Ik sluit die dingen dus aan op mn aansluiting van de sigaretaansteker, inclusief een schakelaar om neon aan of uit te doen. Dit werkt verder allemaal wel alleen het probleem is, dat als ik de schakelaar overhaal (dus neon uitdoe) springt de zekering

Andere aansluiting maken is het makkelijkst, als neon aangaat trekt het even een enorme piekspanning, dat kan je zeker ing niet aan. Je kan of zorgen dat je ze allemaal 1 voor 1 aanzet, of zelf even vanaf je accu een gezekerde draad trekken, of evt een grote condensator op je sigarettenaansteker zetten die de piek eruit filtert, maar dat is erg duur.Gabri schreef:ben dus even bezig om van die 25 cm neonbalkjes in de auto te plaatsen maar krijg het niet geweldig aangesloten
Ik sluit die dingen dus aan op mn aansluiting van de sigaretaansteker, inclusief een schakelaar om neon aan of uit te doen. Dit werkt verder allemaal wel alleen het probleem is, dat als ik de schakelaar overhaal (dus neon uitdoe) springt de zekering, wie weet wat ik hieraan moet veranderen.
zo'n schakelaar gebruik ik, of moet ik even een andere halen.Riël schreef:Ligt eraan wat die schakelaar doet, misschien heb je een wisselschakelaar, blijkbaar maakt ie op de uitstand kortsluiting.
is morgen goed, de "fotograaf" komt morgen langsTino schreef:Wordt het dan niet eens tijd voor wat fotoooooossss
Hij is nog aan het afwerken, zodra dat klaar is komen er pica'sTino schreef:Wordt het dan niet eens tijd voor wat fotoooooossss
ohw? moet dus morgen ook nog de camera meenemenGabri schreef:is morgen goed, de "fotograaf" komt morgen langsTino schreef:Wordt het dan niet eens tijd voor wat fotoooooossss
En dan de nadruk op zichtbaar: tijdens het rijden op de openbare weg mag de neon niet aan staan. Op eigen terrein en shows mag je zelf weten wat je er mee doet, dus dan mag je gerust een complete lichtshow opvoeren.Erik Olijnsma schreef:Neon mag NIET zichtbaar zijn op een auto, dat houd in dat neon ook verboden is boven de raamgrens.
Dus de bovenkant van dash en dergelijke. Zolang het maar niet in het zicht is.