Renault 5 GT Turbo Phase II (Douwe) [[Binnen kort te koop]]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zo de startmotor is ingebouwd en aangesloten. Hitte schild erover heen en de beugels naar de turbo zitten er op :D

Carb is afgesteld etc. dus ready to go.

Al met al viel het me wel mee (Y) Paar kleinigheidje zoals geen km etc. verlichting maar een zaklamp werkt ook :wink:

Zometeen gaat het test rijden beginnen, net al een klein stukje rustig gereden dat was al :smoke:

Pica's en filmpjes komen morgen nu gaat de fun beginnen :worship:
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Douwe schreef: Zometeen gaat het test rijden beginnen....
Doe dat nou niet douwe :D hehe!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Tja een filmpje hoe jij met een zaklamp als verlichting voor de auto gaat gebruiken lijkt me wel erg grappig :D

Maar cool dattie rijdt!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

doet alleen de km verlichting het niet of de hele tellerbak het niet afgezien van de 2 rijen controlelampjes aan de zijkant?

anders is die dim-draaiknop bij je rechterknie misschien los.
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

was een optie toch? mss heeft Douwe dat niet :)

meestal wil een klappie ook wel helpen
Mrtn = Maarten
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Het was de dimpknop die lag onder de stoel :lol: werkt nu perfect (Y)

Zo gisteravond tot een uur of 23:30 test gereden :worship: op een paar kleinigheidjes rijdt en remt die als een trein :smoke:

Man wat een kick heerlijk omzo in je stoel gedrukt te worden :worship: En de psssstttt zeer duidelijk hoorbaar >-)

Vandaag wat dingetjes aanpassen o.a. het openluchtfilter of verplaatsen of afschermen want nu krijgt die wel wat koude lucht vanaf de standaardslang die ik verbogen heb zodat die op het filter blaast (Y) maar krijgt ontzettend veel hitte van de turbo (N) De temp. meter is de enige die het niet doet dus ook daar ga ik vandaag naar kijken. (Fan werkt wel) En zo nog wat dingetjes :D

Hier wat pica's, hij is erg smerig denk dat ook daar vandaag wat aan gebeurt.

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Motorruimte.jpg[/img]

[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Voorkant.jpg[/img]

Filmpje, jammer genoeg was het iets te donker:

http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Film1.mpg

Vandaag worden er nog wat filpmjes/foto's geschoten (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

volgende FNO te bekijken in Beuningen ?
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Is nog niet zeker. Hij gaat binnenkort naar mijn beun om compleet nagekeken te worden en een schatting van het laswerk te maken. Maar als ik hem voor de deur heb gaat die zeker mee naar beuningen (Y)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Patbad modus on

Nice (Y) :worship:

Patbad modus off
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Klinkt lekker op dat filmpje douwe (Y)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ollie schreef:Patbad modus on

Nice (Y) :worship:

Patbad modus off
je vergeet de pica's :)
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die kan wel wat Quick 'n Brite gebruiken. ;)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Forget quick and brite:

Cillit Bang

:lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ollie schreef:Forget quick and brite:

Bille Bang

:lol:
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Merijn schreef:Die kan wel wat Quick 'n Brite gebruiken. ;)
Ik zou zeggen kom poetsen of stuur 1 van je bitches :D :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Marcel B. schreef:
Ollie schreef:Patbad modus on

Nice (Y) :worship:

Patbad modus off
je vergeet de pica's :)
wat tha fock, mis ik wat hier :lol: :wink:

maar idd nice :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Hij klinkt lekker man! op t filmpje!
veel succes met poetsen en hopelijk kunnen we em bewonderen op de volgende FNO!!!
groeten,
Paul
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Of ik de volgende FNO red weet ik niet. Er zijn een paar dingen waar ik niet bijster enthousiats over ben en die ik eigenlijk wil vervangen voordat ik er echt mee ga rijden. Electrische bedrading is niet je van het, de huidig stroomverdeler is niet 100%, de uitlaat is lek, er is een kloppend geluid het lijkt er op dat een homokineter kapot is en de antiperculatie fan gaat als een cirkelzaag onder de kap te keer :s

Sinds gister middag loopt die opeens niet meer stationair dus ook hier moet ik naar kijken. De carb is afgesteld dus tenzij daar een schroefje is losgetrild kan dat het niet zijn mogelijk de electrische ontsteking.

Maar ondanks die "kleinigheden" rijdt die als een trein tering wat is zo'n GTT snel :worship:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Welcome to the wonderful world of the GT Turbo.


(voor zowel de plus als de minpunten die je noemt! :D )

Succes ermee en vooral veel :) :D :lol: toegewenst.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zo het aanzuig geluid is weg lag aan het openluchtfilter of die zat er niet lekker op of die is op :s I.p.v. een zwaar aanzuig geluid was het een geluid dat je krijgt als je lippen tuit en dan lucht zuigt (N)

Nu met het originele luchthuis hoor je niks geen valse lucht meer.

