ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Douwe

Nee ik :lol: :p :wink:

Vlot het een beetje Ron al reacties?
Rontwingo

Douwe schreef:Nee ik :lol: :p :wink:

Vlot het een beetje Ron al reacties?
ff matten dan :lol:

Ik heb 1 fake reactie gehad van €1500 en ik heb vandaag weer een reactie gehad...als het goed is komt diegene er nog op terug. Voor €5500 verkoop ik hem iig niet meer. Ik doe hem wel voor een stukkie goedkoper weg.

De rest vraagt hoe het rijdt met verlagingsveren en of ik mijn velgen los weg doe (N)

en jij?
Douwe

Same here 1 bod van 1400, 1 dame die hem echt "helemaal geweldig vondt" maar.... met haar man moest overleggen vervolgens nada niks noppes terwijl qua vraagprijs zit ik met 2800 toch niet slecht. Verlaging en uitlaat alleen waren al 1000,- (N) Kijk effe een week of twee aan dan ga ik denk ik alsnog de uitlaat en de veren eronderuit halen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Voor 2800 koop je een Twingo uit 1993/1994 bij een garage met garantie, nieuwe APK en beurt.

Kijk wij vinden die verlaging en uitlaten leuk, maar de gemiddelde Twingo rijder word daar niet warm of koud van. :)

Doe wat met die prijs, of haal die `meuk` eronder vandaan, ander rij jij de komende maanden gewoon nog Twingo. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Douwe

Chris schreef:Voor 2800 koop je een Twingo uit 1993/1994 bij een garage met garantie, nieuwe APK en beurt.

Kijk wij vinden die verlaging en uitlaten leuk, maar de gemiddelde Twingo rijder word daar niet warm of koud van. :)

Doe wat met die prijs, of haal die `meuk` eronder vandaan, ander rij jij de komende maanden gewoon nog Twingo. :D
Dat zeg ik Gamma... euh daarom zei ik ook dat als ik volgende week nog geen reacties heb alsnog er spullen onder uit haal (Y) Alleen dan koop ik eerst zelf een standaard uitlaat en standaard vering want omwisselen is lastig in te regelen.
Rontwingo

Jep ik heb het door dat er weinig interesse is in een leuk verbouwd twingotje :(

De meeste twingo's uit 1997 kosten nog wel rond de 3.500 / 4000 dus maar hopen dat iemand met een goed bod komt.

Succes Douwe en mezelf :p :wink:
Ralf

Zo, net even m'n nieuwe velgen eronder gegooid. Ziet er wel mooi uit vindt ik zelf.. :D
Het zijn Borbet S velgen...

[img]http://www.dirtyminds.nl/velgen.jpg[/img]
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ziet er zeker leuk uit, wat voor een maten hebben deze velg en heb je meer foto's?? (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Mooie velgies (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ralf

Ron(nie) schreef:Ziet er zeker leuk uit, wat voor een maten hebben deze velg en heb je meer foto's?? (Y)
15inch, 7J, met 195/45/15 banden achter moet eigenlijk een spoorverbreder, want hij loopt net aan. paar mm ofzo.

meer foto's komen, maar het werd te donker nu, en had aalleen telefoon-camera, zal morgen nog wel wat foto's maken...
Twingo_maarten

Dit is de eerste keer dat ik de lexus look achterlichten op een twingo zie. Ik moet er heel erg aan wennen........

[img]http://home.arcor.de/halve3/lexushinten.jpg[/img]
-jacco-
Über-Spammer

Vind ze nie echt mooi...
Ze zijn sowieso verschillend...

Niet mijn smaak iig...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ziet er redelijk uit, jammer van het verschil mistlamp en achteruitrijlicht, maar is weer eens wat anders he (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik vind ze helemaal niet zo verkeerd! Is inderdaad weer eens wat anders!
Jinka

Cool! Vind het echt wel staan hoor, gelukkig doen smaken verschillen joh, anders deed iedereen hetzelfde, das pas saai!!!!
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik vind ze gaaf. Maar die Twingo is nou ook niet echt je van het he, is van die duitser Maxxnogwatofzo...
* Stefan T-SPORT *
Donleben
Contacteer:

Wel netjes gedaan, maar zou toch 2 dezelfde doen...
Volgens mij nog niet in de verkoop, maar wel mooi. (Y)

[img]http://home.arcor.de/halve3/lexusrechts.jpg[/img]

[img]http://home.arcor.de/halve3/karstenfreak.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Monica

Nou het lange wachten is beloond!!!!
[img]http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zGAY ... 2498180045[/img]

Maar wat een ***geluid zeg!!! :@
Heb nog tegen de garagehouder gezegd: Zet er ff een radio in, niet zo'n nieuwe met CD, gewoon eentje met cassette......
Komt ie met een Ben Hur radio aanzetten......
3x niks....
Geluid gaat dus eerste project worden!!!
Dan heb ik gelijk een vraagje over boxen achterin: Wat moet je in hemelsnaam in die kleine gaatjes proppen??? (Ik wil ook niet gelijk de hoedenplank verbouwen)
Verder valt het me op dat de plaatjes van o.a. verwarming niet oplichten in het donker (dus met lampen aan), Ik doe het dus een beetje op de tast, maar das niet wat. Of is dit standaard voor een Twingo dat dit niet verlicht is?
Dit was het ff, maar meer vragen zullen spoedig wel volgen........
Groetjes Monica
Mrtn
Car: R5GTT

Idd, doe de rechterlamp dan ook met een roodonderstukje, vinnik nog mooier ook eigenlijk :)
Mrtn = Maarten
Stefan S.

