Renault Wind: roadster-concept

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Renault heeft iets met spectaculaire roadsters. Denk maar eens aan de eigenzinnige SportSpider van eind jaren negentig, die zelfs zonder voorruit geleverd werd. In Genève claimt het merk haar plaats alvast weer met een spannend roadster-concept: de Wind. Een 2+1 roadster. Inderdaad, met plek voor maximaal drie personen. De Wind weegt slechts 850 kg en wordt aangedreven door een 136 pk sterke tweeliter zestienklepper.

Bijzonder aan de Wind is dat het een 2+1 roadster is. Het gedeelte tussen de twee voorstoelen is los te maken en kan, als het omgekeerd weer wordt gemonteerd, als derde zitplaats dienen. Het gemak dient de mens.

De voorruit heeft een bolle vorm die doorloopt in de zijruiten. Hierdoor hebben de inzittenden altijd een panoramisch uitzicht, ook wanneer de uit drie lagen bestaande cabrioletkap is gesloten. De glazen achterruit heeft ook een ronde vorm en biedt daardoor een helder zicht naar achteren. Aan de opvallende verschijning van de Wind dragen de koplampen sterk bij. Ze strekken zich uit over de lengte van de motorkap en onderstrepen door hun gestroomlijnde en lange vorm het sportieve karakter van deze conceptcar. De achterlichten zijn amandelvormig en liggen in het verlengde van de carrosserie. Twee krachtige LED’s verlichten parallel geplaatste glaslagen en creëren zo een lichtbundel die zowel naar voren als naar opzij schijnt.

Alle bedieningselementen in de auto zijn van geanodiseerd aluminium en hebben een “soft” look. Ze zijn gemaakt volgens het Touch Design concept van Renault, wat betekent dat ze uitblinken op het gebied van ergonomie, eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Een centraal, rond bedieningspaneel biedt alle informatie over communicatie, muziek, navigatie en de overige systemen en is met één knop bedienbaar. De informatie is af te lezen van een scherm in het bovenste gedeelte van het dashboard.

Ook de selectiehendel van de sequentiële zesversnellingsbak bevindt zich goed bereikbaar op het middelste gedeelte van het dashboard. Schakelen kan ook via knoppen op het stuurwiel. Het instrumentarium oogt eenvoudig. De meters zijn omgeven door geanodiseerd aluminium en geplaatst in een glazen cilinder. De rijsnelheid is zowel analoog als digitaal af te lezen. Het toerental wordt weergegeven door blauwe en rode vlakjes rondom de snelheidsmeter. De klimaatregeling is instelbaar via een eenvoudige druk/draaiknop in het linker portier.
[img]http://www.dinside.no/km_bilde/3/116873.jpg[/img][img]http://www.dinside.no/km_bilde/4/116874.jpg[/img]
[img]http://www.dinside.no/km_bilde/5/116875.jpg[/img][img]http://www.dinside.no/km_bilde/7/116877.jpg[/img]
[img]http://www.dinside.no/km_bilde/8/116878.jpg[/img][img]http://www.dinside.no/km_bilde/1/116881.jpg[/img]
[img]http://www.dinside.no/km_bilde/3/116883.jpg[/img][img]http://www.dinside.no/km_bilde/5/116885.jpg[/img]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zeeeeer apart, maar toch niet echt lelijk :)
Alleen nog maar VW!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waarom maar 136PK uit die 2.0 16v? :S
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het is ook een concept car ,dus er sal nog wel iets aan veranderd worden.Waarom maar 136 pk? Dit zal wel zijn omdat een normale 2.0 16v maar 136 pk leverd,kijk maar bv naar de senic.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, ok... Maar in zo'n sportieve auto zou ik toch het RS-blok leggen. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En dan wel Megane RS-blok :D
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

De Renault Wind is al eens voorbij gekomen, maar dit zijn zo te zien weer nieuwe foto's. De auto is mooi, de indeling uitermate bijzonder, de motorkapinhoud vind ik echter niet bij de rest passen (kleur o.a.).

Het ziet er gewaagd uit en ben benieuwd hoeveel aanpassingen er nog gaan komen voordat de concept meer realiteit wordt, en dan is het nog de vraag óf het realiteit wordt.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ik vind hem echt wel mooi (Y)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ongelooflijk mooi ontwerp, vooral het interieur! (Y) :worship:

En eindelijk weer een reno met staande pedalen, heerlijk! Een verwijzing naar de Alpine misschien?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Het mooie van dit ontwerp vind ik het vele metaal wat gebruikt wordt. Zoals de pedalen, vernellingspook ed. Ik vind dit een prachtige auto, maar ik denk niet dat dit het eindprodukt is/wordt.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

antoine schreef:Het mooie van dit ontwerp vind ik het vele metaal wat gebruikt wordt.
Heerlijk, een roadster die na 15 jaar overal weer aan elkaar gelast wordt :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Wauw das wel een heel gaaf concept zeg :D
Jobba
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 12 dec 2003 19:20
Locatie: Heredia, Costa Rica
Contacteer:

ik ben toch niet de enige die hem lelijk vind hoop ik...
als we het over mooie concept-cars hebben geef mij dan toch maar een Alfa Romeo Brera :worship:

[img]http://www.alfacentro.com/features/brer ... era_13.jpg[/img]
[img]http://www.alfacentro.com/features/brer ... era_07.jpg[/img]
[img]http://www.alfacentro.com/features/brer ... era_15.jpg[/img]
[img]http://www.supercars.de/data/alfa%20rom ... 80/012.jpg[/img]

ItalDesign Alfa Romeo Brera Specifications
Engine: 90 degree V8, 4.2 liters
Power: 402 bhp
Drive Train: all wheel drive
Gearbox: Selespeed
Length: 4,388 mm
Width: 1,894 mm
Height: 1,289 mm

(Y)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Volgens mij heb ik toch het verkeerde beroep gekozen.....
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

WOW

mooi en strak interrieur
mooie lijnen kvind alleen de spiegels
een beetje vaag, zal wel wennen zijn
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jobba schreef:ik ben toch niet de enige die hem lelijk vind hoop ik...
als we het over mooie concept-cars hebben geef mij dan toch maar een Alfa Romeo Brera :worship:

fotoows

(Y)
Hey geen vieze plaatjes hier he!! :@




:wink: hehe neej hoor wel een strak ding, heb hem in het echt mogen bewonderen. :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

ligt het aan mij of lijkt dit nou een kruising 350Z/MX-5? is wel erg strak gelijnd, daar niet van maar toch...interieur heeft wel wat weg van een Smart maargoed...is [gelukkig?] nog maar een prototype...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Plaats reactie