Clio RS type:TEAM

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mooie bak, he. :)

Hij is al een aantal keer langsgekomen op het forum. Deze auto komt niet op de nederlandse markt, geloof ik. :@
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

nee dat is de blauwe gordini versie dit is de team editie

ook leuke filmpie's op http://www.rs-team.org
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nee, da's niet de Gordini. :) Deze is ook al meerdere malen voorbij gekomen.
Laatst gewijzigd door Merijn op zo 3 okt 2004 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

PARIJS - Renault-adepten die een bijzondere Clio Renault Sport 2.0 16V wensen te bezitten, moeten naar Frankrijk. Daar lanceert de fabrikant een speciale Team-uitvoering. De versie is een ode aan de overwinning in het Frans rallykampioenschap afgelopen jaar, maar heeft juist helemaal niets van doen met de rallybolide. De Nederlandse importeur is niet van plan het goedkopere type te voeren.

De Clio Renault Sport 2.0 16V Team, zoals hij dus volledig heet, is technisch en motorisch gelijk aan de uitvoering zoals Renault die begin dit jaar heeft gelanceerd. Ook het koetswerk is onaangetast gelaten. De Team-uitvoering wijkt alleen wat aankleding betreft af. Dat begint op het koetswerk met de toevoeging van twee Team-logo’s. Zowel op de achterklep als het voorscherm zijn de badges aangebracht. Open vervolgens het portier en een Renault-Sport-embleem begroet je op de dorpel. Op het dashboard is er nog één te vinden. Kenmerkend voor de Team is de bekleding.

De stoelen zijn uitgevoerd in Graphic Night, de deurpanelen in donkergrijs en de veiligheidsgordels net als de pookknop in metallicgrijs. Renault levert de Team in vier kleuren, Titane Grey, Doré Black, Artic Blue, Sanguine Orange en Dynamo Blue. Met al die zaken is de Team bijna compleet.

Renault vermeldt op de accessoirelijst alleen een 4x22W radio/CD-speler, twee witte R8 Gordini-strepen en Competitie-achterspoiler. In Frankrijk kost de Team € 19.900,-, 2.150,- mínder dan de standaarduitvoering.

Afgelopen jaar verkocht Renault precies 5.407 exemplaren van de Clio Renault Sport 2.0 16V in West-Europa. Daarvan bleven 852 stuks in Frankrijk. In de eerste helft van 2004 lag de afzet in het thuisland op 639 stuks.

bron: Autotelegraaf

Weet dus niet of het dezelfde versie is als die lichtere versie, maar het lijkt me niet
Don't walk the grass... smoke it
Patrick RS
Moderator

grappig nog nooit iets over gehoord :p
-Ray-
Contacteer:

jammer van die strepen...
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

Gewoon een "cheap ass" uitvoering......, eff kaalgestript van binnen.... :wink:
PatrickG

Deze is niet zo speciaal, degene die die #$#$$% britten alleen krijgen wel.
Droes

wordt de gordini ook in nederland uitgebracht?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

euhmm. al ik me niet vergis heb ik wel eens zo'n zilver kleurige clio zien rijden met zo'n team sticker.. was geloof ik geen 2.0 16V, maar weet het niet zeker :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Droes

is i niet enkel in het blauw uitgebracht? :S
Rémi clio ph3

Droes schreef:is i niet enkel in het blauw uitgebracht? :S
Nee dat was de Jean Ragnotti :wink:

Ik snap het gewoon niet!! De clio RS is in Nederland extreem duur, ook zonder BPM. Dat heeft Renault Frankrijk extra gedaan zodat de RS'en niet meer naar het buitenland geexporteerd werden zoals met de phase 1 gebeurde! Gevolg: de nederlandse markt voor de clio RS is ook zo goed als gekilled!! Nu bastaat er een kans om de RS nog enigzins betaalbaar te maken in nederland door zo'n gestripte variant aan te bieden... en doen ze niks!!! 23keurie was gewoon een mooie prijs voor de RS maar voor ruim 27keurie krijg je al bijna een imprezza turbo of een opel speedster nieuw!!!! :@
One clio to rule them all
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ja het is echt zonde dat zo'n "goedkopere" versie geen kans krijgt in Nederland :evil:
Cleaned Style
Projecttopic
Patrick RS
Moderator

ik vind het niet erg want zo blijven de prijzen voor de rsje 2e hands ook lekker hoog :D

sja het is wel moeilijk ze te verkopen volgens mij maar ja dat boeit nie :D
kevinb
Contacteer:

is hier in belgie te krijgen, en is volgens mij de opvolger van de ragnotti (gestripte versie), zou hier in belgie 18.000€ gaan kosten
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

