PaulRSi --> nieuwe auto!!!

Vertel hier alles over je project.
Stefan S.

Uniroyal Rainsport 1 :worship: , vind ik persoonlijk beter dan Toyo's. Zeer goede grip bij droog weer en super bij natweer (Y) ,erg handig aangezien we in nederland wonen :p
Douwe

Wat stefan zegt :p aangezien zijn vriendin op mijn oude velgen en dus banden rijdt :D

Uniroyal rainsport I zijn zeer goed en ook nog eens niet duur (Y)
Laatst gewijzigd door Douwe op di 5 okt 2004 8:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

Douwe schreef:Wat steven zegt :p aangezien zijn vriendin op mijn oude velgen en dus banden rijdt :D

Uniroyal rainsport I zijn zeer goed en ook nog eens niet duur (Y)
Stefan is de naam :D , ik rijd zelf met mijn RSi ook op Uniroyal Rainsport I 195-45-R15 banden :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

niemand hier die met toyo of goodyear heeft gereden en hier goede of slechte ervaringen mee heeft?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

vraag maar aan rob die heeft toyo's er onder liggen
Riël
Über-Spammer

Bridgestone Potenza. Definatedly 8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Toyo T1-S goed droog, stukken minder in de regen.

een echte plak band, als het warm is :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator

Toyo rijd echt perfect maar slijt wel erg hard.
5 GT Turbo '88 GT5
R(ay)Si

Roy schreef:Toyo rijd echt perfect maar slijt wel erg hard.
Niets toe te voegen :) Alleen in de regen is het wel een beetje drama onder een RSi ;)
Alleen nog maar VW!
paulvanrooij
Contacteer:

heeft toyo tegenwoordig niet een nieuwe band? proxes t1-r? die schijnt beter te zijn in de regen..had ik ergens gelezen in ieder geval

niemand met goodyear??had gehoord dat t wel een goede band was..
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

die t1-r verkopen ze nog nergens, althans nog niet hier in de buurt.
paulvanrooij
Contacteer:

Johan schreef:die t1-r verkopen ze nog nergens, althans nog niet hier in de buurt.
ja kon er al niets over vinden..had t gelezen in de auto&tuning ofzo, maar al wel een maand of 3 geleden volgens mij...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

PaulRSi schreef:heeft toyo tegenwoordig niet een nieuwe band? proxes t1-r? die schijnt beter te zijn in de regen..had ik ergens gelezen in ieder geval

heb sinds een week de nieuwe Good-Year Hydragrip eronder, dus echt veel zinnigs kan ik nog niet melden :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Contacteer:

Gabri schreef:
PaulRSi schreef:heeft toyo tegenwoordig niet een nieuwe band? proxes t1-r? die schijnt beter te zijn in de regen..had ik ergens gelezen in ieder geval

heb sinds een week de nieuwe Good-Year Hydragrip eronder, dus echt veel zinnigs kan ik nog niet melden :p
ik bedoelde eigenlijk goodyear eagle f1....iemand ervaring mee???
Stefan S.

Probeer eens de search functie, er is nl. een heel topic over banden :wink:
paulvanrooij
Contacteer:

Stefan S. schreef:Probeer eens de search functie, er is nl. een heel topic over banden :wink:
ow ok thanx! heb t allemaal doorgelezen, en ook ervaringen van anderen gehoord dus ik denk dat de keus gaat worden of: toyo proxes t1-s of goodyear eagle f1..en dat gaat dan vooral aan de prijs liggen denk ik zo...
zal in ieder geval een stuk beter zijn als de vikings die er nu onder liggen!
Riël
Über-Spammer

Jammer dat de potenza's geen kans krijgen :)
paulvanrooij
Contacteer:

Riël schreef:Jammer dat de potenza's geen kans krijgen :)
heb over de potenza's eigenlijk weinig info/ervaringen kunnen vinden..behalve dat je ze goed moet opwarmen voordat ze t goed doen?
dus als je nog een ervaring wil delen... :)
Stefan S.

Kijk ook eens op http://www.tyretest.com
jeroen.k

Heb nu Uniroyals Rainsport 1. Goede banden in de regen (zeggen ze) moet ze nog laten monteren.

Leek me op zich wel netjes voor ons regenachtige NL-landje. Komen op tyretest.com ook goed uit de test (bijna gelijk aan michelin).

Als je ze ergens kan laten monteren en balanseren. Dan moet je ff op http://www.autobandenmarkt.nl kijken. Scheelt aardig in de prijs :)
paulvanrooij
Contacteer:

wat een beetje rondbellen al niet kan schelen zeg...de toyo's liggen tot nu toe tussen de 100 en 84 euro (nieuw type)
de goodyears kosten mij bij de ene zaak (profile) 120 euro, bij siba in uden zelfs 127,50!!!..heb goedkoopst wat ik ze tot nu toe aan kan komen is 77,5 per band...
Ik blijf nog even rondbellen, maar zoals t er nu uitziet worden t de Goodyear Eagle F1's!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ben je al bij die taxicentrale in Heesch geweest?
paulvanrooij
Contacteer:

Merijn schreef:Ben je al bij die taxicentrale in Heesch geweest?
ja goodyears voor 77,50....ipv 127,50 bij siba iin uden (Y) alleen toyo's waren daar 84..dus nu zit ik weer te twijfelen...waarschijnlijk de goodyears.
paulvanrooij
Contacteer:

