28 augustus Dynodag Goes chattopic (Nieuwe info!)
Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.
Een F4R voor in een F3 formule auto.
210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)
[img]http://www.sodemo.com/fr/03-produits/images/F3.jpg[/img]
We gaan trouwens weer veel te veel off topic maar zo ontstaan de interessante discussies.
210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
[img]http://www.sodemo.com/fr/03-produits/images/F3.jpg[/img]
We gaan trouwens weer veel te veel off topic maar zo ontstaan de interessante discussies.
En als ik 't goed zie, ook nog eens 4 gaskleppen.speedline schreef:Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.
speed, zet de ragnotti even mee op de lijst voor Henk aub.
Verder heb ik aan heel deze offtopic niets toe te voegen. Ik heb de vraag gesteld en antwoord gekregen.
Ik lees de planning hier wel, c ya en tot zaterdag.
Verder heb ik aan heel deze offtopic niets toe te voegen. Ik heb de vraag gesteld en antwoord gekregen.
Ik lees de planning hier wel, c ya en tot zaterdag.
Nogmaal alle aanmeldingen voor rollen, chippen op maat, verkoop van snelle chips en reflashen van RS-en op de dynodag via speedline_37@hotmail.com.
Anders verlies ik het overzicht!
Ik wil dus alles centraal aangemeld!
Moet de Ragnotti op maat gechipped worden of alleen voorzien worden van een snel programma? -> Via mail aub!!!
Anders verlies ik het overzicht!
Ik wil dus alles centraal aangemeld!
Moet de Ragnotti op maat gechipped worden of alleen voorzien worden van een snel programma? -> Via mail aub!!!
Ben ik met je eens, maar het is een stap in de goede richting.speedline schreef: En zelfs dat spruitstuk is nog niet bepaald ideaal.
Wat is een goeie bank? de ene vindt Maha de ander Dynojet, die discussie zou je altijd houden.speedline schreef: Overtuigd!!!, overtuigd!? Ik zie het liever gestaafd met een vermogensmeting op een goede bank zonder poespas. En je moet wel een set bijzonder scherpe nokkenassen gebruiken om dat soort vermogens te halen. En een compleet geoptimaliseerd in en uitlaattraject niet te vergeten..
Of het vermogen haalbaar is blijft altijd een punt van gesprek, vooral om die manier waarop het wordt behaald.
Bewezen, niet met de foo- foo knop die ze naar mijn gevoel gebruiken bij een Dyno bank, ik zal maar meteen zeggen dat ik een groot voorstander ben van Maha, dit omdat jongens die zijn gaan testen op een Dyno meer vermogen dan mij hadden (Maha) maar het dik moesten afleggen, er zit ergens verschil maar waar?speedline schreef: Bewezen of bewezen met de foo-foo knop op de bank!? En er is geen tuner die geld pompt in iets wat ie niet kan verkopen en "snelle" RS motoren zijn alleen te verkopen binnen competitie kringen.
Toch raar dat er meer snelle RS motoren zijn gebouwd niet voor de competitie.
Er zijn meer dan genoeg niet normale klanten anders zou de hele markt instorten.speedline schreef: Het is gewoon niet te betalen voor de normale klant. Als je zoveel moet investeren in je RS dat je net zo goed een Megane RS had kunnen aanschaffen dan is dat slecht te verkopen.
Weet niet van wie je de info hebt maar dit klopt niet.speedline schreef: Achterberg is zelf bezig met 2 Cliko's met daarin een Megane F4R Turbo motor... Dus dat zegt genoeg lijkt mij...
Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.speedline schreef: Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.
Het oude type cup RS hoort volgens Renault 183 pk te hebben maar het zijn er maar 178~179.
Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.speedline schreef: Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.
En?????speedline schreef: Je reist nogal wat af...
Verschillen zijn idd minimaal maar het verschil in euro's is groot.speedline schreef: Beter werk als SOciété de DEveloppement de MOteurs? Er zijn concurrenten op dit niveau maar de verschillen zijn minimaal.
Goedkoper en makkelijker ben ik met je eens.speedline schreef: En 221kW/300pk en 400+Nm uit een Megane motor is een stuk goedkoper te realiseren Ro. Wacht maar af...
Wachten op wat? heb zelf een Megane RS blok voor iemand in een 16V gehangen en dat gaat hard.
Vorig seizoen kon je met 230 pk in een RS behoorlijk vooraan meerijden in het DTCC, weet niet hoe dat dit jaar is.speedline schreef: In het DTCC moest je wel over wat meer vermogen beschikken om mee te komen helaas... En DTCC of GrN als motortype. Alles staat of valt binnen deze kringen hoe je de reglementen weet te omzeilen.
Vertel mij dan eens wie het goedkoper doet ?RO 16v schreef:In Goes wordt alleen maar aan de wielen gemeten, en daar wordt, normaal gesproken, niet eens een schatting gemaakt van de krukas pk's.speedline schreef:Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.speedline schreef: Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.speedline schreef: Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.
Daar ga ik niet 1, 2, 3 van uit. Totdat al het onderzoek is gedaan en ik zelf met eigen ogen heb gezien wat wel en niet werkt doe ik geen uitspraken.RO 16v schreef:Ben ik met je eens, maar het is een stap in de goede richting.
Er zit nog flink marge in de cilinderkop, dat wel...

