[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]
mooi man dat verlagen eindelijk erik!!!!
werd nu ook echt tijd he!!!
hee gabi wat voor veren heb je gekocht,hoe duur en hoeveel verlaging geven die krengen??
wil mijn 21 turbo namelijk ook het asfalt van wat dichterbij laten zien!
werd nu ook echt tijd he!!!
hee gabi wat voor veren heb je gekocht,hoe duur en hoeveel verlaging geven die krengen??
wil mijn 21 turbo namelijk ook het asfalt van wat dichterbij laten zien!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Fondmetal in 6jx14pierre schreef:veel foto's , bijna een promotiefilm, 5gt turbo opnieuw in produktie en spoedig leverbaar.
welk merk zijn die velgen 7x15 ?

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ja, vond ook wel dat het tijd werd, die veren hebben nu 6 maand in het hok gelegenmark 5t schreef:mooi man dat verlagen eindelijk erik!!!!
werd nu ook echt tijd he!!!
hee gabi wat voor veren heb je gekocht,hoe duur en hoeveel verlaging geven die krengen??
wil mijn 21 turbo namelijk ook het asfalt van wat dichterbij laten zien!

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
[zeikmodus]
damn, wat zijn jullie slecht in fotograferen.
[/zeikmodus]
als je wilt showen hoe laag je auto is, of uberhaupt de hoogte wilt zien, moet je geen foto vanuit een boom maken, maar een laag standpunt innemen, en daar vanuit fotograferen, ziet er echt veeeeel beter uit.
damn, wat zijn jullie slecht in fotograferen.
[/zeikmodus]
als je wilt showen hoe laag je auto is, of uberhaupt de hoogte wilt zien, moet je geen foto vanuit een boom maken, maar een laag standpunt innemen, en daar vanuit fotograferen, ziet er echt veeeeel beter uit.
rev it like a rental
camera op de grond zetten 

Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma schreef:Fondmetal in 6jx14pierre schreef:veel foto's , bijna een promotiefilm, 5gt turbo opnieuw in produktie en spoedig leverbaar.
welk merk zijn die velgen 7x15 ?
OZ heeft bijna exact dezelfde, op ebay kom je ze nog regelmatig tegen.
Die 21 is echt netjes gelukt! Erik, volgende keer beter! Het kan zijn dat je auto nog wat inzakt, ik heb ook nadat ik de veren had verwisseld dat ie een poosje hoog op de poten bleef staan, wazig.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Ben zelf ook zeer tevreden over de verlaging, en dat met 40 mm verlagingsveren 

pierre schreef:weet je, eigenlijk willen die auto's niet zakken, de eerste week twijfelen ze nog en vragen aan hun baasje, weet je het zeker ?
ze zijn bang voor de drempels.

@Erik misschien zakt het nog bij mij duurde het ook +/- een week. Goodluck

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Genoeg kratten bier helpt ook



-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik baal dus wel enorm, zeker na het succes met die van Gabri. Die vind ik echt onwijs gaaf.
Ik heb hier nog even een foto gemaakt overdag, maar ik zie echt geen verschil.
Ik hoop dat het na een week inzakt
want dit is dus absoluut niets
Voor.
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep-23.jpg[/img]
Na
[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-01.jpg[/img]
En speciaal voor Menno
die foto's zijn ff snel gemaakt, en niet voor de mooi.
[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-02.jpg[/img]
Misschien iemand een foto van 35 mm verlaging bij de hand, liefst met 14" banden?
Ik heb hier nog even een foto gemaakt overdag, maar ik zie echt geen verschil.
Ik hoop dat het na een week inzakt


Voor.
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep-23.jpg[/img]
Na
[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-01.jpg[/img]
En speciaal voor Menno

[img]http://www.maxtune-d.com/21sep-02.jpg[/img]
Misschien iemand een foto van 35 mm verlaging bij de hand, liefst met 14" banden?
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op di 21 sep 2004 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
idd een stuk verlaagd dat kruisje 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Flauw hoor-Ray- schreef:idd een stuk verlaagd dat kruisje

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ik ben rap op de toetsen 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
?Menno schreef:Misschien moet je ff de draagarmbevestiging lossen en weer vast zetten. Of zoek op z'n minst ff na in welke stand die dingen vastgezet moeten worden bij een gtt.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De bouten die door de draagarmrubbers zitten. De bevestiging van de draagarm aan het subframe. Die hebben een bepaalde stand, ze werken ook tegen als je de fusee loshaalt. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Gaat die 21 achter ook nog omlaag?
zou em in ieder geval beter staan!
zou em in ieder geval beter staan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
euhm als het goed is wel, maar dat staat in ander topicPatrick L. schreef:Gaat die 21 achter ook nog omlaag?
zou em in ieder geval beter staan!
Het zal nog wel gaan zakken.
Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
Je moet je voorstellen dat de originele veren door de jaren heen wat slapper zijn geworden en wat ingedrukt zijn.
Nieuwe veren zijn dit nog niet en daarom zie je op dit moment nog geen verschil. Ze zijn nog stug.
Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
Je moet je voorstellen dat de originele veren door de jaren heen wat slapper zijn geworden en wat ingedrukt zijn.
Nieuwe veren zijn dit nog niet en daarom zie je op dit moment nog geen verschil. Ze zijn nog stug.
Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
krijg ik dan geen problemen,Dennis VK schreef:Het zal nog wel gaan zakken.
Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Wordt dat aangeraden? Door wie dan? Is mij veel te gevaarlijk!
Ok jongens, hier is het bewijs: (ik hoop niet dat ik olijnsma's topic zit te verzieken hier
)
(stelletje eigenwijzen
)
Literatuur: Herb Adams, Chassis Engineering, HPBooks, New York, 1993.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tekst%2 ... 0Adams.jpg[/img]
En voor diegene die het aandurven, de uitleg:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/cutting ... prings.jpg[/img]
Nog iemand?
Dennis!

