front-mount intercooler
2x naar achter is niet optimaal, eentje moet eigenlijk omhoog wijzen... Daarom denk ik dat ik een aasluiting eraf hak en even wat ga fixen erop.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ok ben ff aan het shoppen geweest.
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/meeting ... rtcopy.jpg[/img]
Zo komt het er bij mij dus uit te zien.
Moet nog wel het een en ander gepolyestherd worden.
Maar ja je moet toch wat om zo`n IC kwijt te kunnen.
En voor het gemak kun je idd beter zo`n kleinere nemen.
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/meeting ... rtcopy.jpg[/img]
Zo komt het er bij mij dus uit te zien.
Moet nog wel het een en ander gepolyestherd worden.
Maar ja je moet toch wat om zo`n IC kwijt te kunnen.
En voor het gemak kun je idd beter zo`n kleinere nemen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Das wel een hele grote hoor



hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen
of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen

iemand?
In het echt is die ook zo grootMaik (WOOFER) schreef:Das wel een hele grote hoor![]()

Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelenof kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Vraag job-turbo maar.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28
ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
@Peter, zo kan het wel ja, maar ik vind het mooier als je de originele vorm van de IC behoud.
verder zit de standaard ic op zo'n rotplek en heeft ie te weinig oppervlak om echt lekker te koelen.
Een intercooler met eenzelfde core inhoud die een groter frontaal oppervlak heeft is al veel efficienter.
Verder is 1.2 bar boven de gasklep de max voor mijn turbootje, dus hoef ik ook geen megalel van een apparaat te hebben.
verder zit de standaard ic op zo'n rotplek en heeft ie te weinig oppervlak om echt lekker te koelen.
Een intercooler met eenzelfde core inhoud die een groter frontaal oppervlak heeft is al veel efficienter.
Verder is 1.2 bar boven de gasklep de max voor mijn turbootje, dus hoef ik ook geen megalel van een apparaat te hebben.
Je vind het zonde om een nieuwe bumper te verzagen maar je zaagt wel alvast alle roosters openSteven schreef:Sja ik heb nu een nieuwe orsjinele bumper en ik vind het zonde om daat van die achterlijke grote gaten in te zagen.
Dan vind ik zo'n ic van Riël veel beter bijv. en dan bedoel ik dus IC's van 9-13 cm hoog, centimetertje of 5-7 dik en dan zo lang mogelijk. Die dan precies achter het rooster van je bumper passen. (kep alvast alle roosters opengewerkt)
En ik heb al een paar interxante gezien

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
steef heb hier nog een ic van een 21 t liggen de lange dus
en eentje van een mercedes e klasse van de laatste ff fototje [img]http://sc.groups.msn.com/tn/25/D1/Svens ... /a/157.jpg[/img]
en eentje van een mercedes e klasse van de laatste ff fototje [img]http://sc.groups.msn.com/tn/25/D1/Svens ... /a/157.jpg[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
kweetnie kheb gesprint in lommel 14.39 op 1.4/1.5 bar en het was 35°C buiten dus auto stond redelijk warm, denk dat dit toch al geen slechte tijd is!Abel schreef:Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelenof kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Vraag job-turbo maar.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28
ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
Ik reed met een T3 en die kwam pas in rond de 3500 toeren. Dit duurde mij dus te lang. Ik heb toen niet een geweldige tijd neergezet op de 400 meter. Maar de baan was toen wel vochtig. Ik heb inmiddels mijn turbo aan latenpassen maar ben ondertussen jammer genoeg weer tegen een ander probleem opgelopen 

Sfen, tot morgenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:steef heb hier nog een ic van een 21 t liggen de lange dus
en eentje van een mercedes e klasse van de laatste ff fototje [img]http://sc.groups.msn.com/tn/25/D1/Svens ... /a/157.jpg[/img]

[img]http://www.gttuning.com/images/lights.jpg[/img]
[img]http://www.gttuning.com/images/cybercoolerLGE.jpg[/img]
En wat vinden jullie van deze FMI dan?? Zeker ook met het optische in mijn achterhoofd vind ik dit wel een vette intercooler in combinatie met die Evo voorbumper...

[img]http://www.gttuning.com/images/cybercoolerLGE.jpg[/img]
En wat vinden jullie van deze FMI dan?? Zeker ook met het optische in mijn achterhoofd vind ik dit wel een vette intercooler in combinatie met die Evo voorbumper...