Alleen stationair gaat nog niet lekker. Vanavond naar hoenderloo gereden (15km) de motor was dus goed warm. De boel afgesteld liep netje stationair op +/-800/900 toeren. (dat gaf die aan maar konk lager) auto uit gedaan effe gewacht en weer gestart liep perfect. Vervolgens rij ik terug naar Apeldoorn maar toen ik daar was hield die weer op en sloeg die af en ging die vanaf 2500 en dan naar beneden licht schokken en trapte je de koppeling in sloeg de motor af :s (met shoke bleef die wel lopen) weer de carb afgesteld maar toen hoger laten lopen +/-2000 (veelste hoog I know) en toen sloeg die weer niet af maar dikke kans dat als ik morgen een stuk rij hij weer afslaat. Het lijkt haast alsof de twee afstelschroeven weer lost trillen ofzo :s

Maar goed volgende week gaat het echte werk pas beginnen en wordt de verdelerkap vervangen en de kabels, ontsteking en kleppen afgesteld etc. etc.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Douwe, heb je veertjes achter de verstelboutjes van de carb zitten? Deze borgen enigzins en voorkomen lostrillen :)
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of valse lucht?
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Mrtn schreef:Douwe, heb je veertjes achter de verstelboutjes van de carb zitten? Deze borgen enigzins en voorkomen lostrillen :)
Achter de bout voor de co2 kan ik niet kijken dus dat weet ik niet maar achter die andere volgens mij niet (N)

@steven ik kan niks vinden en niks horen. Daarnaast hij deed het 1,5 dag goed daarna opeens niet meer. Terwijl er qua geluid niks veranderd is.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan ff de bouten van je carb controleren (die 2 M8 moeren, sleutel 13 dus). ze willen wel eens loslopen.

Verder hoort onder je stationairschroef idd een soort platgedrukt plaatje te zitten, het veertje wat Maarten bedoelt.
Op de CO schroef kun je gewoon eenklein likje vloeibare pakking/loctite doen (liefst 1 die zacht blijft).
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Ik zou die carb eerst eens met rust laten en eerst die verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen, daarna kun je dit verder onderzoeken mocht het niet zijn.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Patrick L. schreef:Ik zou die carb eerst eens met rust laten en eerst die verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen, daarna kun je dit verder onderzoeken mocht het niet zijn.
Wordt vandaag als het goed is vervangen dus we zullen zien.

@Steven zo'n plat gedrukt plaatje zit er wel achter maar misschien is die niet goed meer ofzo.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

OP de co schroef zit normaal toch een rubberen ringetje. Heb je de goeie schroef erin? (Lang, spits ding).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Riël schreef:OP de co schroef zit normaal toch een rubberen ringetje. Heb je de goeie schroef erin? (Lang, spits ding).
De Co schroef is naar de filestijnen je kunt er bijna geen grip op krijgen :s ik ga proberen deze eruit te krijgen en te vervangen. Er zit bij mij geen rubberen ringetje.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

CO schroefie kopen Douwe, kosten iets van 1 euri bij de dealer.

En meestal loopt die stationairschroef niet zo snel in, zou eerder het CO de schuld geven.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zo vandaag weer wat vervangen: Nieuwe bougiekabels; bobinekabel; rotor; verdeelkap; bougies.

Je merkt het wel, oude kabels etc. waren gewoon op, maar het probleem is er niet mee opgelost. Denk echt dat het de CO schroef is ik heb hem er hellaas niet uit gekregen. Ik heb hem schoongemaakt en nu kan ik hem weer normaal draaien alleen hoever ik ook naar links draai hij gaat er niet uit :s

Morgen of anders van de week maar weer verder kijken.

Nieuwe kabels:
Afbeelding

Gemonteerd en wel:
Afbeelding

Oude troep:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Douwe op zo 26 sep 2004 8:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

daar gaat het mee beginnen, rotor verdeelkap ;)

goed bezig arie, volhouwe :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ziet er mooi uit...begint al ergens op te lijken :p (Y)

enneh voor die foto's he...ooit van macro gehoord? tis maar een tip :wink: ...verders (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

-Ray- schreef:daar gaat het mee beginnen, rotor verdeelkap ;)

goed bezig arie, volhouwe :D
Corrected :p
AREXSTYLE schreef: enneh voor die foto's he...ooit van macro gehoord? tis maar een tip :wink: ...verders (Y)
? ze zijn toch geresized? Of mis ik iets :s
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Douwe, ze zijn alleen verkleind neergezet, de mensen downloaden nog altijd je fullsize afbeelding. Ik merk het ook, scrollen gaat zwaar over die krengen van jou :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

ff een demonstratie...riel heeft enigzins gelijk, maar dat bedoelde ik niet met die opmerking:

digitale foto met macro uit (geen zoom):

[img]http://tinypic.com/a6wex[/img]

digitale foto met macro aan; verder dezelfde instellingen als hierboven:

[img]http://tinypic.com/a6wig[/img]

scheelt toch wel wat he? :wink: 8)

[samsung digimax v4]
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gesloten