(stelletje eigenwijzen

Literatuur: Herb Adams, Chassis Engineering, HPBooks, New York, 1993.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/tekst%2 ... 0Adams.jpg[/img]
En voor diegene die het aandurven, de uitleg:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/cutting ... prings.jpg[/img]
Nog iemand?

Dennis!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dit kun je alleen toepassen bij bepaalde type auto's zoals bv: MB 190, MB C-klasse en nog een paar.
Ik zou dit zeker niet aanraden, je orginele veren zijn gemaakt voor je auto, net als verlagingsveren
special gemaakt worden. Dit heeft allemaal te maken met de krachtberekening van het verenstaal wat gebruikt wordt. Ga je daar mee rommelen dan worden er andere krachten op de veer uitgeoefend dan dat er door de fabrikant berekent is.
Dus nooit bij een Renault een veerwinding afslijpen, dan had je maar Mercedes moeten gaan rijden
Ik zou dit zeker niet aanraden, je orginele veren zijn gemaakt voor je auto, net als verlagingsveren
special gemaakt worden. Dit heeft allemaal te maken met de krachtberekening van het verenstaal wat gebruikt wordt. Ga je daar mee rommelen dan worden er andere krachten op de veer uitgeoefend dan dat er door de fabrikant berekent is.
Dus nooit bij een Renault een veerwinding afslijpen, dan had je maar Mercedes moeten gaan rijden

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dus jullie zeggen dat het wel klopt?Dennis VK schreef:Het zal nog wel gaan zakken.
Het is ook bekend dat nieuwe veren vaak nog iets moeten "zetten".
Je moet je voorstellen dat de originele veren door de jaren heen wat slapper zijn geworden en wat ingedrukt zijn.
Nieuwe veren zijn dit nog niet en daarom zie je op dit moment nog geen verschil. Ze zijn nog stug.
Het wordt ook wel eens aangeraden om een stuk van je oude veer af te zagen.
Heeft iemand een foto van een 35mm verlaagde 5?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Het woord 'VEERKARAKTERISTIEK' wel eens gehoord?
Afzagen is voor de beun. Gaat ie zeker niet beter van op de weg liggen, stuiterbak. Laat staan de schade en foute kracht die op je schotels werkt (en ik heb er al eens een zien afbreken!)
niet doen dus.
Afzagen is voor de beun. Gaat ie zeker niet beter van op de weg liggen, stuiterbak. Laat staan de schade en foute kracht die op je schotels werkt (en ik heb er al eens een zien afbreken!)
niet doen dus.
Je moet kijken dat ALS je een winding verwijderd de spiraal nog wel lekker in je schotel ligt. Dan veranderd de veerkarakteristiek niet. Deze veranderd alleen als je de veer door (plaatselijke) verhitting korter maakt, door indrukken. Op de plaatsen van verhitting is de veerkracht verdwenen en kan de spiraal breken.
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Mrtn schreef:Je moet kijken dat ALS je een winding verwijderd de spiraal nog wel lekker in je schotel ligt. Dan veranderd de veerkarakteristiek niet. Deze veranderd alleen als je de veer door (plaatselijke) verhitting korter maakt, door indrukken. Op de plaatsen van verhitting is de veerkracht verdwenen en kan de spiraal breken.
Je slaat zowieso veel sneller in de schokbreker, want de veer is met zijn veerkracht berekend op de volle lengte. Dus als je hem inkort is ie nog steeds even zacht, waardoor je zowieso nooit een verbetering van het weggedrag kan creeren. Het zou alleen optisch nut hebben.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
veren niet afzagen, bestaande nieuwe veren kunnen nog iets zakken, geen inch maar wellicht 0,5 cm.
dat veren beginnen te zakken naarmate er flink kilometers wordt gereden is niet noemenswaardig, anders zou ik nu na 425.000 km toch al een aardige laagvlieger zijn.
ik heb er niets van gemerkt.
dat veren beginnen te zakken naarmate er flink kilometers wordt gereden is niet noemenswaardig, anders zou ik nu na 425.000 km toch al een aardige laagvlieger zijn.
ik heb er niets van gemerkt.