28 augustus Dynodag Goes chattopic (Nieuwe info!)

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.

Een F4R voor in een F3 formule auto.

210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)

[img]http://www.sodemo.com/fr/03-produits/images/F3.jpg[/img]

We gaan trouwens weer veel te veel off topic maar zo ontstaan de interessante discussies.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

speedline schreef:Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.

Een F4R voor in een F3 formule auto.

210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)
En als ik 't goed zie, ook nog eens 4 gaskleppen.
Gast

speed, zet de ragnotti even mee op de lijst voor Henk aub.

Verder heb ik aan heel deze offtopic niets toe te voegen. Ik heb de vraag gesteld en antwoord gekregen.


Ik lees de planning hier wel, c ya en tot zaterdag.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nogmaal alle aanmeldingen voor rollen, chippen op maat, verkoop van snelle chips en reflashen van RS-en op de dynodag via speedline_37@hotmail.com.

Anders verlies ik het overzicht!

Ik wil dus alles centraal aangemeld!

Moet de Ragnotti op maat gechipped worden of alleen voorzien worden van een snel programma? -> Via mail aub!!!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef: En zelfs dat spruitstuk is nog niet bepaald ideaal.
Ben ik met je eens, maar het is een stap in de goede richting.
speedline schreef: Overtuigd!!!, overtuigd!? Ik zie het liever gestaafd met een vermogensmeting op een goede bank zonder poespas. En je moet wel een set bijzonder scherpe nokkenassen gebruiken om dat soort vermogens te halen. En een compleet geoptimaliseerd in en uitlaattraject niet te vergeten..
Wat is een goeie bank? de ene vindt Maha de ander Dynojet, die discussie zou je altijd houden.
Of het vermogen haalbaar is blijft altijd een punt van gesprek, vooral om die manier waarop het wordt behaald.
speedline schreef: Bewezen of bewezen met de foo-foo knop op de bank!? En er is geen tuner die geld pompt in iets wat ie niet kan verkopen en "snelle" RS motoren zijn alleen te verkopen binnen competitie kringen.
Bewezen, niet met de foo- foo knop die ze naar mijn gevoel gebruiken bij een Dyno bank, ik zal maar meteen zeggen dat ik een groot voorstander ben van Maha, dit omdat jongens die zijn gaan testen op een Dyno meer vermogen dan mij hadden (Maha) maar het dik moesten afleggen, er zit ergens verschil maar waar?

Toch raar dat er meer snelle RS motoren zijn gebouwd niet voor de competitie.
speedline schreef: Het is gewoon niet te betalen voor de normale klant. Als je zoveel moet investeren in je RS dat je net zo goed een Megane RS had kunnen aanschaffen dan is dat slecht te verkopen.
Er zijn meer dan genoeg niet normale klanten anders zou de hele markt instorten.
speedline schreef: Achterberg is zelf bezig met 2 Cliko's met daarin een Megane F4R Turbo motor... Dus dat zegt genoeg lijkt mij...
Weet niet van wie je de info hebt maar dit klopt niet.
speedline schreef: Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.
Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.

Het oude type cup RS hoort volgens Renault 183 pk te hebben maar het zijn er maar 178~179.
speedline schreef: Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.
Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.
speedline schreef: Je reist nogal wat af...
En?????
speedline schreef: Beter werk als SOciété de DEveloppement de MOteurs? Er zijn concurrenten op dit niveau maar de verschillen zijn minimaal.
Verschillen zijn idd minimaal maar het verschil in euro's is groot.
speedline schreef: En 221kW/300pk en 400+Nm uit een Megane motor is een stuk goedkoper te realiseren Ro. Wacht maar af...
Goedkoper en makkelijker ben ik met je eens.
Wachten op wat? heb zelf een Megane RS blok voor iemand in een 16V gehangen en dat gaat hard.
speedline schreef: In het DTCC moest je wel over wat meer vermogen beschikken om mee te komen helaas... En DTCC of GrN als motortype. Alles staat of valt binnen deze kringen hoe je de reglementen weet te omzeilen.
Vorig seizoen kon je met 230 pk in een RS behoorlijk vooraan meerijden in het DTCC, weet niet hoe dat dit jaar is.
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

