Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Bouw
Berichten: 162
Lid geworden op: za 6 sep 2003 21:35
Locatie: Friesland

Ik heb toevallig laatst een zelfde probleem bij een maat getroffen en toen bleek dat het veertje dat de choke helemaal open laat staan kaduk was. Dan kan de choke klep lichtelijk heeen en weeeeeeeeeer bewegen. Succes met je probleem.
Bouw
Berichten: 162
Lid geworden op: za 6 sep 2003 21:35
Locatie: Friesland

By the way. Ik bedoel het veertje aangeduid op de tekening onder nummertje 15. Als die eraf is verzuipt je motortje constant.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

ff dit topic omhoog halen. ben namelijk net bezig met het schoonmaken van mijn carbu. k heb alleen een veertje over en k weet niet waar hij vandaan komt. :( ik heb alleen de onderdelen D en G los gehaald. en nee het is niet het veertje van de choke-klep. wel ongeveer even groot en goudkleurig. kan dit 24 zijn? iemand?
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

het is trouwes een drukveertje. lijkt op eem veertje uit een pen, maar dan iets korter en sterker
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

24 zit vast aan dat ding, denk eerder op 31
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Steven schreef:24 zit vast aan dat ding, denk eerder op 31
nee die is het niet.. hij is iets korter.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

oke. ik heb net ook een klein kogeltje gevonden.
weet iemand het nu? ik ga nog even verder zoeken.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zat laatst ook al met dat keiharde veertje in mijn handen, en ik wist het ook niet meer.
Gelukkig hoeft die van mij niet meer inelkaar, maar ik ben toch wel benieuwd...
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

jaaa!!.. k heb het gevonden. het dient om de chokeklep in open positie te houden. een kuiltje in onderdeel 14. waar dat kogeltje voor 1/4e in valt. staat niet/onduidelijk op de tekening. maar goed dat mijn moeder strax zei; Daan ik heb nog iets gevonden" :D
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

okee, weer wat geleerd. Zo thuis toch eens kijken.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

volgesmij lekt onderdeel D bij mij. maar die heb ik los gehad. en het membraampje was gewoon heel na mijn weten. rubber pakking was ook wel in orde.
als ik op de aansluitnippel van D blaas ontsnapt er lucht, zowel ik normale als bediende ( gasklep open ) toestand.. klopt dat?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

haan schreef: en nee het is niet het veertje van de choke-klep.
haan schreef: jaaa!!.. k heb het gevonden. het dient om de chokeklep in open positie te houden. een kuiltje in onderdeel 14. waar dat kogeltje voor 1/4e in valt. staat niet/onduidelijk op de tekening. maar goed dat mijn moeder strax zei; Daan ik heb nog iets gevonden" :D


Je spoort nie :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

waar moeders al niet handig voor zijn hè :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

haan schreef:volgesmij lekt onderdeel D bij mij. maar die heb ik los gehad. en het membraampje was gewoon heel na mijn weten. rubber pakking was ook wel in orde.
als ik op de aansluitnippel van D blaas ontsnapt er lucht, zowel ik normale als bediende ( gasklep open ) toestand.. klopt dat?

Onderdeel D is de acceleratiepomp. Op die tuit die er aan zit staat turbodruk of niet? Lijkt mij in ieder geval wal handig als het luchtdicht is dan. Misschien moet er op dat busje dat aan het membraan vast zit wat vet, waardoor hij afsluit in de deksel met het hendeltje. Zou genoeg moeten zijn denk ik.
Plaats reactie