Dat onderzoek betreft overigens het torretje van een rallya auto.
Dynojet met 1 rol per wiel is de bank. Superflow idem dito. En vermogen meten aan de wielen. Niet omrekenen. Dat is accuraat.RO 16v schreef:Wat is een goeie bank? de ene vindt Maha de ander Dynojet, die discussie zou je altijd houden. Of het vermogen haalbaar is blijft altijd een punt van gesprek, vooral om die manier waarop het wordt behaald.
Andere oplossingen zijn per definitie bagger. Zeker in mijn optiek.
Foo foo knop op een Dynojet bank? Volgens mij weet je in dit geval niet waar je over praar maar goed. Bij een dyno jet meet je alleen het vermogen aan de wielen. Op straat dus zogezegd. Dus er valt helemaal niet aan te rekenen. En de mogelijkheid van een foo foo knop of andere manieren van rommelen zijn veel minder aanwezig en minder effectief.RO 16v schreef:Bewezen, niet met de foo- foo knop die ze naar mijn gevoel gebruiken bij een Dyno bank, ik zal maar meteen zeggen dat ik een groot voorstander ben van Maha, dit omdat jongens die zijn gaan testen op een Dyno meer vermogen dan mij hadden (Maha) maar het dik moesten afleggen, er zit ergens verschil maar waar?
En dat is bij de antieke 2 rollen per wiel troep van MAHA en consorten wel anders...
Huh. Wat moet ik hier van maken?RO 16v schreef:Toch raar dat er meer snelle RS motoren zijn gebouwd niet voor de competitie.
Welke markt?RO 16v schreef:Er zijn meer dan genoeg niet normale klanten anders zou de hele markt instorten.
Dat klopt wel. Hij heeft alleen nog (weer eens) niet betaald. Dus voorlopig nog geen F4RT motor voor de heer Achterberg. Maar hij heeft wel plannen om 1 of 2 Cliko's te bouwen met een F4RT motor.RO 16v schreef:Weet niet van wie je de info hebt maar dit klopt niet.
Maar dan heeft ie vast de motor nog niet bekeken. Er ligt er zelfs 1 in de werkplaats. Ik en Jeroen dus wel en het is bepaald geen "drop-in"...
Ok.RO 16v schreef:Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.
Renault geeft volgens mij 185pk op. Maar over het algemeen geld dat er geen hout van klopt van die vermogens en dat je ze puur indicatief moet beschouwen.RO 16v schreef:Het oude type cup RS hoort volgens Renault 183 pk te hebben maar het zijn er maar 178~179.
RO 16v schreef:Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.
Dat ik het nogal vergezocht vind dat je continu op de hoogte bent van de ontwikkelingen bij al die verschillende bedrijven.RO 16v schreef:En?????
RO 16v schreef:Verschillen zijn idd minimaal maar het verschil in euro's is groot.
Met originele ECU? Het standaard F4RT blok is overigens bepaald geen makkelijk blok om in te bouwen in een kleiner model. Misschien kun je mij de specifieke details geven die je hebt aangepast om het ding onder de kap te hangen?RO 16v schreef:Goedkoper en makkelijker ben ik met je eens. Wachten op wat? heb zelf een Megane RS blok voor iemand in een 16V gehangen en dat gaat hard.
Welk DTCC?RO 16v schreef:Vorig seizoen kon je met 230 pk in een RS behoorlijk vooraan meerijden in het DTCC, weet niet hoe dat dit jaar is.
quote?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
jo, moet er niet ff bij vermeld woerden dat de clio al uitgerust is met een computer van de renault sport afdeling?-jo- schreef:speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
Hoeft niet meer...kevinb schreef:jo, moet er niet ff bij vermeld woerden dat de clio al uitgerust is met een computer van de renault sport afdeling?-jo- schreef:speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
-
- Contacteer:
waarschijnlijk niet, heb normaal de garage platen tot ten laatste vrijdag, en mag hier toch niet mee in het buitenland rijden.-jo- schreef:
Waarschijnlijk; Kevin R21T
dus volgende keer beter, kijken kom ik in ieder geval, misschien wel na de middag, moest er voor de middag nog gewerkt worden.
heerlijke discussie weer heren...
ik denk er het mijne van, maar deze keer niet op "papier"...

ik denk er het mijne van, maar deze keer niet op "papier"...

Zoals ik al zij, testbanken blijven een punt van discussie.speedline schreef: Dynojet met 1 rol per wiel is de bank. Superflow idem dito. En vermogen meten aan de wielen. Niet omrekenen. Dat is accuraat.
Andere oplossingen zijn per definitie bagger. Zeker in mijn optiek.
Dit is niet Peter zijn schuld maar de klant die niet over de brug komt, de motoren zijn niet voor eigen gebruik.speedline schreef: Dat klopt wel. Hij heeft alleen nog (weer eens) niet betaald. Dus voorlopig nog geen F4RT motor voor de heer Achterberg. Maar hij heeft wel plannen om 1 of 2 Cliko's te bouwen met een F4RT motor.
Maar dan heeft ie vast de motor nog niet bekeken. Er ligt er zelfs 1 in de werkplaats. Ik en Jeroen dus wel en het is bepaald geen "drop-in"...
Trouwens mijn F4RT blok ligt al een X maanden bij Achterberg om te passen en te meten.
Ik vindt het vergezocht dat jij "alles" weet.speedline schreef: Dat ik het nogal vergezocht vind dat je continu op de hoogte bent van de ontwikkelingen bij al die verschillende bedrijven.
Reizen is het voordeel als je niet werkt en het liever van de tuner hoort dan uit een boek leest, laatste half jaar ben ik niet meer bezig met Renault, het is dus allemaal oude info die ik aangaf.
Volgens mij heb jij nog nooit gesleuteld aan een F7P, F7R, F4R, F4RT motor dus moet ik jou geloven op hand van theorie of wat je gelezen hebt?
Nee, met een DTA systeem afgesteld door DPT.speedline schreef: Met originele ECU? Het standaard F4RT blok is overigens bepaald geen makkelijk blok om in te bouwen in een kleiner model. Misschien kun je mij de specifieke details geven die je hebt aangepast om het ding onder de kap te hangen?
Van het standaard blok moeten de meeste leidingen en slangen omgelegd worden plus moet er een extra ophangpunt bij gemaakt worden en nog een paar kleine dingen, voor versnellingsbak heb ik een aangepaste RS bak gebruikt met Tilton koppeling en drukgroep, ik zag het niet zitten om de 6-bak v/d Megane er onder te krijgen.
De specifieke details ga 'ik' je niet geven aangezien je er behoorlijk zakelijk voordeel van hebt, je kan proberen de eigennaar van de Clio te mailen en vragen of hij misschien de info wilt delen. Pm mij voor het e-mail adres als je het wilt hebben.
Neem anders contact op met DTP en dan vragen naar Dyon, zij werken al bijna 3 jaar met de F4RT motoren, ze kunnen ze zelf tunen naar +600 pk.
Bestaat niet meer, mijn fout, 2002 als laatst.speedline schreef: Welk DTCC?
is da spelleke "mijn lul is langer dan de uwe" nog bezig? Brrr, serieus einde moeten jullie hangen hebben....
-
- Contacteer:
Belgische Humor-jo- schreef:is da spelleke "mijn lul is langer dan de uwe" nog bezig? Brrr, serieus einde moeten jullie hangen hebben....