RO 16v schreef:
speedline schreef:
speedline schreef: Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.
Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.
In Goes wordt alleen maar aan de wielen gemeten, en daar wordt, normaal gesproken, niet eens een schatting gemaakt van de krukas pk's.
speedline schreef: Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.
Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.
Vertel mij dan eens wie het goedkoper doet ?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

RO 16v schreef:Ben ik met je eens, maar het is een stap in de goede richting.
Daar ga ik niet 1, 2, 3 van uit. Totdat al het onderzoek is gedaan en ik zelf met eigen ogen heb gezien wat wel en niet werkt doe ik geen uitspraken.

Er zit nog flink marge in de cilinderkop, dat wel... :foto:

Dat onderzoek betreft overigens het torretje van een rallya auto.
RO 16v schreef:Wat is een goeie bank? de ene vindt Maha de ander Dynojet, die discussie zou je altijd houden. Of het vermogen haalbaar is blijft altijd een punt van gesprek, vooral om die manier waarop het wordt behaald.
Dynojet met 1 rol per wiel is de bank. Superflow idem dito. En vermogen meten aan de wielen. Niet omrekenen. Dat is accuraat.

Andere oplossingen zijn per definitie bagger. Zeker in mijn optiek.
RO 16v schreef:Bewezen, niet met de foo- foo knop die ze naar mijn gevoel gebruiken bij een Dyno bank, ik zal maar meteen zeggen dat ik een groot voorstander ben van Maha, dit omdat jongens die zijn gaan testen op een Dyno meer vermogen dan mij hadden (Maha) maar het dik moesten afleggen, er zit ergens verschil maar waar?
Foo foo knop op een Dynojet bank? Volgens mij weet je in dit geval niet waar je over praar maar goed. Bij een dyno jet meet je alleen het vermogen aan de wielen. Op straat dus zogezegd. Dus er valt helemaal niet aan te rekenen. En de mogelijkheid van een foo foo knop of andere manieren van rommelen zijn veel minder aanwezig en minder effectief.

En dat is bij de antieke 2 rollen per wiel troep van MAHA en consorten wel anders...
RO 16v schreef:Toch raar dat er meer snelle RS motoren zijn gebouwd niet voor de competitie.
Huh. Wat moet ik hier van maken?
RO 16v schreef:Er zijn meer dan genoeg niet normale klanten anders zou de hele markt instorten.
Welke markt?
RO 16v schreef:Weet niet van wie je de info hebt maar dit klopt niet.
Dat klopt wel. Hij heeft alleen nog (weer eens) niet betaald. Dus voorlopig nog geen F4RT motor voor de heer Achterberg. Maar hij heeft wel plannen om 1 of 2 Cliko's te bouwen met een F4RT motor.

Maar dan heeft ie vast de motor nog niet bekeken. Er ligt er zelfs 1 in de werkplaats. Ik en Jeroen dus wel en het is bepaald geen "drop-in"...
RO 16v schreef:Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.
Ok.
RO 16v schreef:Het oude type cup RS hoort volgens Renault 183 pk te hebben maar het zijn er maar 178~179.
Renault geeft volgens mij 185pk op. Maar over het algemeen geld dat er geen hout van klopt van die vermogens en dat je ze puur indicatief moet beschouwen.
RO 16v schreef:Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.
RO 16v schreef:En?????
Dat ik het nogal vergezocht vind dat je continu op de hoogte bent van de ontwikkelingen bij al die verschillende bedrijven.
RO 16v schreef:Verschillen zijn idd minimaal maar het verschil in euro's is groot.
RO 16v schreef:Goedkoper en makkelijker ben ik met je eens. Wachten op wat? heb zelf een Megane RS blok voor iemand in een 16V gehangen en dat gaat hard.
Met originele ECU? Het standaard F4RT blok is overigens bepaald geen makkelijk blok om in te bouwen in een kleiner model. Misschien kun je mij de specifieke details geven die je hebt aangepast om het ding onder de kap te hangen?
RO 16v schreef:Vorig seizoen kon je met 230 pk in een RS behoorlijk vooraan meerijden in het DTCC, weet niet hoe dat dit jaar is.
Welk DTCC?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

quote?
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

-Ray- schreef:quote?
Waar?
Alleen nog maar VW!
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