@Monica, het plaatje moet wel verlicht zijn. Je mag er vanuit gaan dat het lampje defect is. Tis redelijk gemakkelijk te vervangen als je een beetje handig bent.
Qua geluid zul je echt wel wat moeten verbouwen en het gemakkelijkste is wel de hoedenplank. Bij mijn vriendin's twingo heb ik hierin een set Ground Zero Hydrogen ovale speakers gemonteerd van 150 euro en dat klinkt echt super :worship: . Het klint kraakhelder en komt veel kickbass uit zodat het soms lijkt dat ze een kleine sub achterin heeft >-). Succes :beer:

Btw, leuke twingo, ziet er netjes uit met die velgen en spoiler (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Wat is een Ben Hur radio? :lol: :lol: :lol:

Leuk Twingo Monica (Y)
Rontwingo

Ik vond die lexuslook lichten op foto niet mooi, maar nu dat ik ze op een twingo zie zien ze er toch wel geinig uit. Maar idd jammer dat ze verschillend zijn.

@ Monica: Gefeliciteerd (Y) ziet er leuk uit. Doe er voorzichtig mee en veel rijplezier :)
Monica

Thnx voor de reacties!
Over het geluid....Ik wil eigenlijk niet met de hoedenplank aan het zagen (orgineel houden) en om er een andere in te snijden ben ik ook niet zo'n voorstander van (de plank moet dan waarschijnlijk blijven liggen als je de klep open trekt). Dus ik zou eigenlijk willen weten of er wel boxen te krijgen zijn voor die kleine gaatjes??
Is dit niet het geval, dan zal ik ongetwijfeld aan het knutselen moeten.

En een radio waar Ben Hur nog naar geluisterd heeft?
Als we iets hebben wat erg oud/versleten/antiek/vergaan is, dan zeggen we: Das een auto waar Ben Hur nog in gereden heeft!

Groetjes
Stefan S.

Als je ovale speakers monteert in je twingo, gaat deze gewoon met de klep mee naar boven, geen enkel probleem. Het enige wat je moet doen is een lat diagonaal er onder monteren, zodat ie wat druk kan opvangen. In de standaard speakers komen 10cm speakers. Je hoort hierdoor alleen hoge schelle tonen, dus bespaar je het geld (N)
Gewoon effe op de sloop een twingo hoedenplank scoren en zagen maar :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zitten er geen speakergaten in de deuren of zo?

Als je de keus hebt tussen speakers achter of speakers voor dan zou ik zeker voor een composetje voor kiezen. Een subwoofer erbij en het blaast heel goed! :D
Stefan S.

Merijn schreef:Zitten er geen speakergaten in de deuren of zo?

Als je de keus hebt tussen speakers achter of speakers voor dan zou ik zeker voor een composetje voor kiezen. Een subwoofer erbij en het blaast heel goed! :D
Nope, bij het oudere model zitten geen gaten in de deuren. Alleen de mogelijkheid om wederom 10cm speakers in je dashboard te monteren. Dat schiet dus ook niet echt op. Tuurlijk is het beste om een 16,5 cm composet in de deuren te monteren, maar dit is een stuk lastiger en meer werk.
Merijn
Über-Spammer

Ja, dat is zo... :)
Monica

Owkee. dan zal ik naar de sloop moeten.

Maar zijn jullie dol op ovale speakers? Ikke niet zo, heb liever ronde.. heb het gevoel dat de klank dan beter behouden blijft.
Volgende week maar es met m'n ex op pad, ff shoppen.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb nog wel een mooi setje JBL's liggen. :)
Stefan S.

Monica schreef:Owkee. dan zal ik naar de sloop moeten.

Maar zijn jullie dol op ovale speakers? Ikke niet zo, heb liever ronde.. heb het gevoel dat de klank dan beter behouden blijft.
Volgende week maar es met m'n ex op pad, ff shoppen.
Aangezien het hoedenplankje van de twingo zo smal is, is het niet mogelijk om een 16,5 /17 of 20 cm ronde speaker te monteren in een originele hoedenplank. 13 cm kan nog wel, maar die presteert qua bass/lage weergave een stuk minder dan een ovale 6x9" speaker.

Met je ex op stap? Er zijn genoeg jongens hier die graag met je mee willen gaan, misschien Merijn wel (I) (L) :D
Merijn
Über-Spammer

hahah... :) Dan doe ik wel mijn pak aan zoals in mijn avatar, he. :lol:
Stefan S.

:lol: , daarom komen er zo weinig meiden op dit forum :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Leuke Twingo Monica! Nu nog ff de dingen doen die ik zei..;) Die blommen heb je van de dielert gekregen??

Merijn, bij deze je eerste waarschuwing. :D
Merijn
Über-Spammer

(Y) :lol:

Bij hoeveel waarschuwingen wordt er ingegrepen? ;)
-jacco-
Über-Spammer

Merijn schreef:Zitten er geen speakergaten in de deuren of zo?
Bij mij wel...
Maar dat is nie standaard :D
Gesloten