[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

veel foto's , bijna een promotiefilm, 5gt turbo opnieuw in produktie en spoedig leverbaar.
welk merk zijn die velgen 7x15 ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi man dat verlagen eindelijk erik!!!!
werd nu ook echt tijd he!!!

hee gabi wat voor veren heb je gekocht,hoe duur en hoeveel verlaging geven die krengen??

wil mijn 21 turbo namelijk ook het asfalt van wat dichterbij laten zien! :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

pierre schreef:veel foto's , bijna een promotiefilm, 5gt turbo opnieuw in produktie en spoedig leverbaar.
welk merk zijn die velgen 7x15 ?
Fondmetal in 6jx14 :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

mark 5t schreef:mooi man dat verlagen eindelijk erik!!!!
werd nu ook echt tijd he!!!

hee gabi wat voor veren heb je gekocht,hoe duur en hoeveel verlaging geven die krengen??

wil mijn 21 turbo namelijk ook het asfalt van wat dichterbij laten zien! :D
Ja, vond ook wel dat het tijd werd, die veren hebben nu 6 maand in het hok gelegen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

[zeikmodus]
damn, wat zijn jullie slecht in fotograferen.
[/zeikmodus]

als je wilt showen hoe laag je auto is, of uberhaupt de hoogte wilt zien, moet je geen foto vanuit een boom maken, maar een laag standpunt innemen, en daar vanuit fotograferen, ziet er echt veeeeel beter uit.
rev it like a rental
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

camera op de grond zetten ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erik Olijnsma schreef:
pierre schreef:veel foto's , bijna een promotiefilm, 5gt turbo opnieuw in produktie en spoedig leverbaar.
welk merk zijn die velgen 7x15 ?
Fondmetal in 6jx14 :D

OZ heeft bijna exact dezelfde, op ebay kom je ze nog regelmatig tegen.

Die 21 is echt netjes gelukt! Erik, volgende keer beter! Het kan zijn dat je auto nog wat inzakt, ik heb ook nadat ik de veren had verwisseld dat ie een poosje hoog op de poten bleef staan, wazig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Ben zelf ook zeer tevreden over de verlaging, en dat met 40 mm verlagingsveren :lol:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

weet je, eigenlijk willen die auto's niet zakken, de eerste week twijfelen ze nog en vragen aan hun baasje, weet je het zeker ?
ze zijn bang voor de drempels.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

pierre schreef:weet je, eigenlijk willen die auto's niet zakken, de eerste week twijfelen ze nog en vragen aan hun baasje, weet je het zeker ?
ze zijn bang voor de drempels.


:lol:

@Erik misschien zakt het nog bij mij duurde het ook +/- een week. Goodluck (Y)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Genoeg kratten bier helpt ook :D :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

bij mij hielp de dremel :D
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik baal dus wel enorm, zeker na het succes met die van Gabri. Die vind ik echt onwijs gaaf.

Ik heb hier nog even een foto gemaakt overdag, maar ik zie echt geen verschil.

Ik hoop dat het na een week inzakt :p want dit is dus absoluut niets :@
Voor.
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep-23.jpg[/img]

Na
[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-01.jpg[/img]

En speciaal voor Menno :P die foto's zijn ff snel gemaakt, en niet voor de mooi.
[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-02.jpg[/img]

Misschien iemand een foto van 35 mm verlaging bij de hand, liefst met 14" banden?
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op di 21 sep 2004 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

idd een stuk verlaagd dat kruisje ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

-Ray- schreef:idd een stuk verlaagd dat kruisje ;)
Flauw hoor :p, maar foto's waren nog niet ge-upload :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik ben rap op de toetsen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Misschien moet je ff de draagarmbevestiging lossen en weer vast zetten. Of zoek op z'n minst ff na in welke stand die dingen vastgezet moeten worden bij een gtt.
rev it like a rental
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Menno schreef:Misschien moet je ff de draagarmbevestiging lossen en weer vast zetten. Of zoek op z'n minst ff na in welke stand die dingen vastgezet moeten worden bij een gtt.
? :s
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

De bouten die door de draagarmrubbers zitten. De bevestiging van de draagarm aan het subframe. Die hebben een bepaalde stand, ze werken ook tegen als je de fusee loshaalt. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Gaat die 21 achter ook nog omlaag?
zou em in ieder geval beter staan!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Patrick L. schreef:Gaat die 21 achter ook nog omlaag?
zou em in ieder geval beter staan!
euhm als het goed is wel, maar dat staat in ander topic :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Het zal nog wel gaan zakken.

Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
Je moet je voorstellen dat de originele veren door de jaren heen wat slapper zijn geworden en wat ingedrukt zijn.
Nieuwe veren zijn dit nog niet en daarom zie je op dit moment nog geen verschil. Ze zijn nog stug.

Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Dennis VK schreef:Het zal nog wel gaan zakken.

Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
krijg ik dan geen problemen, :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Dennis VK schreef: Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
Huh ?

Ik zou dat eerder zeggen als "NOOIT DOEN!"

Maar ja, wie ben ik...
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Wordt dat aangeraden? Door wie dan? Is mij veel te gevaarlijk!
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ok jongens, hier is het bewijs: (ik hoop niet dat ik olijnsma's topic zit te verzieken hier >-) )

(stelletje eigenwijzen :D )

Literatuur: Herb Adams, Chassis Engineering, HPBooks, New York, 1993.

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tekst%2 ... 0Adams.jpg[/img]

En voor diegene die het aandurven, de uitleg:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/cutting ... prings.jpg[/img]

Nog iemand? :lol:

Dennis!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dit kun je alleen toepassen bij bepaalde type auto's zoals bv: MB 190, MB C-klasse en nog een paar.

Ik zou dit zeker niet aanraden, je orginele veren zijn gemaakt voor je auto, net als verlagingsveren
special gemaakt worden. Dit heeft allemaal te maken met de krachtberekening van het verenstaal wat gebruikt wordt. Ga je daar mee rommelen dan worden er andere krachten op de veer uitgeoefend dan dat er door de fabrikant berekent is.

Dus nooit bij een Renault een veerwinding afslijpen, dan had je maar Mercedes moeten gaan rijden :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

:~
Immer wieder die verdammte Holländer
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En het heeft niets met jou te maken :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dennis VK schreef:Het zal nog wel gaan zakken.

Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
Je moet je voorstellen dat de originele veren door de jaren heen wat slapper zijn geworden en wat ingedrukt zijn.
Nieuwe veren zijn dit nog niet en daarom zie je op dit moment nog geen verschil. Ze zijn nog stug.

Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
Dus jullie zeggen dat het wel klopt?

Heeft iemand een foto van een 35mm verlaagde 5?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het woord 'VEERKARAKTERISTIEK' wel eens gehoord?

Afzagen is voor de beun. Gaat ie zeker niet beter van op de weg liggen, stuiterbak. Laat staan de schade en foute kracht die op je schotels werkt (en ik heb er al eens een zien afbreken!)

niet doen dus.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je moet kijken dat ALS je een winding verwijderd de spiraal nog wel lekker in je schotel ligt. Dan veranderd de veerkarakteristiek niet. Deze veranderd alleen als je de veer door (plaatselijke) verhitting korter maakt, door indrukken. Op de plaatsen van verhitting is de veerkracht verdwenen en kan de spiraal breken.
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Mrtn schreef:Je moet kijken dat ALS je een winding verwijderd de spiraal nog wel lekker in je schotel ligt. Dan veranderd de veerkarakteristiek niet. Deze veranderd alleen als je de veer door (plaatselijke) verhitting korter maakt, door indrukken. Op de plaatsen van verhitting is de veerkracht verdwenen en kan de spiraal breken.

Je slaat zowieso veel sneller in de schokbreker, want de veer is met zijn veerkracht berekend op de volle lengte. Dus als je hem inkort is ie nog steeds even zacht, waardoor je zowieso nooit een verbetering van het weggedrag kan creeren. Het zou alleen optisch nut hebben.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dat klopt, je moet ook geen originele veer inkorten! Dat is net pudding. Ik bedoelde ook geen originele, maar al een verlaagde veer :)
Mrtn = Maarten
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

veren niet afzagen, bestaande nieuwe veren kunnen nog iets zakken, geen inch maar wellicht 0,5 cm.

dat veren beginnen te zakken naarmate er flink kilometers wordt gereden is niet noemenswaardig, anders zou ik nu na 425.000 km toch al een aardige laagvlieger zijn.
ik heb er niets van gemerkt.
Plaats reactie