-jo- schreef:speed, kleine vraag;

Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
jo, moet er niet ff bij vermeld woerden dat de clio al uitgerust is met een computer van de renault sport afdeling?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

kevinb schreef:
-jo- schreef:speed, kleine vraag;

Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
jo, moet er niet ff bij vermeld woerden dat de clio al uitgerust is met een computer van de renault sport afdeling?
Hoeft niet meer...
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

-jo- schreef:
Waarschijnlijk; Kevin R21T
waarschijnlijk niet, heb normaal de garage platen tot ten laatste vrijdag, en mag hier toch niet mee in het buitenland rijden.
dus volgende keer beter, kijken kom ik in ieder geval, misschien wel na de middag, moest er voor de middag nog gewerkt worden.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

heerlijke discussie weer heren...

ik denk er het mijne van, maar deze keer niet op "papier"... :lol: :lol: :lol:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef: Dynojet met 1 rol per wiel is de bank. Superflow idem dito. En vermogen meten aan de wielen. Niet omrekenen. Dat is accuraat.

Andere oplossingen zijn per definitie bagger. Zeker in mijn optiek.
Zoals ik al zij, testbanken blijven een punt van discussie.
speedline schreef: Dat klopt wel. Hij heeft alleen nog (weer eens) niet betaald. Dus voorlopig nog geen F4RT motor voor de heer Achterberg. Maar hij heeft wel plannen om 1 of 2 Cliko's te bouwen met een F4RT motor.

Maar dan heeft ie vast de motor nog niet bekeken. Er ligt er zelfs 1 in de werkplaats. Ik en Jeroen dus wel en het is bepaald geen "drop-in"...
Dit is niet Peter zijn schuld maar de klant die niet over de brug komt, de motoren zijn niet voor eigen gebruik.
Trouwens mijn F4RT blok ligt al een X maanden bij Achterberg om te passen en te meten.
speedline schreef: Dat ik het nogal vergezocht vind dat je continu op de hoogte bent van de ontwikkelingen bij al die verschillende bedrijven.
Ik vindt het vergezocht dat jij "alles" weet.
Reizen is het voordeel als je niet werkt en het liever van de tuner hoort dan uit een boek leest, laatste half jaar ben ik niet meer bezig met Renault, het is dus allemaal oude info die ik aangaf.
Volgens mij heb jij nog nooit gesleuteld aan een F7P, F7R, F4R, F4RT motor dus moet ik jou geloven op hand van theorie of wat je gelezen hebt?
speedline schreef: Met originele ECU? Het standaard F4RT blok is overigens bepaald geen makkelijk blok om in te bouwen in een kleiner model. Misschien kun je mij de specifieke details geven die je hebt aangepast om het ding onder de kap te hangen?
Nee, met een DTA systeem afgesteld door DPT.
Van het standaard blok moeten de meeste leidingen en slangen omgelegd worden plus moet er een extra ophangpunt bij gemaakt worden en nog een paar kleine dingen, voor versnellingsbak heb ik een aangepaste RS bak gebruikt met Tilton koppeling en drukgroep, ik zag het niet zitten om de 6-bak v/d Megane er onder te krijgen.
De specifieke details ga 'ik' je niet geven aangezien je er behoorlijk zakelijk voordeel van hebt, je kan proberen de eigennaar van de Clio te mailen en vragen of hij misschien de info wilt delen. Pm mij voor het e-mail adres als je het wilt hebben.

