[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Joost (DoubleYou) schreef:dus kan jullie niet verblijden met een foto :(
Das nou spijtig :lol:
Mrtn = Maarten
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

succes joost en anders weet je het he
voor een kratje bier kom ik hem zo bij je ophalen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jan-Geert (Momentsleutel)

nou ja 2 dan ;)

kratjes bier :P
Steven
Car: M536

3 dozen dubbelfris :p
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Neeneenee daar doen we niet aan :D
Kheb alweer leuke plannetjes voor het weekend: bekleden / isoleren van de achterbak, of tenminste, het houtwerk kopen en op maat maken.
Mrtn
Car: R5GTT

Plak matrassen ertegen, isoleert goed en ken je met je vriend lekker stoeien achterin :p
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Uhm, Maarten, slecht idee. Trouwens, matrassen zijn langer dan de laadbak lang is.

Kan wel verklappen dat er iets uitermate origineels gaat komen in de laadbak. Ennuh, een matras is al niet origineel meer, er lag er ook al een in een Express op de meeting in Gronau.
antoine
Car: Renault Clio III RS

een zwembad??
Calle

Spikes! :D

... blijft alles wel goed op zijn plaats als je de turbo laat werken... :lol:
-Ray-
Contacteer:

een chinese tuin?
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus

De gereedschaps uitrusting van je nieuwe timmerbedrijf,
is zo'n express heel geschikt voor (Y) :p
renault express 1.4

een sound system :wink:
me beest
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

:lol:
@antoine: lijkt je dat wel een zo goede combinatie? renault en water?
@calle: het is wel de bedoeling dat er geen dingen gaan schuiven, zoiets gaat er ook wel komen. Maar zonder spikes, dat maakt alles zo kapot he.
@ray: nee, er zat bij aankoop al een setje mieren in. Die zijn nu gelukkig verhuisd ;)
@florus: timmeren niet, maar autogereedschap bij je hebben is erg handig. Kan ik misschien ook iets voor verzinnen :)
@express1.4: ooit :D

Morgen andere baan, 's middags, dus in de ochtend zou ik al een beginnetje kunnen maken.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en 's avonds de sloop weer willen bellen omdat je het zat bent ....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Nou denk dat dat nu wel mee zal vallen. En waarom de sloop bellen? Voor onderdelen ofzo?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Zojuist hout gekocht en ik hoop dat ik het niet meteen kan afschrijven. Nederland is een kloteland en zojuist heeft de regen voor 170 euro MDF nat gemaakt :@ :@ :@ :@ :@ :@

Staat nu lekker binnen te drogen en de gang vol water aan het zetten, in de hoop dat als het weer droog is weer handelbaar en bruikbaar is in de auto.

Als Australië in september bevalt, en ik er een jaar ben geweest en het nog steeds bevalt, weet ik het zeker: dan emigreer ik.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en 's avonds de sloop weer willen bellen omdat je het zat bent ....

:lol:
Florus

Joost (DoubleYou) schreef:Zojuist hout gekocht en ik hoop dat ik het niet meteen kan afschrijven. Nederland is een kloteland en zojuist heeft de regen voor 170 euro MDF nat gemaakt :@ :@ :@ :@ :@ :@

Staat nu lekker binnen te drogen en de gang vol water aan het zetten, in de hoop dat als het weer droog is weer handelbaar en bruikbaar is in de auto.

Als Australië in september bevalt, en ik er een jaar ben geweest en het nog steeds bevalt, weet ik het zeker: dan emigreer ik.
Koop dan ook underlayment :) ,en geen MDF (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom heb je het dan niet direct binnen gelegd? :S
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

joost ik reageer nogals eens een beetje lullig op je ,maar denk nou eens een beetje na voor je iets gaat doen, ik heb het idee dat je in je hoofd 10 stappen verder bent dan dat je aan het doen bent met je auto
je neemt overhaaste beslissingen..
je springt van de hak op de tak...
je investeerd in nieuwe dingen ondanks dat je nog niet weet of de andere dingen waar je geld hebt ingestoken het resultaat opleverd dat je er van verwacht

tip 1 . zorg dat die auto technisch nou eens top is en goed rijd
tip 2 . als er iets verkeerd gaat post het dan niet gelijk op het forum , je wordt belachelijk gemaakt door 99% en ik doe daar lekker aan mee.
tip 3 . maak hem na al dit een beetje aantrekkelijk aan de buitenkant....
tip 4 . gebruik deze tips
Riël
Über-Spammer

Tip 2 is fijne instelling (N) :( Zulke mensen moeten we hier ook hebben hoor ! Doe maar lekker mee (N)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes

sven,
niet iedereen kan/moet alles weten van een wagen..
ikzelf ken bijna niets van motoren, maar ken dan wel veel van carrosserie werk en van de 'elektriek'.
ik rij toch ook lekker met een project 5L --> 5 GTT look rond..
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dat weet ik ook wel maar valt het je niet op dat dit topic mede door de manier van posten door de topic starter een beetje het - ik heb zin om te lachen dus kijk hier ff topic - begint te worden
Riël
Über-Spammer

Nee, vind ik niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Car: 5TL-T

@joost: hoe haal jij in de naam van de heilige geest 170E mdf op? wat is dat? 10x30METER? die zooi is spotgoedkoop!? huisje bouwen?? als t ook echt nat is geworden kun je het idd afschrijven...enne australie? beetje Mad Joost Rockatansky idee? :p

wel 1 voordeel met zoveel mdf: je hoeft em achter niet meer te verlagen... :wink:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:dat weet ik ook wel maar valt het je niet op dat dit topic mede door de manier van posten door de topic starter een beetje het - ik heb zin om te lachen dus kijk hier ff topic - begint te worden