Vandaag samen met Frits mijn veren eronder gezet! thanx nog Frits!!!!
de "voor" foto is al gemaakt, zal morgen of overmorgen de "na" foto maken en online zetten...heb inieder geval t idee dat ie een stuk strakker ligt en stuurt..
Vandeweek nog de nieuwe bandjes en opnieuw uitlijnen, en natuurlijk nog een keer de achterkant doen, hè Frits???
paulvanrooij
Contacteer:

Ok mensen!
vandaag nieuwe bandjes eronder laten leggen, en uit laten lijnen.
Ik heb gekozen voor de Goodyear Eagle F1..een prachtige band al zeg ik t zelf..en nog goedkoper dan de Toyo's...Heerlijk die boerenbedrijfjes :D
ik zal zo snel mogelijk de foto's van de nieuwe bandjes (plus de verlaging) online zetten!
groeten,
Paul
Riël
Über-Spammer

PaulRSi schreef:
heb over de potenza's eigenlijk weinig info/ervaringen kunnen vinden..behalve dat je ze goed moet opwarmen voordat ze t goed doen?
Toch staan de potenza's bovenaan op tyretest :P
paulvanrooij
Contacteer:

Riël schreef:
PaulRSi schreef:
Toch staan de potenza's bovenaan op tyretest :P
hmm ja..maar je bent wel een beetje laat :lol: :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

Hallo mensen..hier maar weer es een update..
dit keer met vooral negatief nieuws. vandeweek bij het wegrijden knapte mijn koppelingskabel. Op zich geen dure reparatie, maar toen werd mij verteld dat mijn koppeling/drukgroep op zn eind loopt. Deze zal dus binnenkort aan vervanging toe zijn. Even een kleine offerte aangevraagd bij de renault-garage: 1050 euro als alles goed gaat, anders hoger..:S
Nu zit ik dus in twijfel..wat te doen..Of flink geld uitgeven om dat te laten repareren, met het risico dat er binnenkort weer iets kapot gaat...
Of iets anders zoeken. Maar dan zal ik wel mijn auto moeten verkopen en even moeten sparen voordat ik iets anders (fatsoenlijks) kan halen..
Zit dus ff flink te balen..Dat soort dingen moeten altijd gebeuren in de winter.. :@
-Ray-
Contacteer:

tip: ga het eens vragen bij andere garages... moet veeeel goedkoper kunnen.

of er is vast wel iemand die m kan maken voor je in de buurt. dik 1000 euro is belachelijk.
Immer wieder die verdammte Holländer
Calle

Ik weet iemand in Eindhoven die Renault monteur is en bijklust aan reno's, misschien moet je hem even vragen. PM maar als je telnr. moet hebben.
Turbo-Peer

Wie zegt dat de koppelingsplaat en drukgroep op hun eind lopen? Diezelfde garage?
Vraag ook eens aan iemand anders met ervaring of die denkt dat de koppeling en drukgroep op hun eind lopen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
paulvanrooij
Contacteer:

Turbo-Peer schreef:Wie zegt dat de koppelingsplaat en drukgroep op hun eind lopen? Diezelfde garage?
Vraag ook eens aan iemand anders met ervaring of die denkt dat de koppeling en drukgroep op hun eind lopen.
Bij de garage waar de koppelingskabel vervangen is zeiden ze dat de koppeling op zn eind loopt. Het koppelingspedaal gaat al sinds ik de auto heb best zwaar, maar niet merkbaar zwaarder vind ik. Wat die mensen verder opviel was dat de krukaskeerring (of zoiets) olie lekte, schijnt renault-kwaaltje te zijn? Dus die zal ook vervangen moeten worden.
RoyW

PaulRSi schreef:Hallo mensen..hier maar weer es een update..
dit keer met vooral negatief nieuws. vandeweek bij het wegrijden knapte mijn koppelingskabel. Op zich geen dure reparatie, maar toen werd mij verteld dat mijn koppeling/drukgroep op zn eind loopt. Deze zal dus binnenkort aan vervanging toe zijn. Even een kleine offerte aangevraagd bij de renault-garage: 1050 euro als alles goed gaat, anders hoger..:S
Nu zit ik dus in twijfel..wat te doen..Of flink geld uitgeven om dat te laten repareren, met het risico dat er binnenkort weer iets kapot gaat...
Of iets anders zoeken. Maar dan zal ik wel mijn auto moeten verkopen en even moeten sparen voordat ik iets anders (fatsoenlijks) kan halen..
Zit dus ff flink te balen..Dat soort dingen moeten altijd gebeuren in de winter.. :@

1000 euro!! jezus wat een geld.
heb toen me koppeling van me 16v bij veban laten doen
tegelijk met me distiriem was nog geen 1000 euro kwijt voor beide. vraag het nog eens aan patrick (basic) die heeft laatst ze koppeling nog laten doen bij veban. weet alleen niet precies wat hij ervoor kwijt was. in ieder geval geen 1000 euro.
car: '93 bmw 325 i cabrio
paulvanrooij
Contacteer:

Die 1000 euro is ook flink klote ja...heb ondertussen al wat aanbiedingen liggen om t goedkoper te laten doen..dus ik denk dat t allemaal best wel goed gaat komen. Nog ff sparen dus allemaal ff meeduimen dat ie t de komende tijd nog uithoudt! :lol:
Mochten er nog mensen zijn met tips/ adressen dan hoor ik t graag!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lekker karren met die wagen! :) Pas als de koppeling gaat slippen of als je een kabel per week verbruikt zou ik er iets aan gaan laten doen. :)
Gesloten