De TEAM-versie voor de franse markt is dezelfde als de CUP-versie voor de engelse markt. Die laatste is hier ook al op het forum gepasseerd. Dit is een gestripte versie en daardoor wat goedkoper. Komen beiden niet naar nederland volgens de laatste berichten. "Gordini" is niets anders als Dynamo Blue met de optionele strepen. Dit kan ook op een normale RS.

In Frankrijk kost een RS(volledige versie) 22.000 euro. Hier 27.000 euro. Het verschil is de BPM. Daar kunnen ze bij Renault ook niets aan doen. Vanuit Brussel worden ze gedwongen om de prijs voor belasting in alle landen gelijk te trekken. Dat voorkomt natuurlijk ook parallel import, maar dat is niet de echte reden. Klagen moet je dus in Brussel en in Den Haag!

Een Impreza sti kost 45.000 euro, een Speedster 41.000 euro. Jullie gaan makkelijk met geld om moet ik zeggen.
PatrickG

Laten we dan een Seat Leon Cupra ter vergelijking nemen, die is toch 28.000 ongeveer.?

Edit: Sry.... die kost 38.000...

Maar we kunnen hem vergelijken met een ibiza, die kost ook 27.000
PiiTh

dan heppie het wel over de nieuwe cupra versie,
de "gewone" FR versie, die bijna even snel is als de RS kost maar 21.000 euro

en heeft tevens dezelfde specificaties als de oudere cupra versie
Marcel B.

volgens carbase van de site van autoweek gaat de Seat Ibiza 1.8 20VT FR in 8.4 secs naar de 100, ik weet niet wat jij even snel vindt, maar een seconde vind ik nogal wat :)
Don't walk the grass... smoke it
#Ron#

De enige Seat Ibiza Cupra die ik in de prijslijst kan vinden is een DIESEL. Hij kost overigens bijna 28.000 euro. Deze is ongeveer net zo rap als de RS. Maar of 'ie net zo leuk rijdt is nog maar de vraag.

Maar voor ik toch diesel ga tanken... Daar rijd ik niet genoeg voor. Denk aan de wegenbelasting. Het belangrijkste: een dieselmotor maakt lang zoveel toeren niet; het klinkt dus niet zo mooi.

Verkijk je niet op de vanaf prijs in de prijslijst. Bij een gelijkwaardige uitrusting kan het nog flink tegenvallen.
Rémi clio ph3

#Ron# schreef:Een Impreza sti kost 45.000 euro, een Speedster 41.000 euro. Jullie gaan makkelijk met geld om moet ik zeggen.
Als je even op autoweek kijkt, dan zie je dat een impreza wrx 29.950 kost en in 6,2 op 100 is en dat een nieuwe speedster 28.995 kost en in 5,9 op 100 zit!! Naar mijn mening krijg je dan dus voor een relatief klein beetje meer geld een veel snellere auto :wink:
Tevens snap ik ook wel dat in nederland onevenredig veel BPM betaald moet worden, maar feit is dat de ph2 RS eerst 22.500 koste (wat een hele mooie prijs was!) en nu ruim 27.000!! Daarom zou het lonen om zo'n cheap uitvoering in ons landje op de markt te brengen! :p vooral omdat je op al die opties extra BPM betaald :evil:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Wat dacht je van een Civic Type-R 200pk voor € 28.885 vind ik ook een nette prijs. Een Opel Speedster is een 2 deurs (kleine) cabrio en egeen hot-hatch. Hoe kan je dat nou vergelijken?

Een Subaru Impreza WRX voor € 29.995 is natuurlijk erg scherp geprijst voor 225 pktjes schoon aan de haak...
Remi16v

Ik zou die dorpellijsten wel willen hebben kan je die gewoon bestellen denk je bij renault?
speedline

#Ron# schreef:De TEAM-versie voor de franse markt is dezelfde als de CUP-versie voor de engelse markt.
Dan zit je er mooi naast.

De Cup 172 is dezelfde gelimiteerde editie als de Jean Ragnotti. De Jean Ragnotti heeft standaard het coupe onderstel (in NL als sports chassis leverbaar voor de phase3 - altijd doen want standaard onderstel is bagger) met grotere spoorbreedte, hardere 3mm lagere veren, dikkere stabi, Speedline Turini kit velgen, geen xenon, geen airco, een lichtgewicht goedkoop interieur voor bij het vuil en wat speciale interieurdetails die er niet toe doen.

De Team is gewoon een uitgeklede standaard RS. Een cheap ass variant dus... En dus perfect voor de Nederlandse markt.

Een Jean Ragnotti c.q. Cup 172 is heel wat anders. Dat is de Williams onder de RS-en. Houd dat heel goed voor ogen!

#Ron# schreef:In Frankrijk kost een RS(volledige versie) 22.000 euro. Hier 27.000 euro. Het verschil is de BPM. Daar kunnen ze bij Renault ook niets aan doen. Vanuit Brussel worden ze gedwongen om de prijs voor belasting in alle landen gelijk te trekken. Dat voorkomt natuurlijk ook parallel import, maar dat is niet de echte reden. Klagen moet je dus in Brussel en in Den Haag!
Dat was het beruchte Monti akkoord. Op dezelfde post zit nu Nelie Smit Kroes. Dus missschien valt er wat terug te draaien... :beer:

Dat de gelegaliseerde vorm van diefstal c.q BPM nog steeds bestaat is alleen te danken aan de grote actiebereidheid van het Nederlandse volk en het lobbywerk van de autobranche.

Zou leuk worden als je net een Bmw van € 50k hebt aangeschaft en hij wordt van het een op het andere moment € 15k minder waard. Dan vallen er wel doden onder de verkopers denk ik zo... :D
#Ron# schreef:Een Impreza sti kost 45.000 euro, een Speedster 41.000 euro. Jullie gaan makkelijk met geld om moet ik zeggen.
Die Speedster kreeg je enkele duizenden euro's korting. Op een RS krijg je meestal niets. En 60.000 oude guldens voor een sportieve hatchback met 179pk is toch wel te gortig. Zeker als je ook meeneemt dat de RS zijn concurrenten niet bepaald mijlenver vooruit is...

De nieuwe F4R van 141kW/ 192pk staat overigens al in de startblokken... Alleen ff afwachten of die nog in de Clio II verschijnt of het de Clio III wordt...
Rémi clio ph3

elmotheelk (Eric) schreef:Een Opel Speedster is een 2 deurs (kleine) cabrio en egeen hot-hatch
Je kunt een opel speedster natuurlijk niet vergelijken met een RS!!!
Maar stel je wilt een snelle sportive auto hebben en verder niet veel eisen stelt qua ruimte of opties, dan kun je voor ongeveer hetzelfde geld kiezen voor een "opgevoerde boodschappen auto" (ik weet: is erg kort door de bocht :wink: ) of een speciaal over rijplezier ontwikkelde sport cabrio met midden motor en achterwiel aandrijving + een hele unieke auto, die je niet zomaar op elke straat hoek ziet. Dan vind ik dat de RS behoorlijk duur is, het blijft per slot van rekening een clio.... voor 60.000 gulden
Tom
Moderator
Car: MB

vind het nog wel meevallen. 10 jaar geleden kostte een willi ook 50.000 gulden. Een een GTT was ook bepaald niet goedkoop
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
#Ron#

Ik merk dat mijn reactie nogal wat los heeft gemaakt.

Ik doelde overigens op cup 182, zo wordt 'ie op cliosport.net inmiddels genoemd. Of het sportchassis er nou wel of niet op zit weet ik niet. Het zit in elk geval wel op mijn nieuwe phase 3 die in januari voor mij klaar staat. Mijn prijzen kwamen uit de autovisie maar daar kan ook nog wel eens een foutje in staan.