Als er nog iemand mee wil rijden vanuit Ede, laat maar horen.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
9:00 dus de wekker kan gezet worden
samen rijden joeri?

samen rijden joeri?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Hm, gelukkig sta ik als laatste in de planning. Ik weet nog niet precies hoe laat, maar ik hoef er in ieder geval niet vroeg m'n bed voor uit.chris-mc schreef:9:00 dus de wekker kan gezet worden![]()
samen rijden joeri?
2 uur rijden in een aftandse Iveco is trouwens ook geen pretje

-
- Contacteer:
15 min rijden,ben der zo gelukig,het ligt voor de verandering eens in zeeland
kom je neit met 5je?maar met iveco app.

We kunnen ook wel een keer de Iveco rollenRick D. schreef:?????Hij heeft geen 5, maar een Gr.N Clio RSchris-mc schreef:15 min rijden,ben der zo gelukig,het ligt voor de verandering eens in zeeland![]()
En die komt mee op de Iveco

het is men week niet
daarnet de ic in stukken vanéén geblazen. Tis nu 03.23 en zijn net klaar. Ik hoop dat er morgen kan gerold worden met de 21.
PS gelieve voor een stuk karton te zorgen om onder de wagen te leggen.
Of een emmertje zodanig dat ik de verloren olie kan herbruiken (sarcastisch
)
tot straks, Jo

daarnet de ic in stukken vanéén geblazen. Tis nu 03.23 en zijn net klaar. Ik hoop dat er morgen kan gerold worden met de 21.
PS gelieve voor een stuk karton te zorgen om onder de wagen te leggen.
Of een emmertje zodanig dat ik de verloren olie kan herbruiken (sarcastisch

tot straks, Jo
-
- Contacteer:
Het was weer geslaagd vandaag
nog bedankt voor de test Gerrit en Jeroen
ps.conclusie,kanvervanger gaat er deze week er weer vantussen.
nog bedankt voor de test Gerrit en Jeroen

ps.conclusie,kanvervanger gaat er deze week er weer vantussen.
idem reaktie van de RCB kant, fijne dag, en de meesten aangenaam verrast door de resultaten denk ik (ik in het bijzonder dan)
mercikes Jeroen, Speed, Henk en Dyno crew.
Btw Jeroen, ken je de lengte nu al ?

Btw Jeroen, ken je de lengte nu al ?

Zeker weer een geslaagde dag. Weer goed geregeld
Hier een paar foto's van vandaag
Gille zn oude 21 Turbo. 207 pk 336nm??
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1308@.JPG[/img]
Aparte kleur op deze 5 gtt
135 pk op 1 bar
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1314@.JPG[/img]
Nog een mooie 5 gtt op de bank
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1315@.JPG[/img]
En de winnaar van de dag
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1323@.JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1326@.JPG[/img]
Een corsa a 2.0 16v turbo met 274 pk en 430 nm

Hier een paar foto's van vandaag

Gille zn oude 21 Turbo. 207 pk 336nm??
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1308@.JPG[/img]
Aparte kleur op deze 5 gtt

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1314@.JPG[/img]
Nog een mooie 5 gtt op de bank

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1315@.JPG[/img]
En de winnaar van de dag

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1323@.JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1326@.JPG[/img]
Een corsa a 2.0 16v turbo met 274 pk en 430 nm

5 GT Turbo '88 GT5
dus geen ivo????
whehe, jammer, ik had mijn T25 brotha toch graag ff op t bankie gezien!