[img]http://www.gttuning.com/images/car_front.jpg[/img]
Alleen dan wel zonder die ronde lampen vind ik dan

Alleen dan wel zonder die ronde lampen vind ik dan


Zal mijn intercooler hier dan ook nog maar even laten zien 
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/jeroen1.jpg[/img]
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt2.jpg[/img]
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt9.jpg[/img]

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/jeroen1.jpg[/img]
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt2.jpg[/img]
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt9.jpg[/img]
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/5gtt7.jpg[/img]
Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet

Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet


Job-turbo schreef:
Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet![]()

maar, heeft deze ic een negative effect op uw radiatuur soms? want ik zal veel turbulance verwachten acher de ic=minder/slechter air flow op uw radiatuur.
Geen last van gehad. Koeling was goed. Totdat er geen koelvloeistof in zat
Foutje bedankt maar wel onderblok kaput




-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Mabo tuning heeft die intercooler nog liggen met bij behorende voorbumper, wel met ronde koplampen.Erik dLC schreef:[img]http://www.gttuning.com/images/car_front.jpg[/img]
Alleen dan wel zonder die ronde lampen vind ik dan![]()
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Maar verkoopt hij hem ook en zoja voor hoeveel, want ik weet wel hoe hij er aan is gekomen. 

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Hij is te koop, prijs moet ik even met maarten bespreken. Intresse maik?
Niks mis met turbulentie hoor...niet op die plek tenminste. of je moet helemaal dol worden van earodynamica onder de motorkapdrgman schreef:Job-turbo schreef:
Niet echt een duidelijke foto maar beter heb ik niet![]()
bedankt, goed genoeg.
maar, heeft deze ic een negative effect op uw radiatuur soms? want ik zal veel turbulance verwachten acher de ic=minder/slechter air flow op uw radiatuur.

Derby
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
whehe niet echtwouter 16v schreef:Hij is te koop, prijs moet ik even met maarten bespreken. Intresse maik?

Ik had hem al besteld

toch ben ik wel benieuwd naar de prijs.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Voor 1250 euro mag tie weg met voorbumper en bijbehorende slangen en pijpen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Oke ik weet genoegwouter 16v schreef:Voor 1250 euro mag tie weg met voorbumper en bijbehorende slangen en pijpen.

-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Tja hier heb ik toch mijn vraagtekens bij, hoe zit het nu dan met de koeling van de auto? Loopt dat blok dan niet verschrikkelijk warm?Job-turbo schreef:Zal mijn intercooler hier dan ook nog maar even laten zien
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/overig/jeroen1.jpg[/img]
.:: TurboPowerr ::.
Ik geloof niet dat het merkbaar effect heeft op je radiateur. Als je maar stromende lucht hebt.
Ik had absoluut geen last van een te warme motor. Alles bleef op een stabiele temperatuur.
Zow ik heb voor volgende week ook iets te doen:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Mercedez-IC.jpg[/img]
Ff wat hardpipes kopen en gaan met die banaan, kep al slangen voor de aansluitingen dus moet wel goedkomen.
Qua inhoud issie trouwens niet heel veel groter dan origineel. Maar gezien deze met een groter oppervlak in de wind hangt zal ie vast wel efficienter zijn.
We will know, soon...
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Mercedez-IC.jpg[/img]
Ff wat hardpipes kopen en gaan met die banaan, kep al slangen voor de aansluitingen dus moet wel goedkomen.
Qua inhoud issie trouwens niet heel veel groter dan origineel. Maar gezien deze met een groter oppervlak in de wind hangt zal ie vast wel efficienter zijn.
We will know, soon...

Ben ik helemaal met je eens ivo!! intercoolers in het zicht zijn gewoon te gaaf!!




Ik zag laatst ook een suzuki swift rijden, en ik denk joh heeft dat ding nou een intercooler in de bumper...
Maar het was zo'n supergave brute 20 pk erbijgevende intercooler lookalike luchtfilter!!!

Maar het was zo'n supergave brute 20 pk erbijgevende intercooler lookalike luchtfilter!!!



Don't walk the grass... smoke it
Steven schreef: Zow ik heb voor volgende week ook iets te doen
Ff wat hardpipes kopen en gaan met die banaan, kep al slangen voor de aansluitingen dus moet wel goedkomen.
Qua inhoud issie trouwens niet heel veel groter dan origineel. Maar gezien deze met een groter oppervlak in de wind hangt zal ie vast wel efficienter zijn.
We will know, soon...
is wel popie die mercedes intercooler by de club.
met hoeveel druk kan je deze max belasten.
marcel