front-mount intercooler

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

2x naar achter is niet optimaal, eentje moet eigenlijk omhoog wijzen... Daarom denk ik dat ik een aasluiting eraf hak en even wat ga fixen erop.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ok ben ff aan het shoppen geweest.
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/meeting ... rtcopy.jpg[/img]

Zo komt het er bij mij dus uit te zien.
Moet nog wel het een en ander gepolyestherd worden.
Maar ja je moet toch wat om zo`n IC kwijt te kunnen.

En voor het gemak kun je idd beter zo`n kleinere nemen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Das wel een hele grote hoor :lol: :)
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen :-) of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Das wel een hele grote hoor :lol: :)
In het echt is die ook zo groot :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen :-) of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.

Vraag job-turbo maar.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28

ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Peter, zo kan het wel ja, maar ik vind het mooier als je de originele vorm van de IC behoud.

verder zit de standaard ic op zo'n rotplek en heeft ie te weinig oppervlak om echt lekker te koelen.
Een intercooler met eenzelfde core inhoud die een groter frontaal oppervlak heeft is al veel efficienter.

Verder is 1.2 bar boven de gasklep de max voor mijn turbootje, dus hoef ik ook geen megalel van een apparaat te hebben.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steven schreef:Sja ik heb nu een nieuwe orsjinele bumper en ik vind het zonde om daat van die achterlijke grote gaten in te zagen.

Dan vind ik zo'n ic van Riël veel beter bijv. en dan bedoel ik dus IC's van 9-13 cm hoog, centimetertje of 5-7 dik en dan zo lang mogelijk. Die dan precies achter het rooster van je bumper passen. (kep alvast alle roosters opengewerkt :D )

En ik heb al een paar interxante gezien 8)
Je vind het zonde om een nieuwe bumper te verzagen maar je zaagt wel alvast alle roosters open :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

steef heb hier nog een ic van een 21 t liggen de lange dus
en eentje van een mercedes e klasse van de laatste ff fototje [img]http://sc.groups.msn.com/tn/25/D1/Svens ... /a/157.jpg[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

Abel schreef:
limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen :-) of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.

Vraag job-turbo maar.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28

ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
kweetnie kheb gesprint in lommel 14.39 op 1.4/1.5 bar en het was 35°C buiten dus auto stond redelijk warm, denk dat dit toch al geen slechte tijd is!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik reed met een T3 en die kwam pas in rond de 3500 toeren. Dit duurde mij dus te lang. Ik heb toen niet een geweldige tijd neergezet op de 400 meter. Maar de baan was toen wel vochtig. Ik heb inmiddels mijn turbo aan latenpassen maar ben ondertussen jammer genoeg weer tegen een ander probleem opgelopen :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:steef heb hier nog een ic van een 21 t liggen de lange dus
en eentje van een mercedes e klasse van de laatste ff fototje [img]http://sc.groups.msn.com/tn/25/D1/Svens ... /a/157.jpg[/img]
Sfen, tot morgen :D
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

limburgio schreef: denk dat dit toch al geen slechte tijd is!
Da dacht dieje mee zenne scooby ook ni denk :p
Erik dLC
Berichten: 115
Lid geworden op: di 21 jan 2003 8:38
Contacteer:

[img]http://www.gttuning.com/images/lights.jpg[/img]
[img]http://www.gttuning.com/images/cybercoolerLGE.jpg[/img]
En wat vinden jullie van deze FMI dan?? Zeker ook met het optische in mijn achterhoofd vind ik dit wel een vette intercooler in combinatie met die Evo voorbumper... :worship: :worship:
Erik dLC
Berichten: 115
Lid geworden op: di 21 jan 2003 8:38
Contacteer:

[img]http://www.gttuning.com/images/car_front.jpg[/img]
Alleen dan wel zonder die ronde lampen vind ik dan :) :worship:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Zal mijn intercooler hier dan ook nog maar even laten zien :D

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/jeroen1.jpg[/img]



[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt2.jpg[/img]

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt9.jpg[/img]
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

[quote="Job-turbo"]Zal mijn intercooler hier dan ook nog maar even laten zien :D

quote]

hey Job,
kan je ook de dynamo kant latten zien?
Laatst gewijzigd door drgman op do 16 sep 2004 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt7.jpg[/img]

Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet (S) :s
drgman
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 11:09
Locatie: Beverwijk

Job-turbo schreef:
Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet (S) :s
(Y) bedankt, goed genoeg.
maar, heeft deze ic een negative effect op uw radiatuur soms? want ik zal veel turbulance verwachten acher de ic=minder/slechter air flow op uw radiatuur.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Geen last van gehad. Koeling was goed. Totdat er geen koelvloeistof in zat :s Foutje bedankt maar wel onderblok kaput :s (S)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Erik dLC schreef:[img]http://www.gttuning.com/images/car_front.jpg[/img]
Alleen dan wel zonder die ronde lampen vind ik dan :) :worship:
Mabo tuning heeft die intercooler nog liggen met bij behorende voorbumper, wel met ronde koplampen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Maar verkoopt hij hem ook en zoja voor hoeveel, want ik weet wel hoe hij er aan is gekomen. :D
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Hij is te koop, prijs moet ik even met maarten bespreken. Intresse maik?
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

drgman schreef:
Job-turbo schreef:
Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet (S) :s
(Y) bedankt, goed genoeg.
maar, heeft deze ic een negative effect op uw radiatuur soms? want ik zal veel turbulance verwachten acher de ic=minder/slechter air flow op uw radiatuur.
Niks mis met turbulentie hoor...niet op die plek tenminste. of je moet helemaal dol worden van earodynamica onder de motorkap :)

Derby
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

wouter 16v schreef:Hij is te koop, prijs moet ik even met maarten bespreken. Intresse maik?
whehe niet echt :p

Ik had hem al besteld ;)

toch ben ik wel benieuwd naar de prijs.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Voor 1250 euro mag tie weg met voorbumper en bijbehorende slangen en pijpen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

wouter 16v schreef:Voor 1250 euro mag tie weg met voorbumper en bijbehorende slangen en pijpen.
Oke ik weet genoeg :D
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Job-turbo schreef:Zal mijn intercooler hier dan ook nog maar even laten zien :D

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/jeroen1.jpg[/img]
Tja hier heb ik toch mijn vraagtekens bij, hoe zit het nu dan met de koeling van de auto? Loopt dat blok dan niet verschrikkelijk warm?
.:: TurboPowerr ::.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik geloof niet dat het merkbaar effect heeft op je radiateur. Als je maar stromende lucht hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik had absoluut geen last van een te warme motor. Alles bleef op een stabiele temperatuur.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zow ik heb voor volgende week ook iets te doen:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Mercedez-IC.jpg[/img]

Ff wat hardpipes kopen en gaan met die banaan, kep al slangen voor de aansluitingen dus moet wel goedkomen.

Qua inhoud issie trouwens niet heel veel groter dan origineel. Maar gezien deze met een groter oppervlak in de wind hangt zal ie vast wel efficienter zijn.

We will know, soon... 8)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja..., ik blijf het altijd een wijs gezicht vinden die intercoolers..., zeker als ze subtiel zichtbaar zijn... :)
Ben benieuwd naar het resultaat... (Y)
Erik dLC
Berichten: 115
Lid geworden op: di 21 jan 2003 8:38
Contacteer:

Ben ik helemaal met je eens ivo!! intercoolers in het zicht zijn gewoon te gaaf!! :worship: :worship: :worship:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ik zag laatst ook een suzuki swift rijden, en ik denk joh heeft dat ding nou een intercooler in de bumper...

Maar het was zo'n supergave brute 20 pk erbijgevende intercooler lookalike luchtfilter!!! :lol: (S) |:
Don't walk the grass... smoke it
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Steven schreef: Zow ik heb voor volgende week ook iets te doen
Ff wat hardpipes kopen en gaan met die banaan, kep al slangen voor de aansluitingen dus moet wel goedkomen.
Qua inhoud issie trouwens niet heel veel groter dan origineel. Maar gezien deze met een groter oppervlak in de wind hangt zal ie vast wel efficienter zijn.
We will know, soon...

is wel popie die mercedes intercooler by de club.
met hoeveel druk kan je deze max belasten.
marcel
Plaats reactie