
R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...
hij heb weer wat 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Over het feit dat een turboblok van een 440 mogelijk hetzelfde is als een RSI, kan de turbo misschien overgezet worden. Dat was in deze topic even ter sprake gekomen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#1453984
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.
R(ay)Si;
Dat zou misschien ook een optie zijn...
Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen
Wil de mogelijkheden wel graag weten!
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.
R(ay)Si;
Dat zou misschien ook een optie zijn...
Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen
Wil de mogelijkheden wel graag weten!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Clio RSi
aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 1794 cm3
boring x slag: 82,7 x 83,5 mm
compressieverhouding: 9,8:1
max. vermogen: 81 kW (110 pk) 5500tpm
max. koppel: 155 Nm 4250tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: ohc
turbo: nee
katalysator: geregeld
aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 1794 cm3
boring x slag: 82,7 x 83,5 mm
compressieverhouding: 9,8:1
max. vermogen: 81 kW (110 pk) 5500tpm
max. koppel: 155 Nm 4250tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: ohc
turbo: nee
katalysator: geregeld
Alleen nog maar VW!
Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat het zonder grote roblemen zou moeten passen alleen dat de tuningsmogelijkheden heel beperkt zijn en heel duur anders moet je effe contact zoeken met Catrinus of mrt (maarten) die hebben allebei een volvo blok in hun GTT geramd
2 bouten schuin boven de voorwielen en 2 schuin achter de mistlampen... d8 ik 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Vergeet niet dat er achter je nummerbord ook een zit. en verder idd. 2 in je wielkuipen, en 2 ongeveer onder je mistlampen en dan naar achter.
Project: GTT Blue Sport
Okej voorbumper zit weer op de orginele plek
zo gebeurd 
Nu: Wie heeft er een paar tips om de kachel onder bij je voetjes er zo snel en makkelijk mogelijk uit te halen??
Haynes beschrijft het niet echt, wie heeft dit eerder gedaan / geprobeerd???
Beginnen uiteraard met koelvloeistof eruit enz....
Maar hoe komt de kachel binnen los? Moet er een hoop dash weg?
Mijn dank is groot


Nu: Wie heeft er een paar tips om de kachel onder bij je voetjes er zo snel en makkelijk mogelijk uit te halen??
Haynes beschrijft het niet echt, wie heeft dit eerder gedaan / geprobeerd???
Beginnen uiteraard met koelvloeistof eruit enz....
Maar hoe komt de kachel binnen los? Moet er een hoop dash weg?
Mijn dank is groot

Alleen nog maar VW!
met een hamer 

Nog ff een vraag naar ervaringen:
Wie heeft er goed of slechte ervaringen met motorsteunen van de Brezan??
Ik heb een tijdje met een gebroken (rubber) rechter-motorsteun gereden, nu zijn alledrie de steunen voor nieuwe (van de brezan) maar mijn blok kanteld (je voelt het duidelijk) erger lijkt wel....Als je je gas los laat voel je duidelijk je blok "vallen"
Zal dit komen door de steunen kwaliteit van de Brezan?? Het zijn steunen van een 1.8 (nr's van de dealer (rsi) kwamen overeen met deze)
dank
Wie heeft er goed of slechte ervaringen met motorsteunen van de Brezan??
Ik heb een tijdje met een gebroken (rubber) rechter-motorsteun gereden, nu zijn alledrie de steunen voor nieuwe (van de brezan) maar mijn blok kanteld (je voelt het duidelijk) erger lijkt wel....Als je je gas los laat voel je duidelijk je blok "vallen"
Zal dit komen door de steunen kwaliteit van de Brezan?? Het zijn steunen van een 1.8 (nr's van de dealer (rsi) kwamen overeen met deze)
dank

Alleen nog maar VW!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Je had van het weekend ff moeten kijken of de andere clio's idd veel minder klapte. Na vervanging van mn achterste 2 steunen doet ie nog wel wat maar lang niet zo veel als voor heen.
GR.Frits
p.s. 16v steunen zijn bijna gelijk, maar hou wel ff de verschillen in ophanging in de gaten. moet er zelf ook nog ff naar kijken.
GR.Frits
p.s. 16v steunen zijn bijna gelijk, maar hou wel ff de verschillen in ophanging in de gaten. moet er zelf ook nog ff naar kijken.
Project: GTT Blue Sport
Als er nieuwe ondergaan gaan ze zowiezo alledrie, heb in Thijs zij RSi gereden en die heeft het een stuk minder (met oude steunen).
Ga het nog wel ff uitzoeken
heb iig weer wat te doen 
Dan de kachel nog....
Ga het nog wel ff uitzoeken


Dan de kachel nog....
Alleen nog maar VW!
Watvoor merk zijn die Brezan-steunen? En je bedoelt dat ze gelijk zijn aan alle 1.8's (dus ook 16v) of gelijk aan die van de 1.8-8v-monopoint (de RT motor, like fritzie)?
Ik zou maar voor orsjineel reno gaan of van die ktecdingen.
Misschien kun je ook wel een extra motorsteun aanbrengen, van die dingen die Maarten Hendriecks (oid) van Mabo tuning levert.
Ik zou maar voor orsjineel reno gaan of van die ktecdingen.
Misschien kun je ook wel een extra motorsteun aanbrengen, van die dingen die Maarten Hendriecks (oid) van Mabo tuning levert.
Alleen de bovensteun is nieuwR(ay)Si schreef:Als er nieuwe ondergaan gaan ze zowiezo alledrie, heb in Thijs zij RSi gereden en die heeft het een stuk minder (met oude steunen).
Ga het nog wel ff uitzoekenheb iig weer wat te doen
Dan de kachel nog....
niet teruggelezen hoor, maar zocht je niet een uitlaatspruitstuk voor de 16V??
Of zit ik nu helemaal verkeerd??
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /27651.htm
Of zit ik nu helemaal verkeerd??
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /27651.htm
Mrtn = Maarten
hij hep toch een rsi
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik las 't net, maar zijn dit niet verschillende blokken? De rsi is toch de zgn. 1.8 motor? Enkele cc'tjes meer?Donleben schreef:Over het feit dat een turboblok van een 440 mogelijk hetzelfde is als een RSI, kan de turbo misschien overgezet worden. Dat was in deze topic even ter sprake gekomen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#1453984
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.
R(ay)Si;
Dat zou misschien ook een optie zijn...
Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen
Wil de mogelijkheden wel graag weten!
Ja is een 1.8 blok, naar mij weten een opgeboorde 1.7 
Maar dat weet ik alleen niet 100% zeker, als het wel zo is....is het dan mogelijk wat hieroven gezegt wordt!
Heb de vragen maar laten vervagen toen, want er was niemand die met antwoorden kwam......dus bij deze UP

Maar dat weet ik alleen niet 100% zeker, als het wel zo is....is het dan mogelijk wat hieroven gezegt wordt!
Heb de vragen maar laten vervagen toen, want er was niemand die met antwoorden kwam......dus bij deze UP

Alleen nog maar VW!
Volgens mij kun je ze moeilijk vergelijken. Een turbo kit op je rsi zal ook veel meer daar hebben dan de Low pressure van de volvo.
Ik betwijfel of deze origineel al voorbij je komen, ik denk het niet.
Ik betwijfel of deze origineel al voorbij je komen, ik denk het niet.