Driftchallenge: 9-10-11 augustus 2005 Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Steven
Car: M536

Hee Patrick, heb je nog wat aan een complete achterophanging van een 200SX voor je clio?
Is alleen een 4x114.3 naaf en misschien ietwat breed, maarja das nog wel te overzien denk ik.

Kep het zo voor je liggen :)
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:Hee Patrick, heb je nog wat aan een complete achterophanging van een 200SX voor je clio?
Is alleen een 4x114.3 naaf en misschien ietwat breed, maarja das nog wel te overzien denk ik.

Kep het zo voor je liggen :)
misschien ff over de pm, want tis natuurlijk geen Renault, en driften wordt NIET MINDER populair, dus beter dat hier geen slotje op komt :wink:
r5alpine-turbo

hee ptrgte hoe kom jij erbij een ae86 te kopen?
Steven

Ik denk dat Patrick ook wat japanse driftfilmpjes heeft bekeken en dan kom je snel hierop uit :)
PtrGte
Contacteer:

nee eigenlijk niet...die had ik nog nooit gezien...

m'n pa en ma hebben vroeger (lees: 1984) zo'n auto nieuw gekocht...

dus ik zag laatst die foto tijdens een fotodagje...

"ik zeg: "wat is dat voor een ding joh?"

me pa: "oooowww da ding... ...das onze toyota corolla met achterwielaandrijving en 65% sper, plus 125 pk, ging goed dwars da ding"

ik: G*dF*r de G*df*R!!! had je dat niet eerder kunnen zeggen, je weet toch dat ik al drie jaar op zoek ben naar een leuk wagentje met achterwielaandrijving???!!!!"

hij: "ja...ik ga er toch niet vanuit dat je met zo'n corolla wil gaan rijden..."

ik: "TUURLIJK wel... :lol:

drie dagen later had ik er eentje... :wink:
PtrGte
Contacteer:

oke...tis dus weer 12 augustus geweest gisteren...

en voor diegene die er NIET waren (iedereen denk ik :wink: )

[img]http://www.photoos.net/photos/drift04/images/43562.JPG[/img]

:bang:

[img]http://www.photoos.net/photos/drift04/images/43563.JPG[/img]

[img]http://www.photoos.net/photos/drift04/images/43564.JPG[/img]

volgende keer toch maar ff komen... 8)

maat van me, die dus op die foto staat, staat wel in de finale, alleen zullen we nog wat moeten sleutelen, in de zin van het vervangen van de olieleidingen die boven het uitlaatspruitstuk hangen, want dat ging (na HEEL veel Donuts VOL in 5) toch niet helemaal goed...

op http://www.photoos.net staan (bij "laatste 50 foto's) nog meer kiekjes van het Driftspektakel...

@Donleben: Toch wat langer moeten blijven he! :lol:

23 augustus = de Finale van de Autovisie Driftchallenge...

:)

(EDIT: dit is trouwens NIET ernstig afgelopen ofzo hoor, was na deze enorme steekvlam wel weer weg, op wat smeulende rubber/olie resten op het frame en de grond na :wink: )
RO 16v

:p , ik heb wat gemist zie ik, mooi kampvuur. (Y) :lol:
PtrGte
Contacteer:

Tja...we vonden het al wat frisjes worden tegen het einde van de avond vandaar... :wink:
Marcel B.

http://www.gunstig.no/Drifting-revebanen-fsr.wmv

kan je nog wat inspiratie opdoen ;)
Don't walk the grass... smoke it
PtrGte
Contacteer:

zeker goed dit filmpie (Y)
speedline

Om even in te breken in de welke banden zijn beter om te driften discussie (volkomen zinloos als je het mij vraagt);

Ga het aub in de afstelling van de wielophanging zoeken! Daar boek je tenminste resultaat mee als je weet wat je doet tenminste. Een paar hints:

* vooras op flink negatief camber (minimaal 3 graden negatief)
* vooras verlagen en achterashoogte hetzelfde houden
* vooras caster tussen 6 en 9 graden
* stabilisator achteras (indien aanwezig) stijver maken en indien mogelijk afstelbaar maken

(Met slangenklemmen kun je heel simpel de stabiwerking beïnvloeden... En als je verlaagt is dat noodzakelijk...)

En met dit alles kun je alle banden monteren die je maar wilt. Met bredere banden ga je alleen harder doordat het gripniveau hoger ligt.

En kies voor een lage band in verband met de stuurprecisie. Probeer in dat kader ook alle speling op wielophanging, pedaalbediening, schakeling, handrem en besturing te elimineren met uni-balls, pu bussen, etc.

Een hoge band heeft een breder grensgebied dus is makkelijker voor beginnende drifters...

Good luck in going sideways...
PtrGte
Contacteer:

Nou, om daar even op in te gaan...

die Hayabusa Sprinter die je op de vlam-foto's ziet...had dus tijdens de eerste ronde gewoon k*tbanden voor liggen...gevolg: OVERAL onderstuur, en maar NET door naar de volgende ronde, omdat er zowel op nat als op droog niet mee in te sturen was...

tweede ronde: montage van een nieuw setje Toyo "Praxis" banden op de vooras...gevolg: NERGENS onderstuur en een GEWELDIGE driftauto ineens...
gevolg: 11e plaats van de 36...op naar de finale dus...

dit alles ZONDER enige aanpassingen aan het onderstel...

dus in principe heb je gelijk speedy...maar met andere banden kan het dus OOK!...

:wink:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik denk dat speedy het voornamelijk over de banden op de achter as heeft
natuurlijk moeten op de sturende as de banden hebben die de beste grip geven
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
antoine
Car: Renault Clio III RS

PtrGte
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik denk dat speedy het voornamelijk over de banden op de achter as heeft
natuurlijk moeten op de sturende as de banden hebben die de beste grip geven
tuurlijk dat zal ook wel...

maar ik ben van mening dat de mensen die de Driftchallenge op hun naam schrijven het veelal te danken hebben aan 165/65-15 bandjes...(en stuurervaring, oke dat ook)

maar ik denk dat je met goede brede banden net zoals Speedy al zegt veel sneller bent tijdens een drift door meer grip, alleen dat je dan nog meer kunde moet tonen om hard te gaan...

NOGMAALS...ik vind driften met fietsbanden achter op een auto voor mietjes... :)

echte drifters doen het met normale dikke wielen en banden zowel VOOR als ACHTER!!! :wink:

dan maar wat vaker schade...maar dan kom je ergens...

maar goed...ik weet wat Speedy bedoelt en ik weet dat hij DAARIN gelijk heeft, maar dat wil niet zeggen dat AL HET ANDERE NIET kan helpen :wink:
gille
Contacteer:

ae86 20kleps kop blok,heeft broer in zijn twin-cam gedraaid,heeft nog wel een kopje liggen,moet ik eens informeren???
Steven

Als het goed is gaat Patrick voor een complete 3SGE (2.0-16v) das gelijk een betere oplossing voor extra koppel :)

Maareh wat moet die kop kosten? Misschien ken ik wel iemand die interesse heeft... 8)
RO 16v

gille schreef:ae86 20kleps kop blok,heeft broer in zijn twin-cam gedraaid,heeft nog wel een kopje liggen,moet ik eens informeren???
Heeft ie ook nog spullen liggen voor de 1.6, zoals TB's, nokkenassen..enz alles is welkom ook spullen voor de aandrijving.
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:
gille schreef:ae86 20kleps kop blok,heeft broer in zijn twin-cam gedraaid,heeft nog wel een kopje liggen,moet ik eens informeren???
Heeft ie ook nog spullen liggen voor de 1.6, zoals TB's, nokkenassen..enz alles is welkom ook spullen voor de aandrijving.
nokkenstokken zijn al redelijk scherp,maar er zijn gekken in Belgie,die met groep a spec rondrijden,kan je vertellen het trekt de straatstenen eruit,bye bye GTT .21T
PtrGte
Contacteer:

oke...korte update...

de Hayabusa wordt op DIT moment door ons flink onderhanden genomen door toch wat interne schade...

maar toch zal het lukken om morgen, dus MAANDAG 23 AUGUSTUS om 17.00 van start te gaan in de Autovisie DriftChallenge FINALE...met als klap op de vuurpijl het driften van BOS UIT op droog...