Neem anders contact op met DTP en dan vragen naar Dyon, zij werken al bijna 3 jaar met de F4RT motoren, ze kunnen ze zelf tunen naar +600 pk.
speedline schreef: Welk DTCC?
Bestaat niet meer, mijn fout, 2002 als laatst.
Gast

is da spelleke "mijn lul is langer dan de uwe" nog bezig? Brrr, serieus einde moeten jullie hangen hebben....
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

-jo- schreef:is da spelleke "mijn lul is langer dan de uwe" nog bezig? Brrr, serieus einde moeten jullie hangen hebben....
Belgische Humor :lol: "You`ve got to love it" :worship:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

:lol: :lol: (Y)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Mailtje onderweg,ik wil ook weer van de partij zijn
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Als er nog iemand mee wil rijden vanuit Ede, laat maar horen.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Hoelaat begint het eigenlijk?
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

9:00 dus de wekker kan gezet worden :D

samen rijden joeri?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

chris-mc schreef:9:00 dus de wekker kan gezet worden :D

samen rijden joeri?
Hm, gelukkig sta ik als laatste in de planning. Ik weet nog niet precies hoe laat, maar ik hoef er in ieder geval niet vroeg m'n bed voor uit.

2 uur rijden in een aftandse Iveco is trouwens ook geen pretje :(
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

15 min rijden,ben der zo gelukig,het ligt voor de verandering eens in zeeland :D

kom je neit met 5je?maar met iveco app.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

chris-mc schreef:15 min rijden,ben der zo gelukig,het ligt voor de verandering eens in zeeland :D

kom je neit met 5je?maar met iveco app.
?????Hij heeft geen 5, maar een Gr.N Clio RS

En die komt mee op de Iveco
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

m'n excuus
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Rick D. schreef:
chris-mc schreef:15 min rijden,ben der zo gelukig,het ligt voor de verandering eens in zeeland :D

kom je neit met 5je?maar met iveco app.
?????Hij heeft geen 5, maar een Gr.N Clio RS

En die komt mee op de Iveco
We kunnen ook wel een keer de Iveco rollen :lol: :lol: :lol: :lol:
Gast

het is men week niet :(

daarnet de ic in stukken vanéén geblazen. Tis nu 03.23 en zijn net klaar. Ik hoop dat er morgen kan gerold worden met de 21.

PS gelieve voor een stuk karton te zorgen om onder de wagen te leggen.

Of een emmertje zodanig dat ik de verloren olie kan herbruiken (sarcastisch |: )

tot straks, Jo
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Het was weer geslaagd vandaag

nog bedankt voor de test Gerrit en Jeroen (Y) :worship:

ps.conclusie,kanvervanger gaat er deze week er weer vantussen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gast

idem reaktie van de RCB kant, fijne dag, en de meesten aangenaam verrast door de resultaten denk ik (ik in het bijzonder dan) (Y) mercikes Jeroen, Speed, Henk en Dyno crew.

Btw Jeroen, ken je de lengte nu al ? :lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zeker weer een geslaagde dag. Weer goed geregeld (Y)
Hier een paar foto's van vandaag :)


Gille zn oude 21 Turbo. 207 pk 336nm??

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1308@.JPG[/img]

Aparte kleur op deze 5 gtt :foto: 135 pk op 1 bar

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1314@.JPG[/img]

Nog een mooie 5 gtt op de bank 8)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1315@.JPG[/img]

En de winnaar van de dag :worship: :worship:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1323@.JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1326@.JPG[/img]

Een corsa a 2.0 16v turbo met 274 pk en 430 nm :worship: (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dus geen ivo????
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Nee die is zuur. Altijd praatjes maar een keer echt wat bewijzen durft ie niet :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

whehe, jammer, ik had mijn T25 brotha toch graag ff op t bankie gezien!
Immer wieder die verdammte Holländer
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Was inderdaad een geslaagd daggie :)

Speedline, bedankt voor de organisatie. (Y) (Y)

JL Hoe gaat het met je kop?? :D :D
.:: TurboPowerr ::.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

135 pk op 1 bar (onder gasklep?)? Das errug netjes! Met wat is die ammal uitgerust?
Plaats reactie