Nee, jij bent onze superheld :s slaat toch nergens op ??? (N) (N)

Weet je nog wat onder de stickers staat van de club,

Nee? zal je ff helpen: RESPECT is Everything.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Merijn schreef:Waarom heb je het dan niet direct binnen gelegd? :S
Vervoer van winkel naar huis was regen, en de platen zijn groter dan in de auto past.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:tip 1 . zorg dat die auto technisch nou eens top is en goed rijd
tip 2 . als er iets verkeerd gaat post het dan niet gelijk op het forum , je wordt belachelijk gemaakt door 99% en ik doe daar lekker aan mee.
tip 3 . maak hem na al dit een beetje aantrekkelijk aan de buitenkant....
tip 4 . gebruik deze tips
1) Constant bezig. JLtuning is nogal ver...
2) ik meld gewoon graag van alles, en zoals Riël al zegt fijne instelling heb jij.
3) Buitenkant aantrekkelijk, al eens gekeken naar andere Expressjes? Kan ik zeggen dat die van mij als één van de besten er uit ziet. En die laadbak staat al lange tijd zo, moest gewoon gebeuren omdat de lak afbladderde. Nu dus nieuwe lak, en zonde die te bekrassen dus maar meteen bekleden, wat ik toch van plan was. Buitenkant komt wel. Spiegeltjes zijn gespoten nu, achterbumper komt nog, voorbumper wordt ook vervangen en ga ik ook nieuw spuiten, na de toertocht de 11/12e. Dan neem ik namelijk wat spul mee.
4) Nee.
AREXSTYLE schreef:@joost: hoe haal jij in de naam van de heilige geest 170E mdf op?
Was geen 170 E MDF hoor, ik houd wel van een beetje overdrijven. Khad mijn hele bestellingkosten opgeschreven. Was eigenlijk maar 40E MDF :)
Jobba
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef: Nederland is een kloteland en zojuist heeft de regen voor 170 euro MDF nat gemaakt :@ :@ :@ :@ :@ :@
AREXSTYLE schreef: @joost: hoe haal jij in de naam van de heilige geest 170E mdf op?
Joost (DoubleYou) schreef:Was geen 170 E MDF hoor, ik houd wel van een beetje overdrijven. Khad mijn hele bestellingkosten opgeschreven. Was eigenlijk maar 40E MDF
oja.. duidelijk :lol:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Joost Boef (DoubleYou) wrote:
Was geen 170 E MDF hoor, ik houd wel van een beetje overdrijven. Khad mijn hele bestellingkosten opgeschreven. Was eigenlijk maar 40E MDF

Boefje :lol: :wink:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Hout is gered gelukkig :)

Maargoed, kans bestond dat ik de bekleding niet de komende 2 weken af had, dus ik ging maar wat aan het getik doen. Ik meerdere plaatsen af voor schokdempers. De dealer was voor de verandering eens goedkoper dan een andere shop: kwikfit vroeg 100 per stuk, de dealer 75, en natuurlijk was brezan goedkoper. Ik daar dingen halen voor 63 per stuk, altijd handig met de rtc korting. Hij had die er al bij gedaan zonder dat ik iets vroeg, hij had het er over, omdat het voor een express is uit 1988, "anders wordt het veel te duur voor zo'n auto". :lol:

Goed ik die na de stortbui onder de auto gezet, ging lekker. Helaas toen de tweede er op zat begon het weer te regen (is tegenwoordig 90% kans dat het regent als ik aan de auto wil sleutelen), ik moest alleen nog het wiel er op zetten. Niet dat dat moeilijk is ofzo, maar je wordt toch wel nat...

Morgen naar het werk is de testrit, kijken of alles mooi werkt. In ieder geval was één demper wel dood, die liet ik vallen en die klonk compleet leeg/hol, de andere klonk wel iets beter. Maar die nieuwe waren toch wel het beste :)

Dus. Hopelijk is het gewoon elke avond beetje netjes weer, zo 's avonds sleutelen na m'n werk is toch wel prettig.
Marcel B.

Goed werk joost, lekker knutselen, kom je een heel eind
Don't walk the grass... smoke it
Douwe

Gewoon door gaan kerel en laat de negatievelingen maar lullen :wink:

Ik weet zeker dat als ik begin met een 5 GTT een heleboel zich ook rot lachen als ik door gebrek aan kennis ofzo weer eens wat fout doe of kapot maak maar daar leer je van (Y) Tuurlijk probeer je voor dat je ergens aan begint zoveel mogelijk info te winnen maar uiteindelijk is de praktijk de beste leerschool (Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Eindelijk, na meer dan 1 jaar tijd scheef te hebben rondgereden, is de achterkant nu ook verlaagd!

Het is nog niet helemaal optimaal, de linkerkant is 1 cm hoger dan de rechterkant, maar dat kwam omdat ik maar één krik heb. Denk dat ik bij de sloop een krikje ga meenemen om er zo voor te zorgen dat beide torsie-assen er in kunnen zonder dat één kant los hoeft te bungelen, en dus onder invloed van de andere torsie-as weer naar beneden wordt gedrukt.

Maar ik kan wel zeggen dat het onwijs stukken beter er uit ziet! Geen omhoog stekende kont van de auto meer!
joeri_16V
Car: megane 2

foto? :foto:
Marcel (mlg)
Contacteer:

De auto staat standaard links altijd al iets hoger dan rechts 1/2cm tot 1cm .
Plaats reactie