Ik heb toevallig laatst een zelfde probleem bij een maat getroffen en toen bleek dat het veertje dat de choke helemaal open laat staan kaduk was. Dan kan de choke klep lichtelijk heeen en weeeeeeeeeer bewegen. Succes met je probleem.
ff dit topic omhoog halen. ben namelijk net bezig met het schoonmaken van mijn carbu. k heb alleen een veertje over en k weet niet waar hij vandaan komt.
ik heb alleen de onderdelen D en G los gehaald. en nee het is niet het veertje van de choke-klep. wel ongeveer even groot en goudkleurig. kan dit 24 zijn? iemand?

Ik zat laatst ook al met dat keiharde veertje in mijn handen, en ik wist het ook niet meer.
Gelukkig hoeft die van mij niet meer inelkaar, maar ik ben toch wel benieuwd...
Gelukkig hoeft die van mij niet meer inelkaar, maar ik ben toch wel benieuwd...
jaaa!!.. k heb het gevonden. het dient om de chokeklep in open positie te houden. een kuiltje in onderdeel 14. waar dat kogeltje voor 1/4e in valt. staat niet/onduidelijk op de tekening. maar goed dat mijn moeder strax zei; Daan ik heb nog iets gevonden" 

okee, weer wat geleerd. Zo thuis toch eens kijken.
volgesmij lekt onderdeel D bij mij. maar die heb ik los gehad. en het membraampje was gewoon heel na mijn weten. rubber pakking was ook wel in orde.
als ik op de aansluitnippel van D blaas ontsnapt er lucht, zowel ik normale als bediende ( gasklep open ) toestand.. klopt dat?
als ik op de aansluitnippel van D blaas ontsnapt er lucht, zowel ik normale als bediende ( gasklep open ) toestand.. klopt dat?
haan schreef: en nee het is niet het veertje van de choke-klep.
haan schreef: jaaa!!.. k heb het gevonden. het dient om de chokeklep in open positie te houden. een kuiltje in onderdeel 14. waar dat kogeltje voor 1/4e in valt. staat niet/onduidelijk op de tekening. maar goed dat mijn moeder strax zei; Daan ik heb nog iets gevonden"![]()
Je spoort nie

waar moeders al niet handig voor zijn hè 

Immer wieder die verdammte Holländer
haan schreef:volgesmij lekt onderdeel D bij mij. maar die heb ik los gehad. en het membraampje was gewoon heel na mijn weten. rubber pakking was ook wel in orde.
Onderdeel D is de acceleratiepomp. Op die tuit die er aan zit staat turbodruk of niet? Lijkt mij in ieder geval wal handig als het luchtdicht is dan. Misschien moet er op dat busje dat aan het membraan vast zit wat vet, waardoor hij afsluit in de deksel met het hendeltje. Zou genoeg moeten zijn denk ik.