
[21T] R-win
ja dat klopt daar woon ik ben je op stap geweest in roden of zo?
het is namelijk feestweek ik ben me al, weer aan het voorbereiden voor vanavond "nacht van roden" en morgen natuurlijk de rodermarkt (grote vee en goederen markt)
heel het weekend al bier gezopen en aankomende 2 dagen ook nog weer.
zwaar hoor een week aan de zuip maar wel gaaf
!!

het is namelijk feestweek ik ben me al, weer aan het voorbereiden voor vanavond "nacht van roden" en morgen natuurlijk de rodermarkt (grote vee en goederen markt)
heel het weekend al bier gezopen en aankomende 2 dagen ook nog weer.
zwaar hoor een week aan de zuip maar wel gaaf
!!















lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
aha pasveerkorps???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Vandaag alweer 1????mark 5t schreef:zo de club is vanaf vandaag een 21 turbo rijkerbouwjaar 1990
kleur rood
225.000 km
alles wat elektrisch is werkt ook nog en goed!!![]()
verdere info en picas volgen nog.
waar moet ik zoal op letten bij deze laagvliegers?
Verander je Topic naam even, beetje verwarrend als je iedere dag een 21 Turbo koopt


hoe moet dat?[/quote]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
goeie titel chris!
bedankt en ik heb mijn profiel ook gewijzigd hoor!

bedankt en ik heb mijn profiel ook gewijzigd hoor!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ja bas is ook een ex rodenaar he!
een andere kameraad van mij heeft nog een zilveren ex gt van bas in de schuur staan.
project duurt echter wel heel erg lang en ik denk dat hij er wegens andere interesses ook een keer mee stopt.
een andere kameraad van mij heeft nog een zilveren ex gt van bas in de schuur staan.
project duurt echter wel heel erg lang en ik denk dat hij er wegens andere interesses ook een keer mee stopt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zo heb morgen om 14:00h een afspraak bij de plaatselijke renault dealer.
even mijn abs probleem uitlezen met de testkast.
feesten is weer voorbij ben weer nuchter
even mijn abs probleem uitlezen met de testkast.
feesten is weer voorbij ben weer nuchter

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ben net terug van de dealer en ze hebben geprobeerd om mijn abs probleem uit te lezen.
wat ik al verwacht had het lukte niet!!
wat nu?????
iemand tips of andere ideen?
wil wel graag dat mijn abs weer werkt.
heb alle 4 de naven al bekeken en schoongemaakt maar hier zit het probleem volgens mij niet.
het abs lampje blijft continue branden en verder branden er geen lampen.
wie heeft er nog een goed idee of weet evt een andere dealer die het wel kan uitlezen?
wat ik al verwacht had het lukte niet!!


wat nu?????
iemand tips of andere ideen?
wil wel graag dat mijn abs weer werkt.
heb alle 4 de naven al bekeken en schoongemaakt maar hier zit het probleem volgens mij niet.
het abs lampje blijft continue branden en verder branden er geen lampen.
wie heeft er nog een goed idee of weet evt een andere dealer die het wel kan uitlezen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Meet anders de abs-sensoren eens door( weerstand meten)
nu dat zal ik even proberen dan die computer loshalen is zo gebeurd en die sensoren doormeten kan ik ook wel even doen .
alvast bedankt heren voor de tips al blijf ik het vreemd vinden dat ze bij de dealer dat ding niet kunnen uitlezen.

alvast bedankt heren voor de tips al blijf ik het vreemd vinden dat ze bij de dealer dat ding niet kunnen uitlezen.






lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Als de auto ouder is dan 10 jaar hoef je bij de meeste dealers echt niks meer te verwachten. Je auto is bij wijze van spreken ouder dan die gastjes die daar werken.
inderdaad is de service gewoon slecht bij de meeste dealers een auto van 1990 is gewoon econmomisch het niet meer waard om er veel tijd in te steken.
de monteur die mijn auto heeft geprobeerd uit te lezen had nog wel een cursus gevolgd voor een renault 21 vertelde hij mij maar op die cursus werd hem al verteld dat die dingen bijna niet uit te lezen zijn.
wat heeft een cursus dan voor zin vraag ik mij dan weer af?
leer die monteur gewoon niets dan kan het uurtarief ook weer omlaag.
gewoon dom laten dus wat mij betreft en hard laten werken die heren.
maakt mij verder niet zo veel meer uit ik ga zelf wel wat aan het experimenteren .
conclusie : renault service sucks
AL JAREN TROUWENS !!!!!!!!!!!

