bij gasgeven vooral vanaf 50km/u hoor ik rechtsvoor geratel. hetzelfde geluid is te horen op de snelweg wanneer ik over een hobbel rij op het punt dat de auto weinig druk op de wielen heeft. wanneer ik een bijrijder heb is het probleem zo goed als verdwenen...
wat ik weet/heb gedaan:
vandaag is de rechter-aandrijfas vervangen. helaas zonder resultaat dus... vervolgens heb ik gevoeld op speling en er zit aardig wat horizontale speling op het rechter wiel. verticaal is goed. hierna heb ik de rechter kant opgekrikt, stuur naar links gedraaid, gestart en doorgetrokken tot +- 140 km/u. net iets hieronder was er een luid gebrom te horen gevolgd door een harde tik en geratel

onder de auto kijken en daar lag de inhoud van de stofhoes van de nieuwe aandrijfas verspreid

maar nu weet ik nog steeds niet wat het geratel veroorzaakt! misschien speling op de fuseekogel of stuurstang ofzo? hoe kan ik dit het beste testen?
ik heb ook het gevoel dat de auto wat heen en weer 'zweeft' ... echt lekker rijden is het in ieder geval niet meer...