#Ron# schreef:De TEAM-versie voor de franse markt is dezelfde als de CUP-versie voor de engelse markt.
Dan zit je er mooi naast.
De Cup 172 is dezelfde gelimiteerde editie als de Jean Ragnotti. De Jean Ragnotti heeft standaard het coupe onderstel (in NL als sports chassis leverbaar voor de phase3 - altijd doen want standaard onderstel is bagger) met grotere spoorbreedte, hardere 3mm lagere veren, dikkere stabi, Speedline Turini kit velgen, geen xenon, geen airco, een lichtgewicht goedkoop interieur voor bij het vuil en wat speciale interieurdetails die er niet toe doen.
De Team is gewoon een uitgeklede standaard RS. Een cheap ass variant dus... En dus perfect voor de Nederlandse markt.
Een Jean Ragnotti c.q. Cup 172 is heel wat anders. Dat is de Williams onder de RS-en. Houd dat heel goed voor ogen!
#Ron# schreef:In Frankrijk kost een RS(volledige versie) 22.000 euro. Hier 27.000 euro. Het verschil is de BPM. Daar kunnen ze bij Renault ook niets aan doen. Vanuit Brussel worden ze gedwongen om de prijs voor belasting in alle landen gelijk te trekken. Dat voorkomt natuurlijk ook parallel import, maar dat is niet de echte reden. Klagen moet je dus in Brussel en in Den Haag!
Dat was het beruchte Monti akkoord. Op dezelfde post zit nu Nelie Smit Kroes. Dus missschien valt er wat terug te draaien...
Dat de gelegaliseerde vorm van diefstal c.q BPM nog steeds bestaat is alleen te danken aan de grote actiebereidheid van het Nederlandse volk en het lobbywerk van de autobranche.
Zou leuk worden als je net een Bmw van 50k hebt aangeschaft en hij wordt van het een op het andere moment 15k minder waard. Dan vallen er wel doden onder de verkopers denk ik zo...
#Ron# schreef:Een Impreza sti kost 45.000 euro, een Speedster 41.000 euro. Jullie gaan makkelijk met geld om moet ik zeggen.
Die Speedster kreeg je enkele duizenden euro's korting. Op een RS krijg je meestal niets. En 60.000 oude guldens voor een sportieve hatchback met 179pk is toch wel te gortig. Zeker als je ook meeneemt dat de RS zijn concurrenten niet bepaald mijlenver vooruit is...
De nieuwe F4R van 141kW/
192pk staat overigens al in de startblokken... Alleen ff afwachten of die nog in de Clio II verschijnt of het de Clio III wordt...