R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hij heb weer wat :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Heb een nieuw brandstof filter liggen, die gaat er zsm onder en hopen op verbetering....

Vanmiddag mijn olie temp meter aangesloten werkt (Y) (na wat gezoek ;) ) Alleen het lampje nog :lol:
Alleen nog maar VW!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zoiets heb ik ook, af en toe een hikkie zeg maar. Kheb ook alles vervangen en vernieuwd, maar hij heb 't nog :(

Ligt hier ook een nw filtertje te wachten :)
Mrtn = Maarten
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ik had me broer al op de hoogte gesteld van het nieuwe filter, maar die werd er niet blijer van :lol:

Van Sven ook nog een tip gehad, ook ff proberen dus!

Komt wel weer goed :D
Alleen nog maar VW!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Over het feit dat een turboblok van een 440 mogelijk hetzelfde is als een RSI, kan de turbo misschien overgezet worden. Dat was in deze topic even ter sprake gekomen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#1453984

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld

Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.


R(ay)Si;
Dat zou misschien ook een optie zijn...

Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen

Wil de mogelijkheden wel graag weten!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:)

Is er iemand die hier misschien de mogelijkheden van weet??

Dus het over zetten van het turbo gedeelte van een 440 1.7T op een 1.8RSi blok?

Wat Melvin zegt dus ;)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Clio RSi

aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 1794 cm3
boring x slag: 82,7 x 83,5 mm
compressieverhouding: 9,8:1
max. vermogen: 81 kW (110 pk) 5500tpm
max. koppel: 155 Nm 4250tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: ohc
turbo: nee
katalysator: geregeld
Alleen nog maar VW!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Die 440 heeft geen turbo meer erop, Maar is het blok van een 480 veel anders?
Alleen nog maar VW!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ze geven dezelfde waardes. Je kan ze ook al compleet voor een prikkie kopen op marktplaats.
Heb je gelijk echt alles compleet. (Y)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ja das waar.....het blijven voorlopig ff ideeën, maar alle mogelijke opties of op- of aanmerkingen zijn welkom :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zijn er hier personen die weten of dit mogelijk is?

Of wat de mogelijkheden zijn??

Zie hierboven voor het verhaal :)
Alleen nog maar VW!
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat het zonder grote roblemen zou moeten passen alleen dat de tuningsmogelijkheden heel beperkt zijn en heel duur anders moet je effe contact zoeken met Catrinus of mrt (maarten) die hebben allebei een volvo blok in hun GTT geramd
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Wie kan mij vertellen hoe de voorbumper precies vast zit??

En hoe ik hem het makkelijkst los kan halen???
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

2 bouten schuin boven de voorwielen en 2 schuin achter de mistlampen... d8 ik :)
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Maandag maar ff bekijken dan....thnx Ray :)
Alleen nog maar VW!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Vergeet niet dat er achter je nummerbord ook een zit. en verder idd. 2 in je wielkuipen, en 2 ongeveer onder je mistlampen en dan naar achter.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Okej! Thnx Frits :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Okej voorbumper zit weer op de orginele plek (Y) zo gebeurd ;)

Nu: Wie heeft er een paar tips om de kachel onder bij je voetjes er zo snel en makkelijk mogelijk uit te halen??

Haynes beschrijft het niet echt, wie heeft dit eerder gedaan / geprobeerd???

Beginnen uiteraard met koelvloeistof eruit enz....

Maar hoe komt de kachel binnen los? Moet er een hoop dash weg?

Mijn dank is groot (F)
Alleen nog maar VW!
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

met een hamer :D
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Nog ff een vraag naar ervaringen:

Wie heeft er goed of slechte ervaringen met motorsteunen van de Brezan??

Ik heb een tijdje met een gebroken (rubber) rechter-motorsteun gereden, nu zijn alledrie de steunen voor nieuwe (van de brezan) maar mijn blok kanteld (je voelt het duidelijk) erger lijkt wel....Als je je gas los laat voel je duidelijk je blok "vallen"

Zal dit komen door de steunen kwaliteit van de Brezan?? Het zijn steunen van een 1.8 (nr's van de dealer (rsi) kwamen overeen met deze)

dank :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:up:
Alleen nog maar VW!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Je had van het weekend ff moeten kijken of de andere clio's idd veel minder klapte. Na vervanging van mn achterste 2 steunen doet ie nog wel wat maar lang niet zo veel als voor heen.

GR.Frits

p.s. 16v steunen zijn bijna gelijk, maar hou wel ff de verschillen in ophanging in de gaten. moet er zelf ook nog ff naar kijken.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Als er nieuwe ondergaan gaan ze zowiezo alledrie, heb in Thijs zij RSi gereden en die heeft het een stuk minder (met oude steunen).

Ga het nog wel ff uitzoeken :) heb iig weer wat te doen :P

Dan de kachel nog....
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor merk zijn die Brezan-steunen? En je bedoelt dat ze gelijk zijn aan alle 1.8's (dus ook 16v) of gelijk aan die van de 1.8-8v-monopoint (de RT motor, like fritzie)?

Ik zou maar voor orsjineel reno gaan of van die ktecdingen.
Misschien kun je ook wel een extra motorsteun aanbrengen, van die dingen die Maarten Hendriecks (oid) van Mabo tuning levert.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

R(ay)Si schreef:Als er nieuwe ondergaan gaan ze zowiezo alledrie, heb in Thijs zij RSi gereden en die heeft het een stuk minder (met oude steunen).

Ga het nog wel ff uitzoeken :) heb iig weer wat te doen :P

Dan de kachel nog....
Alleen de bovensteun is nieuw :wink:
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

@Steven, ze zijn gelijk aan die van Fritzie. De nr's van de steunen komen overeen met de nr's van renault voor mijn RSi.

We gaan wel ff opzoek naar een paar stevigere ;)
Alleen nog maar VW!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

niet teruggelezen hoor, maar zocht je niet een uitlaatspruitstuk voor de 16V??

Of zit ik nu helemaal verkeerd??


http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /27651.htm
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das Stephan_RSi :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hij hep toch een rsi
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ohw, dan zal ik maar even de topics gaan lezen weer.
Kdacht dat R(ay)SI een 16V erin aant lepelen was.


excuses moi :)
Mrtn = Maarten
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

No probs :P :)

En als we gaan lepelen wordt het 2.0 16V ;)
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Donleben schreef:Over het feit dat een turboblok van een 440 mogelijk hetzelfde is als een RSI, kan de turbo misschien overgezet worden. Dat was in deze topic even ter sprake gekomen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#1453984

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld

Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.


R(ay)Si;
Dat zou misschien ook een optie zijn...

Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen

Wil de mogelijkheden wel graag weten!
Ik las 't net, maar zijn dit niet verschillende blokken? De rsi is toch de zgn. 1.8 motor? Enkele cc'tjes meer?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ja is een 1.8 blok, naar mij weten een opgeboorde 1.7 :)

Maar dat weet ik alleen niet 100% zeker, als het wel zo is....is het dan mogelijk wat hieroven gezegt wordt!

Heb de vragen maar laten vervagen toen, want er was niemand die met antwoorden kwam......dus bij deze UP :P
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij kun je ze moeilijk vergelijken. Een turbo kit op je rsi zal ook veel meer daar hebben dan de Low pressure van de volvo.

Ik betwijfel of deze origineel al voorbij je komen, ik denk het niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie