[R5GTTph1] Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Diddy

Hey menksen, ik vrees dat er iets ergs aan de hand is... Sinds gister als ik goed warm ben en bij een bitje gassen schakel komt er best wat rook uit mijn uitlaat. Witte/heel lichtblauwe rook...

Kheb ook net een nieuwe Devil maar daar ligt et niet aan denk ik... Nu sinds vandaag merk ik opeens dat mijn Turbodruk is gedaald, hij kwam eerst tot de 14 psi, nu nog maar 5 psi... Iemand enig id wat er aan de hand kan zijn, is mijn Turbo msschien lek? Iets met de koppakking?

Alvast bedankt (Y)
* Renault 5 GTTurbo ph.1 *
Douwe

Hmm ik ben niet de grootste kenner :wink: maar van wat ik gelezen heb klinkt dit als een turbo die de dood in de ogen staart maar correct me if I am wrong :p
Diddy

Douwe schreef:Hmm ik ben niet de grootste kenner :wink: maar van wat ik gelezen heb klinkt dit als een turbo die de dood in de ogen staart maar correct me if I am wrong :p
Zoiets vrees ik dus ook... :(
Roy
Moderator

Als je druk ineens lager word kan het ook zijn dat er een slang gescheurd is. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Douwe

Roy schreef:Als je druk ineens lager word kan het ook zijn dat er een slang gescheurd is. :wink:
Komt er dan ook wit blauwe rook uit de uitlaat?
Marc01
Contacteer:

klinkt idd als een overleden turbo, hoewel mijn vorige turbo nog wel beestachtig veel druk opbouwde...

Ik hoorde laatst trouwens dat je bij een groothandel in lagers voor zo'n 25 euro een revisiekitje voor je turbo kan kopen (lager+keerringen), mits de schoepen wel nog heel zijn, zou je er dan weer zo'n 70000 km tegenaan moeten kunnen, ik weet alleen niet zeker of dit waar is... Zal binnenkort eens vragen waar je die kitjes kan kopen.
R5 GT Turbo
Steven
Car: M536

Erg leuk, maar probleem is dat je turbo gebalanceerd is om 120.000+ toeren te kunnen draaien en als jij alles uit elkaar vist de kans groot is dat je de balans verstoord.

Ik zou het dus lekker laten doen door een erkend bedrijf of gewoon een nieuwe kopen.
Riël
Über-Spammer

Voor die 25 euro zeer zeker de moeite waard is mijn mening. Regel me maar zo'n setje (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marc01
Contacteer:

Ik zal binnenkort eens vragen aan die jongen waar dat bedrijfje zit. En als ie dan toch uit balans blijkt te zijn, dan kan je altijd nog honderden euro's uitgeven?

Hij heeft naar eigen zeggen al meerdere keren op die manier een turbo gerepareerd...

Als ik aan die setjes kan komen geef ik het meteen door ;)
R5 GT Turbo
Douwe

You can always try (Y)

Maar kan dit geen gevaar opleveren? Dat een lager met 125.000 toeren weg knalt of iets in die geest :s
pierre

Douwe schreef:You can always try (Y)

Maar kan dit geen gevaar opleveren? Dat een lager met 125.000 toeren weg knalt of iets in die geest :s
vraag even aan abel in groningen die heeft er al verschillende uit elkaar gehaald en hij rijdt nog steeds.
Riël
Über-Spammer

Het kan geen kwaad. Het lager kan wel enkele kilometers een onbalans verwerken, vandaar dat hij die 70.000 noemt. Het is ook niet zo dat de turbo compleet uit balans raakt als je hem een keer uitelkaar neemt. Nieuw is ie zeker niet, maar wel 'opgeknapt'.
Steven
Car: M536

Hmm ik heb over die 25 euri heengelezen geloof ik, tis dan het proberen wel waard idd :)
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Hmm ik heb over die 25 euri heengelezen geloof ik, tis dan het proberen wel waard idd :)
Ik neem het je niet kwalijk dat je nog es ergens overheen leest :beer:
Diddy

Roy schreef:Als je druk ineens lager word kan het ook zijn dat er een slang gescheurd is. :wink:
Nou kheb alles nagekeken en wat blijkt, het t-stuk van mijn nieuwe turbodrukmeter was los geschoten :@

Ff gefixt met een klemmetje erom nu zijn de problemen weer voorbij, bedankt voor de hulp... Dit topicje mag dicht van mij!
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

en de rook?

Zal wel gewoon een gtt-kuchje zijn.
Die hebben dr wel meer geloof ik... :)
Plaats reactie