ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
LotuzClioWilliams

PatrickG

Nou ik kan toch wel gerust stellen dat ik geen rare testpiloot ben. Ik ben al een keer eerder in een willie wezen rijden, maar elke willie rijdt anders en van die willie waren de remmen niet in orde enzo.... beetje baggerkar. Maar dat betekent niet dat ik erin ga trappen, ik heb respect voor anderen hun bezittingen en ben niet een boerenlul die alles sloopt.

Ik hoop dat het testpiloot verhaal wat mij betreft zo de wereld uit is :~
LotuzClioWilliams

Ik kan me voorstellen dat Florus alleen mensen in zijn wagen wil laten rijden die de intentie hebben om de wagen te kopen. Het zou me niks verbazen dat er mensen zijn die weleens in een Williams willen rijden, gewoon voor de lol, en zich dan voordoen als potentiële kopers. Nu val jij gelukkig niet onder die categorie, maar je hebt hier wel de indruk gewekt dat je nogal krap bij kas zit. Als dat niet zo is en je hebt serieuze interesse in zijn wagen, dan moet je dat Florus duidelijk maken natuurlijk. Maar goed, dat moeten jullie zelf maar verder uitzoeken.
8)
RoyW

Basic schreef:Nou ik kan toch wel gerust stellen dat ik geen rare testpiloot ben. Ik ben al een keer eerder in een willie wezen rijden, maar elke willie rijdt anders en van die willie waren de remmen niet in orde enzo.... beetje baggerkar. Maar dat betekent niet dat ik erin ga trappen, ik heb respect voor anderen hun bezittingen en ben niet een boerenlul die alles sloopt.

Ik hoop dat het testpiloot verhaal wat mij betreft zo de wereld uit is :~
ik kan je verzekeren dat dit gewoon een eerlijke jongen is die zeker geen proefritjes wilt maken om een auto af te raggen.. maar inderdaad, op het moment heeft ie nog niet de financiele middelen om een dure willie aan te schaffen. dus eerst die pug kwijt. schiet alleen niet op :)
car: '93 bmw 325 i cabrio
PatrickG

LotuzClioWilliams schreef:Ik kan me voorstellen dat Florus alleen mensen in zijn wagen wil laten rijden die de intentie hebben om de wagen te kopen. Het zou me niks verbazen dat er mensen zijn die weleens in een Williams willen rijden, gewoon voor de lol, en zich dan voordoen als potentiële kopers. Nu val jij gelukkig niet onder die categorie, maar je hebt hier wel de indruk gewekt dat je nogal krap bij kas zit. Als dat niet zo is en je hebt serieuze interesse in zijn wagen, dan moet je dat Florus duidelijk maken natuurlijk. Maar goed, dat moeten jullie zelf maar verder uitzoeken.
8)
Laat ik ook het verhaal de wereld uit helpen dat ik niet de financiele middelen heb :)
Ik heb het wel maar het is moeilijk een auto te kopen zonder garantie.....
LotuzClioWilliams

Dat begrijp ik wel, maar als je kijkt naar wat er aan de wagen van Florus vervangen is, dan heb je eigenlijk al de meest gevreesde reparaties gehad.
PatrickG

Dat had ik ook al door inderdaad.

Ik ding snap ik ook nog niet. Waarom stappen zoveel mensen over van een Williams op een GT Turbo....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Basic schreef:Waarom stappen zoveel mensen over van een Williams op een GT Turbo....
- De kick van de turbo, that's it.
- En makkelijker op te fokken volgens sommige.
- Voor sommige leuker als hobby auto?
- Lagere vaste kosten?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PatrickG

En dat trekt me ook wel....

Het is een rotkeuze :(

ps. ik heb niet dat mensen gek worden van mn gezeik en over het feit dat ik geen keuze kan maken (Z)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Maar wat is je bedoeling dan?

Eerste auto? Ga je er dagelijks mee rijden? Wat is je budget en plan van aanpak?
LotuzClioWilliams

Sla de Williams dan maar over en koop meteen een GT Turbo. :lol:

Mwa, ik vind die 5jes ook best gave wagentjes. Echt een tijdloos model. En supersnel door het lage gewicht en het hoge vermogen dat uit zo'n turbo te halen is. En zelfs eentje in topconditie kost niet eens zoveel. Ik zou het ook best leuk vinden om een jaartje in een GTT rond te rijden.
:)
Florus

Chris schreef: - De kick van de turbo, that's it.
- Voor sommige leuker als hobby auto?

Turbo Rulezzzzz (Y) (Y) :D
+ dat "kraantje" enne.........psssssttt :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

LotuzClioWilliams schreef: En zelfs eentje in topconditie kost niet eens zoveel. :)
Ik zou wel eens willen weten waar jij zoekt dan? Of zit je gewoon ruim in de slappe was? ;)
Florus

Ook al ziet een 5 er aan de buitenkant er nog zo goed uit,roest hebben ze allemaal.
Of je moet er 1tje hebben die al gerestaureerd is,maar daar is dan ook de prijs waarschijnlijk naar :)
LotuzClioWilliams

Chris schreef:
LotuzClioWilliams schreef: En zelfs eentje in topconditie kost niet eens zoveel. :)
Ik zou wel eens willen weten waar jij zoekt dan? Of zit je gewoon ruim in de slappe was? ;)
Laat ik het zo zeggen. Als je de prijs van een goeie GTT gaat vergelijken met die van een Williams, dan valt het nog wel mee.
Steven
Car: M536

Verder kunnen ze technisch ook nogal pechvogels zijn, soms moet ineens vanalles vervangen worden waar sommige mensen nogal moedeloos van worden ;)

Dus vergeet niet dat er soms ook wel eens ene flinke keerzijde kan zitten aan die dingen :p
Marcel B.

Steven schreef:Verder kunnen ze technisch ook nogal pechvogels zijn, soms moet ineens vanalles vervangen worden waar sommige mensen nogal moedeloos van worden ;)

Dus vergeet niet dat er soms ook wel eens ene flinke keerzijde kan zitten aan die dingen :p
Hele wijze uitspraak jongen :)
Don't walk the grass... smoke it
Florus

Maar hoe weet je zo zeker wat een goeie gtt is.

Die van mij zat ook niet zo veel roest aan,op het eerste oog,totdat je Žm gaat strippen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

LotuzClioWilliams schreef:
Chris schreef:
Laat ik het zo zeggen. Als je de prijs van een goeie GTT gaat vergelijken met die van een Williams, dan valt het nog wel mee.
Is dat zo raar dan? Kijk eens naar het bwjr verschil!

Steven, kijk eens wat een ellende je kan hebben met een Willie of 16V, elke auto heeft wel wat, en ze worden allemaal ouder...

Budget is het verhaal.. Er zijn veel mensen die graag een dikke bak hebben maar net niet genoeg geld hebben voor onderhoud...
Marcel B.

Eigenlijk moet je pas zo'n auto gaan rijden als je em 2x kan betalen ;)
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Car: M536

Chris schreef:Steven, kijk eens wat een ellende je kan hebben met een Willie of 16V, elke auto heeft wel wat, en ze worden allemaal ouder...

Budget is het verhaal.. Er zijn veel mensen die graag een dikke bak hebben maar net niet genoeg geld hebben voor onderhoud...
Jaja weetik, maar tis gewoon iets waar veel mensen zich in vergissen. Een sportieve auto slijt gewoon harder en kost nou eenmaal geld.

Dan denken sommige dat het franse rommel is en kopen ze een japanse sportieve bak, maar goh dat blijkt ook opeens stuk te kunnen gaan... wat vreemd :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Inderdaad, sterker nog, een CRX roest ook! En goed ook!! :lol:
PatrickG

Oke budget zal iets zijn van 5000. ( dit incl. pug xsi verkoop.) En dan vraag ik 3500 voor de pug.
Maar ik kan wel een beetje lenen...

En plan van aanpak?..
Een willie origineel laten.
Een gtt iets veranderen. En ervoor zorgen dat die goed blijft, dus op tijd dingen vervangen en roest aanpakken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Beantwoord ook eens de rest van mijn vragen.

Of moet ik hieruit concluderen dat het je dagelijkse auto gaat worden? Zoja, dan zou ik lekker die Peus houden. :)

En wat zou je aanpassen aan een 5?
PatrickG

Ja ik zou er wel dagelijks in rijden. En in het weekend naar mn werk. Ongeveer dus een tank per week. Dat is zo'n 500 km ( ik rij best rustig )

Dus dat is redelijk veel om te rijden denk ik ?..

Een clio 16v is ook wel een optie.

En peugeot houden is geen optie :) Het is gewoon niet mijn auto.. ik vind hem niet speciaal meer.
Florus

Basic schreef:Oke budget zal iets zijn van 5000. ( dit incl. pug xsi verkoop.) En dan vraag ik 3500 voor de pug.
Maar ik kan wel een beetje lenen...

En plan van aanpak?..
Een willie origineel laten.
Een gtt iets veranderen. En ervoor zorgen dat die goed blijft, dus op tijd dingen vervangen en roest aanpakken.

Te straks zei je nog dat je de financieele middelen wel had,je wil toch niet zeggen dat je 2500 euro had willen gaan lenen om mijn williams te kopen :s
PatrickG

nee in mn begroting zit een gat :) Ik zou 1200 moeten lenen voor jouw willie. Heb toch wat meer geld als ik d8 :)
RoyW

ik zie je toch sneller in een willie als een gtt pat.
SMILLIAW

Basic schreef:Ja ik zou er wel dagelijks in rijden. En in het weekend naar mn werk. Ongeveer dus een tank per week. Dat is zo'n 500 km ( ik rij best rustig )

En peugeot houden is geen optie :) Het is gewoon niet mijn auto.. ik vind hem niet speciaal meer.
ik rij ook dagelijks in mn Williams, tis wel te doen.
voor verzekering via werk en 3 schade vrije jaren ben ik 130€ per kwartaal kwijt aan verzekering, wa + beperkt casco.
ik rij em altijd goed warm en blaas er ook niet vaak mee eigenlijk, naast mn beurten en distributiesnaar/koppeling geen andere grote mankementen gehad. denk dan ook dat die willie van florus zeker de moeite waard is.
maar ik vind het onderhoud best prijzig. je zegt 'in het weekend naar het werk', weet niet of je student bent of full time werkt, maar ik werk full-time en vind het nog best prijzig.
maar ik heb het wel voor over.
succes (Y)
LotuzClioWilliams

Waarom zou je een Williams niet voor dagelijks gebruik kunnen hebben? [img]http://smile.smilies.nl/413.gif[/img]
RoyW

Basic schreef:Ja ik zou er wel dagelijks in rijden. En in het weekend naar mn werk. Ongeveer dus een tank per week. Dat is zo'n 500 km ( ik rij best rustig )

en op zondag naar silverstone natuurlijk :D
PatrickG

Ja het is denk dat een gtt minder geschikt is voor dagelijks gebruik.

Niet dat ik het kan weten, ik heb er geen een natuurlijk. Maar dat lijkt me
H8bal

Basic schreef:Ja het is denk dat een gtt minder geschikt is voor dagelijks gebruik.

Niet dat ik het kan weten, ik heb er geen een natuurlijk. Maar dat lijkt me
Ik doe ook een 500-tal kilometers per week met mijn gtt hoor :)
PatrickG

Ik verwachte al zo'n reactie :)

Kijk ik kap er mee. Schijt. Ik ga in een gtt rijden, en in een clio 16v en nog een keer een willie
en dan kijk ik wat ik neem. Welke het leukste is
H8bal

Basic schreef:Ik verwachte al zo'n reactie :)

Kijk ik kap er mee. Schijt. Ik ga in een gtt rijden, en in een clio 16v en nog een keer een willie
en dan kijk ik wat ik neem. Welke het leukste is
That's the spirit (Y)

Probeer ook dadelijk een 21 Turbo als je toch bezig bent :p
Gesloten