(en misschien weer wel wat Hayabusa-Biggelaar Motors Powered kampvuurwerk...)

allemaal tot morgen... :wink:
RO 16v

PtrGte schreef:oke...korte update...

de Hayabusa wordt op DIT moment door ons flink onderhanden genomen door toch wat interne schade...
Wat was er dan nog meer kapot?? Nog gered zaterdag??

iggg zie je vanmiddag.
RO 16v

euuh Pat een probleem, ik wil net je dvd maken kom ik erachter dat ik eroverheen heb gefilmd, schaam schaam. |: |: :~
PtrGte
Contacteer:

oke ....

finale is achter de rug...

helaas voor onze Biggelaar Motors getunede Hayabusa Crosswagen was het feest snel voorbij...

door een Defect aan de 1e injector moest na de eerste proef de wagen al opgeladen worden...

desondanks ging de eerste proef als een trein, met een van de meest spectaculaire drifts van de dag...

helaas mensen, blijft het een MECHANISCHE sport, zoals veelal ingewijden zeggen...

maar wees niet gevreesd, volgend jaar is het Biggelaar Motors Team terug met jawel, al volop in de planning:

een Opel C Coupe... (jawel das best een leuk ding!)

en een Renault clio '91 (ex. Robclio16v)

dus wees alert...and C U next time... :wink:

(oke waarschijnlijk ook m'n AE86 corolla, als ie al niet voortijdig overleden is op straat... :) )
Dirk (CRX)

Wees voorzichtig met je Roku man.. zeldzame auto aan het worden..

wit spuiten, carbon kapje erop.. Tofu shop stickers op de zijkant..

LOL

Initial D rules!!!!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik las net op Automaxx, dat zij een soort van D1-serie op willen zetten net als in Amerika en Japan. Ik denk dat achterwiel aandrijvers populair gaan worden.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
r5alpine-turbo

kan je met een oude mr2 (aw11) ook goed uit de voeten? >-)

Ik heb gehoord dat er een sperdiff van een ae86 in zou moeten passen.Zou mooi zijn want die heb ik nog ergens,2x >-)
Steven

AW11 is niet zo'n heel goeie driftauto, tis meer een bak om hard de bocht mee door te kunnen.

Omdat die motor achterin ligt heeft ie heel veel en heel lang grip en als ie dan 1x omkomt, komt ie ook snel om.

Voor driften kun je beter de motor voorin hebben.
RO 16v

Ergens vorige eeuw opgenomen. :wink:

Filmpie van de halve finale:

http://s4.yousendit.com/d.aspx?id=3867I ... OFZYZE1TM5
Haas
Car: Megane RS

RO:

"Unfortunately, the link you have clicked is not available.
Your transfer cannot be completed. Most likely the file has exceeded its allotted bandwidth or has been removed by the original sender or a recipient."

:(
RO 16v

http://s2.yousendit.com/d.aspx?id=0DYDI ... KLK56K507Z

Is trouwens grooste gedeelte van de crossauto en hoe de beunen :wink: hem proberen te repareren.
PtrGte
Contacteer:

damn...die Busa klinkt zo wel echt veel vetter dan al die andere rommel... :lol:

(we hadden stiekum wel een open uitlaat gemonteerd voor de finale, ondanks de limiet van 85 dB...maar dat vonden Tim en Tom wel oke... :D )

jammer dat we 'm niet meer aan de praat kregen, toch een kapotte injector na die "Flamejob" :wink:

verder nette shoot uiteraard... (Y)
PtrGte
Contacteer:

jow...vanavond weer Autovisie Driftchallenge op Circuitpark Zandvoort...

ouwe brik van een AE86 heeft laatste Zolderdag overleeft dus gaan we het met wat oude straatbanden maar weer eens proberen...

hopelijk deze avond schadevrij naar huis :beer:

dus...tijd...zin? vanaf 17.00 Op Zandvoort... :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan dat niet iets later?? Dan wil ik wel mee.
PtrGte
Contacteer:

om 17.00 uur starten we al

duurt tot het donker is ofzo, dus je kan toch wel komen met die gare golf van je :D
Haas
Car: Megane RS

hmz...damn....:D
Plaats reactie