Hey menksen, ik vrees dat er iets ergs aan de hand is... Sinds gister als ik goed warm ben en bij een bitje gassen schakel komt er best wat rook uit mijn uitlaat. Witte/heel lichtblauwe rook...
Kheb ook net een nieuwe Devil maar daar ligt et niet aan denk ik... Nu sinds vandaag merk ik opeens dat mijn Turbodruk is gedaald, hij kwam eerst tot de 14 psi, nu nog maar 5 psi... Iemand enig id wat er aan de hand kan zijn, is mijn Turbo msschien lek? Iets met de koppakking?
Douwe schreef:Hmm ik ben niet de grootste kenner maar van wat ik gelezen heb klinkt dit als een turbo die de dood in de ogen staart maar correct me if I am wrong
klinkt idd als een overleden turbo, hoewel mijn vorige turbo nog wel beestachtig veel druk opbouwde...
Ik hoorde laatst trouwens dat je bij een groothandel in lagers voor zo'n 25 euro een revisiekitje voor je turbo kan kopen (lager+keerringen), mits de schoepen wel nog heel zijn, zou je er dan weer zo'n 70000 km tegenaan moeten kunnen, ik weet alleen niet zeker of dit waar is... Zal binnenkort eens vragen waar je die kitjes kan kopen.
Erg leuk, maar probleem is dat je turbo gebalanceerd is om 120.000+ toeren te kunnen draaien en als jij alles uit elkaar vist de kans groot is dat je de balans verstoord.
Ik zou het dus lekker laten doen door een erkend bedrijf of gewoon een nieuwe kopen.
Ik zal binnenkort eens vragen aan die jongen waar dat bedrijfje zit. En als ie dan toch uit balans blijkt te zijn, dan kan je altijd nog honderden euro's uitgeven?
Hij heeft naar eigen zeggen al meerdere keren op die manier een turbo gerepareerd...
Als ik aan die setjes kan komen geef ik het meteen door
Het kan geen kwaad. Het lager kan wel enkele kilometers een onbalans verwerken, vandaar dat hij die 70.000 noemt. Het is ook niet zo dat de turbo compleet uit balans raakt als je hem een keer uitelkaar neemt. Nieuw is ie zeker niet, maar wel 'opgeknapt'.