de monteur die mijn auto heeft geprobeerd uit te lezen had nog wel een cursus gevolgd voor een renault 21 vertelde hij mij maar op die cursus werd hem al verteld dat die dingen bijna niet uit te lezen zijn.


wat heeft een cursus dan voor zin vraag ik mij dan weer af?
leer die monteur gewoon niets dan kan het uurtarief ook weer omlaag.
gewoon dom laten dus wat mij betreft en hard laten werken die heren.
maakt mij verder niet zo veel meer uit ik ga zelf wel wat aan het experimenteren .
conclusie : renault service sucks




AL JAREN TROUWENS !!!!!!!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
hadden ze je dat van tevoren niet ff kennen vertellen?? ik had mooi niks of zeker niet de volle mep betaald...
Immer wieder die verdammte Holländer
Waarom ga je dan niet eerst zelf alles uitzoeken,voordat je loopt te zeuren over service?.
Dat had je een hoop geld gescheelt
Dat had je een hoop geld gescheelt
ten eerste behoort een garage en zeker de dealer dat gewoon te weten dus ga je niet zelf aan het knoeien ieder zijn vak he!!
en ten tweede heb ik er niks voor betaald, ben me daar gek zeg 10 minuten werk totaal inclusief het in en uit de werkplaats rijden.
heb inmiddels wel even de computer onder de bijrijdersstoel los gehad inclusief de massa van de accu en deze twee na 5 minuten wachten weer gemonteerd.
resultaat niks.
ga nu verder met de wiel sensoren doormeten.
en ten tweede heb ik er niks voor betaald, ben me daar gek zeg 10 minuten werk totaal inclusief het in en uit de werkplaats rijden.
heb inmiddels wel even de computer onder de bijrijdersstoel los gehad inclusief de massa van de accu en deze twee na 5 minuten wachten weer gemonteerd.
resultaat niks.






ga nu verder met de wiel sensoren doormeten.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ok ik heb vanmiddag en vanavond dus de auto maar weer eens van zijn wielen ontdaan.
-accu losgehaald (massa)
-computer abs onder de voorstoel losgehaald van
de kabelboom
-alle 4 de naven als een gek geborsteld met
een roestborstel(zijn echt super schoon die tandjes)
-alle connectoren losgehaald en ingespoten met
contactspray
-vervolgens gaan meten met een multimeter op ohm`s
-resultaat de beide voorste sensoren hebben een
oneindig hoge weerstand.
-resultaat 2 de beide achterste sensoren hebben
een weerstand van 1Kohm.
-WELKE ZIJN NU DEFECT OF HOORT DIT ZO?
menno dat van die relais achter de bobine zal
ik morgen even checken.(wat moet die zoal doen?)
-accu losgehaald (massa)
-computer abs onder de voorstoel losgehaald van
de kabelboom
-alle 4 de naven als een gek geborsteld met
een roestborstel(zijn echt super schoon die tandjes)
-alle connectoren losgehaald en ingespoten met
contactspray
-vervolgens gaan meten met een multimeter op ohm`s
-resultaat de beide voorste sensoren hebben een
oneindig hoge weerstand.
-resultaat 2 de beide achterste sensoren hebben
een weerstand van 1Kohm.
-WELKE ZIJN NU DEFECT OF HOORT DIT ZO?
menno dat van die relais achter de bobine zal
ik morgen even checken.(wat moet die zoal doen?)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Oneindig veel ohm is niet goed,Maar je zou eens kunnen vragen aan mensen hier met een 21Turbo,hoeveel ohm die meten op de sensoren,en anders ZOUUUUUUUUUUUUU je kunnen vragen aan de dealer hoeveel ohm ze moeten hebben
.Maar oneindig veel ohm is niet goed.

is er hier een 21 turbo rijder die voor mij even de voorste 2 connectoren van de abs wil opmeten?
deze 2 zitten tegen het schutbord ter hoogte van de veerpoten en zijn heel makkelijk los te halen en door te meten.
graag het aantal ohm`s
deze 2 zitten tegen het schutbord ter hoogte van de veerpoten en zijn heel makkelijk los te halen en door te meten.
graag het aantal ohm`s
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Inderdaad gewoon stukSteven schreef:Oneindig betekend toch gewoon stuk?