Een Impreza wil ik niet. Lelijk, maar das persoonlijk . Een Speedster is wel mooi, maar erg onhandig om boodschappen mee te doen. Ik heb nog wel in Mini Cooper S gereden. Deze stuurt wat minder scherp als de Clio, accelereerd wat minder bizar, de motor(1600) maakt hetzelfde geluid als mijn ruitewissermotor en is bij gelijke uitrusting ca 5000 euro duurder. Voelt wel wat degelijker aan.

Dat afschaffen van de BPM kun je rustig op je buik schrijven met de huidige tekorten in Den Haag. Hoeveel geld denk je dat dat in het laadje brengt... Dat gaat er pas uit als rekeningrijden oid erin komt.

Die nieuwe motor, 200pk met 6bak heb ik gelezen, komt pas in de nieuwe Clio III RS in 2006.
Sander2

#Ron# schreef:Ik doelde overigens op cup 182, zo wordt 'ie op cliosport.net inmiddels genoemd. Of het sportchassis er nou wel of niet op zit weet ik niet. Het zit in elk geval wel op mijn nieuwe phase 3 die in januari voor mij klaar staat.
Kan je aan het uiterlijk zien of je onder je ph3 een sport chassis hebt? Ik heb ergens gelezen dat de clio's met een sport chassis die donker grijze velgen hebben?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Sander2 schreef:
#Ron# schreef:Ik doelde overigens op cup 182, zo wordt 'ie op cliosport.net inmiddels genoemd. Of het sportchassis er nou wel of niet op zit weet ik niet. Het zit in elk geval wel op mijn nieuwe phase 3 die in januari voor mij klaar staat.
Kan je aan het uiterlijk zien of je onder je ph3 een sport chassis hebt? Ik heb ergens gelezen dat de clio's met een sport chassis die donker grijze velgen hebben?
Dat zijn die Speedline Turino velgen die bij het pakket zitten, dus in principe wel. Maar er zijn ook blauwe Clio I 16v's met gouden velgen... :smoke:

Blijft zaak dat de RS erg duur is inderdaad. Het geluk is alleen dat Peugot (206 RC), MG (ZR 160), Mini (Cooper S) ook van die hoge prijzen hanteren. En er eigenlijk geen echte alternatieven zijn (tot max 1 seconden langzamer 0-100 km/h en max 2000 euro meer). Op de Honda Civic Type-R na dan, die voor € 28.885 in 6,6 seconden anar de 100 is!
#Ron#

Het sportchassis onder een phase 3 is te herkennen aan de anthraciet(= donker grijs) kleurige wielen, die wel dezelfde vorm hebben. Achtspaak. Ik denk overigens dat ik de eerste in Nederland ben met dat sportchassis. Ik heb 4 maanden moeten zeuren voordat Renault Nederland de prijs ervan wist te melden.

Hier een hatch-back-test waarin alle genoemde auto meestrijden.
hatchbacktest
Laatst gewijzigd door #Ron# op vr 24 dec 2004 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander2

#Ron# schreef:Het sportchassis onder een phase 3 is te herkennen aan de anthraciet(= donker grijs) kleurige wielen, die wel dezelfde vorm hebben. Achtspaak. Ik denk overigens dat ik de eerste in Nederland ben met dat sportchassis. Ik heb 4 maanden moeten zeuren voordat Renault Nederland de prijs ervan wist te melden.

Hier een hatch-back-test waarin alle genoemde auto meestrijden.
hatchbacktest
Da's duidelijk. Alleen is de Clio in de test sneller naar 60 MPH dan de civic-r? Ik dacht dat de civic-r toch sneller was? Of haalt hij de opgegeven specs niet?
#Ron#

Je wordt op je wenken bediend. Het verschil is niet zo groot, maar toch...

http://www.clio16vclub.it/Video%20Clio/ ... s_CTR2.zip
Sander2

#Ron# schreef:Je wordt op je wenken bediend. Het verschil is niet zo groot, maar toch...

http://www.clio16vclub.it/Video%20Clio/ ... s_CTR2.zip
Leuk filmpje, bedankt! (Y)
Patrick RS
Moderator

verplaatsen :D
Plaats reactie