en relais beginnen uit te trekken.
Als de kachel stopt, heb je relais in je hand. Dan kun je eens kijken of ie stuk is. Zie je niet van buiten, maar misschien even vervangen.
Sta ik dan niet ineens onder stroom terwijl m'n contact aan staat?
zolang je geen metaal raakt lijkt me het geen probleem :p
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

joeri_clio16V schreef:
rasit.. schreef: Sta ik dan niet ineens onder stroom terwijl m'n
contact aan staat?
is maar 1 manier om daar achter te komen :wink:
Nog effe wachten totdat iemand met het verlossende antwoord komt zeker ?? :p

Anders morgen toch maar proberen (S)
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

vergeet ampere niet :(
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Pr0f schreef:Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
Vandaar dat je vaak hoort dat je geen ringen ed om moet doen als je aan een auto gaat sleutelen. :s :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Pr0f schreef:Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
precies, die stroomdraadjes in weilanden kan wel 10.000 volt opstaan (anders zou het nooit zo'n afstand overbruggen met die verliezen) en daar ga je ook niet dood van omdat er een belachelijk klein amperage over heen staat. Volt zegt dus niets!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

antoine schreef:
Pr0f schreef:Nee, zelfs als je contact zou maken dan is het nog maar 12 volt. En dat voel je alleen maar als je hem met tong eruit trekt... >-)
Vandaar dat je vaak hoort dat je geen ringen ed om moet doen als je aan een auto gaat sleutelen. :s :)
Of een stalen horloge. Heb dat zelf eens gehad met de inbouw van een radio.

Vorige eigenaar van een auto had alle kabels losgetrokken en klant snapte het niet meer. Ik dus met mijn hand in het din-slot, kwamen de plus en min draad tegen mijn armband. Gevolg laat zich raden. Maar aangezien ik mijn hand niet zo snel vrij had uit die din-slot, had ik toch een redelijke brandplek op mijn arm. Heb alleen nog maar leren horlogebandjes om :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

De auto stond 1 dag stil en vandaag zou ik even kijken wat er precies mis is met de kachel.

Nu werkt ie ineens weer :s :s
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Toch misschien je relais?!
Plaats reactie