zo heb vandaag even weer lekker geknutseld aan mijn abs probleem .
we hebben even met 2 man gemeten en zijn er wel over uit dat de 2 voorste sensoren beide defect zijn.
als we namelijk door 1 voorwiel los van de brug te laten draaien en dan gaan meten meet je niets dus totaal geen enket voltage links niet en rechts ook niet.
doen we dit bij de achterwielen dan zie je de multimeter oplopen van 0.3 v tot 0,6 v harder kunnen
we niet draaien met de hand.
zal binnenkort weer even vragen bij de dealert wat die dingen kosten zal wel weer de hoofdprijs zijn.


we hebben even met 2 man gemeten en zijn er wel over uit dat de 2 voorste sensoren beide defect zijn.

als we namelijk door 1 voorwiel los van de brug te laten draaien en dan gaan meten meet je niets dus totaal geen enket voltage links niet en rechts ook niet.
doen we dit bij de achterwielen dan zie je de multimeter oplopen van 0.3 v tot 0,6 v harder kunnen
we niet draaien met de hand.
zal binnenkort weer even vragen bij de dealert wat die dingen kosten zal wel weer de hoofdprijs zijn.


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
sjonge de ellende houd niet op nu lekt het kreng (21 turbo)ineens veel olie.
motorblok schoongespoten en hitteschild van de turbo gedemonteerd.
zit er onderaan het blok waar de retourslang van mijn turbo zit en de aanvoer van mijn turbo zit veel olie.
dit schoongespoten met brakecleaner en lucht en even laten draaien met mijn kop onder de auto gekeken en je ziet niks lekken.
wat nu aanvoerslang lek????????????


motorblok schoongespoten en hitteschild van de turbo gedemonteerd.
zit er onderaan het blok waar de retourslang van mijn turbo zit en de aanvoer van mijn turbo zit veel olie.


dit schoongespoten met brakecleaner en lucht en even laten draaien met mijn kop onder de auto gekeken en je ziet niks lekken.
wat nu aanvoerslang lek????????????
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
durven wel eens lekken,alsook de olietoevoer(retour) van filter naar blok.en kijk de koppakking en kleppendeksel ook maar namark 5t schreef:sjonge de ellende houd niet op nu lekt het kreng (21 turbo)ineens veel olie.![]()
![]()
motorblok schoongespoten en hitteschild van de turbo gedemonteerd.
zit er onderaan het blok waar de retourslang van mijn turbo zit en de aanvoer van mijn turbo zit veel olie.![]()
![]()
dit schoongespoten met brakecleaner en lucht en even laten draaien met mijn kop onder de auto gekeken en je ziet niks lekken.
wat nu aanvoerslang lek????????????
teveel olie?
en die sensoren zitten die niet op andere type auto's? is voor het zelfde als achter?? en wie weet waar je deze dingen allemaal kunt kopen? breazan oid?
shit mark sterkte met het oplossen. En draait de volvo al?
en die sensoren zitten die niet op andere type auto's? is voor het zelfde als achter?? en wie weet waar je deze dingen allemaal kunt kopen? breazan oid?
shit mark sterkte met het oplossen. En draait de volvo al?

ja zitten die abs sensoren misschien ook op andere type`s renault iemand die dat weet?
o ja de volvo hebben we zaterdag ochtend een compleet nieuwe dash voor uit een sloop c 70 gedraaid.
de 10 km bedrading moet namelijk aangepast worden en dat is me toch veel werk.
ook de airco moet er weer op ja je bent veeleisend of niet he.
gaat dus nog wel even duren maar zal uiteindelijk wel goed komen.
o ja de volvo hebben we zaterdag ochtend een compleet nieuwe dash voor uit een sloop c 70 gedraaid.
de 10 km bedrading moet namelijk aangepast worden en dat is me toch veel werk.

ook de airco moet er weer op ja je bent veeleisend of niet he.
gaat dus nog wel even duren maar zal uiteindelijk wel goed komen.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
niemand die weet of de abs sensoren van een ander
type renault ook passen ????
type renault ook passen ????
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik denk dat je auto ,wel die van bvb een ph2 passen,ik kijk vrijdag ff of ik die sensor's kan uitmetenmark 5t schreef:niemand die weet of de abs sensoren van een ander
type renault ook passen ????
vermist ik me een ph2 heb gekocht waareen ander motor in moet.
toppie gille!!!!! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl