UPDATE: Clio 2 Phase 2, wat deed OTOSAM nou verkeerd?
Nou heb vandaag Renault garage gebeld, want ik wil in het weekend mijn hoedenplank maken en mijn versterker aansluiten. Maar ik wist dus niet of ik dat nou kon doen, omdat ik niet wist of ze de versterker goed hadden aangesloten.
Blijkt dat het helemaal niet door een slecht aangesloten versterker kwam, dat al mijn computers stuk waren in mijn Clio.
Het is een piekspanning geweest die mijn computers heeft opgeblazen, dus helemaal niet door onkunde van OTOSAM. Het is wel in de werkplaats van OTOSAM gebeurt, maar dus niet door een slecht geinstalleerde versterker, als eerst werd beweerd.
GElukkig heb ik nu toch een goed werkende versterker en ga ik van het weekend KNALLEN!!!

Blijkt dat het helemaal niet door een slecht aangesloten versterker kwam, dat al mijn computers stuk waren in mijn Clio.
Het is een piekspanning geweest die mijn computers heeft opgeblazen, dus helemaal niet door onkunde van OTOSAM. Het is wel in de werkplaats van OTOSAM gebeurt, maar dus niet door een slecht geinstalleerde versterker, als eerst werd beweerd.
GElukkig heb ik nu toch een goed werkende versterker en ga ik van het weekend KNALLEN!!!

Nou, ik zou er toch ff geheel en volledig vanuit gaan dat die gasten het spul WEL hebben opgeblazen. Dat spul gaat niet zomaar kapot, daarvoor moet je toch wel flink stunten met het elektrisch systeem, eventueel geholpen door een starthulp ofzo.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoe heeft de dealer dit verhaal nu opgelost dan met OTOSAM? en met kosten? en wat kreeg jij nu te horen?Juno schreef:Nou heb vandaag Renault garage gebeld, want ik wil in het weekend mijn hoedenplank maken en mijn versterker aansluiten. Maar ik wist dus niet of ik dat nou kon doen, omdat ik niet wist of ze de versterker goed hadden aangesloten.
GElukkig heb ik nu toch een goed werkende versterker en ga ik van het weekend KNALLEN!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Renault Dijt is de dealer, deze zit in Zuid-Oost Beemster.
De kosten zijn rechtstreeks tussen de dealer en OTOSAM geregeld, heb ik niet tussen gezeten.
Ik heb dus vandaag pas gehoord hoe de vork nou echt in de steel zat. Dat het dus om een piekspanning ging en niet om een verkeerd aangesloten draadje ofzo.
De kosten zijn rechtstreeks tussen de dealer en OTOSAM geregeld, heb ik niet tussen gezeten.
Ik heb dus vandaag pas gehoord hoe de vork nou echt in de steel zat. Dat het dus om een piekspanning ging en niet om een verkeerd aangesloten draadje ofzo.
Ik weet dat het al een tijd geleden is , maar ik wil toch even reageren op deze thread.
Ik begrijp heel goed dat je als "klant" van Otosam er helemaal de pest in heb als je je auto wegbrengt om een versterker in te bouwen en als je je auto ophaalt dat hij het niet meer doet. Wel wil ik even uitleggen hoe het allemaal in zijn werk is gegaan.
Op 24 januari heeft Otosam een versterker ingebouwd in de renault clio. 's middags voordat de klant de auto kwam halen speelde alles goed. De versterker deed het en er waren geen problemen. Ivm tijdnood ( het was die dag erg druk ) was de hoedenplank niet klaar. Wel was de accu qua spanning behoorlijk zwak. Daardoor kon Juno de auto niet starten. Ook bleef er een lampje op het dashboard branden. Radio speelde, daardoor dachten wij niet direct aan een zwakke accu. Direct daarop belde Juno met de renault helpdienst en deze gaf aan dat de accu spanning te laag was en er werd aangeraden om een starthulp te gebruiken. Er werd alleen verzuimd te vertellen dat dit juist 2 rekenéénheden in je clio kan slopen.
De dealer heeft zoals Juno al zei voor deze reparatie de tijd genomen. De dealer bleef volhouden dat wij de schakeldraad voor de versterker hadden aangesloten op de pulsgever van de auto, en dat daardoor deze 2 rekenéénheden stuk waren gegaan. Wij kregen de rekening via de fax binnen en uiteraard schrok ik daarvan. Daarop heb ik direct onze monteur samen met schade-expert naar de dealer toegestuurd. De schade expert wilde natuurlijk ook weten voordat hij zou uitkeren, waar het probleem nou heeft gezeten en hoe het kwam dat de dealer bijna 2 weken de tijd heeft genomen ( ook letterlijk in uren ) om een vrij "bekend" probleem op te lossen. Ik zeg bekend omdat dit bij de schade-expert al bekend was.
Het hele voorval hadden wij niet kunnen voorzien. Je leert dit soort dingen altijd doordat het je een keer overkomt en dat gebeurde dus ook. Dat de auto bij de dealer is blijven staan komt doordat de dealer in dit geval niet wilde meewerken en de verzekering de rekening moest betalen. Als ik dit zelf zou doen kon ik ook niet meer op meewerking van de verzekering rekenen ( Daar kan ik niets aan veranderen, zo werkt die maatschappij nou eenmaal ) Ik heb herhaaldelijk aan de dealer gevraagd of Juno zijn auto kon komen halen en dat ik het belachelijk vond dat de klant hierdoor niet met zijn auto kon rijden.
Kortom, dit komt niet door onze "onkunde". We maken allemaal "fouten" en zelfs bij ons gebeurd dat natuurlijk ook. Blijkbaar ook bij de Renault Helpdesk die doorgeeft dat een starthulp gebruikt mag worden bij dit type auto.
Nog even over de hoedenplank. Wij hebben niet ALLE leveranciers van nederland waar wij zaken mee doen. Wij moeten het doen met de leveranciers die we hebben en natuurlijk kunnen krijgen. Doordat onze leverancier deze hoedenplank niet kon ( ik zeg kon omdat ik deze nu wel kan leveren ) leveren moest ik "NEE" verkopen.
Ik hoop dat Juno veel rijplezier heeft met zijn Clio en dat hij hem minder aftrapt als de smart die wij hebben weggebracht ( omdat het lease-termijn afliep ) met een kapotte turbo.
Ik begrijp heel goed dat je als "klant" van Otosam er helemaal de pest in heb als je je auto wegbrengt om een versterker in te bouwen en als je je auto ophaalt dat hij het niet meer doet. Wel wil ik even uitleggen hoe het allemaal in zijn werk is gegaan.
Op 24 januari heeft Otosam een versterker ingebouwd in de renault clio. 's middags voordat de klant de auto kwam halen speelde alles goed. De versterker deed het en er waren geen problemen. Ivm tijdnood ( het was die dag erg druk ) was de hoedenplank niet klaar. Wel was de accu qua spanning behoorlijk zwak. Daardoor kon Juno de auto niet starten. Ook bleef er een lampje op het dashboard branden. Radio speelde, daardoor dachten wij niet direct aan een zwakke accu. Direct daarop belde Juno met de renault helpdienst en deze gaf aan dat de accu spanning te laag was en er werd aangeraden om een starthulp te gebruiken. Er werd alleen verzuimd te vertellen dat dit juist 2 rekenéénheden in je clio kan slopen.
De dealer heeft zoals Juno al zei voor deze reparatie de tijd genomen. De dealer bleef volhouden dat wij de schakeldraad voor de versterker hadden aangesloten op de pulsgever van de auto, en dat daardoor deze 2 rekenéénheden stuk waren gegaan. Wij kregen de rekening via de fax binnen en uiteraard schrok ik daarvan. Daarop heb ik direct onze monteur samen met schade-expert naar de dealer toegestuurd. De schade expert wilde natuurlijk ook weten voordat hij zou uitkeren, waar het probleem nou heeft gezeten en hoe het kwam dat de dealer bijna 2 weken de tijd heeft genomen ( ook letterlijk in uren ) om een vrij "bekend" probleem op te lossen. Ik zeg bekend omdat dit bij de schade-expert al bekend was.
Het hele voorval hadden wij niet kunnen voorzien. Je leert dit soort dingen altijd doordat het je een keer overkomt en dat gebeurde dus ook. Dat de auto bij de dealer is blijven staan komt doordat de dealer in dit geval niet wilde meewerken en de verzekering de rekening moest betalen. Als ik dit zelf zou doen kon ik ook niet meer op meewerking van de verzekering rekenen ( Daar kan ik niets aan veranderen, zo werkt die maatschappij nou eenmaal ) Ik heb herhaaldelijk aan de dealer gevraagd of Juno zijn auto kon komen halen en dat ik het belachelijk vond dat de klant hierdoor niet met zijn auto kon rijden.
Kortom, dit komt niet door onze "onkunde". We maken allemaal "fouten" en zelfs bij ons gebeurd dat natuurlijk ook. Blijkbaar ook bij de Renault Helpdesk die doorgeeft dat een starthulp gebruikt mag worden bij dit type auto.
Nog even over de hoedenplank. Wij hebben niet ALLE leveranciers van nederland waar wij zaken mee doen. Wij moeten het doen met de leveranciers die we hebben en natuurlijk kunnen krijgen. Doordat onze leverancier deze hoedenplank niet kon ( ik zeg kon omdat ik deze nu wel kan leveren ) leveren moest ik "NEE" verkopen.
Ik hoop dat Juno veel rijplezier heeft met zijn Clio en dat hij hem minder aftrapt als de smart die wij hebben weggebracht ( omdat het lease-termijn afliep ) met een kapotte turbo.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ook weer zo cummulatiefBaZ schreef:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
HAHA, ik zou die SMART hebben afgetrapt?? Das lachen, ik dacht al dat er iets mis mee was, als ik gas gaf dan ging ie schommelend in snelheid omhoog.
Ik dacht eerst gewoon aan een verstopte benzine toevoer, maar het is dus de turbo geweest, die van begin af aan stuk was.
Ook behandel ik auto's met respect en liefde, laat de auto gewoon warm worden en daarna geven we pas lekker gassen, maar ook dan met mate, maar af een toe ff een stukkie racen kan geen kwaad.
Bas, bedankt voor de opheldering, ik vind ook jammer dat het allemaal zo is gegaan en als je ook misschien had gelezen, heb ik in dit topic gezet dat het niet geheel jullie fout en onkunde was.
Ik heb nu heel veel plezier van jullie ingebouwde versterker, hij doet het perfect!
We hebben zelf een mooi hoedenplankje gekocht en daar mijn boxen ingebouwd, kan niet anders zeggen dat het puik klinkt, mede dankzij jullie!
Nogmaals ik trap auto's niet af, ik houd te veel van auto's om dat te doen. En ik respecteer andermans spullen.
Ik dacht eerst gewoon aan een verstopte benzine toevoer, maar het is dus de turbo geweest, die van begin af aan stuk was.
Ook behandel ik auto's met respect en liefde, laat de auto gewoon warm worden en daarna geven we pas lekker gassen, maar ook dan met mate, maar af een toe ff een stukkie racen kan geen kwaad.
Bas, bedankt voor de opheldering, ik vind ook jammer dat het allemaal zo is gegaan en als je ook misschien had gelezen, heb ik in dit topic gezet dat het niet geheel jullie fout en onkunde was.
Ik heb nu heel veel plezier van jullie ingebouwde versterker, hij doet het perfect!

We hebben zelf een mooi hoedenplankje gekocht en daar mijn boxen ingebouwd, kan niet anders zeggen dat het puik klinkt, mede dankzij jullie!

Nogmaals ik trap auto's niet af, ik houd te veel van auto's om dat te doen. En ik respecteer andermans spullen.
Waarschijnlijk doelt hij op dit stukje tekst van jou eerder in dit topicJuno schreef:Gelukkig heb ik hun klootte smart, die ga ik nog ff flink lopen afraggen!
Hun krijgen hun dinkeytoy niet eerder dan ik mijn auto krijg!
HAHA, Ja dat zet je natuurlijk wel aan het denken, maar dat was meer omdat ik gefrustreerd was toen ik niet meer in mijn eigen autotje kon rijden. Ik ben helemaal niet iemand die ander mans spullen gaat lopen afraggen, ik deed me manser voor dan ik eigenlijk ben.Stefan s schreef:Waarschijnlijk doelt hij op dit stukje tekst van jou eerder in dit topicJuno schreef:Gelukkig heb ik hun klootte smart, die ga ik nog ff flink lopen afraggen!
Hun krijgen hun dinkeytoy niet eerder dan ik mijn auto krijg!

Ik doelde idd op dat stukje wat je eerder schreef. Maargoed ... die smart was idd al wat aan het spoken. Niet jouw schuld, maar schrok wel van je thread. Misschien ook wel een beetje frustratie uitend van mijn kant.
Ik ben blij dat je in ieder geval van je muziek geniet en natuurlijk ook je auto.
Misschien dat Otosam toch niet zo'n klote zaak is als eerder vermeld werd.
We maken allemaal wel eens fouten, helaas.
Ik ben blij dat je in ieder geval van je muziek geniet en natuurlijk ook je auto.
Misschien dat Otosam toch niet zo'n klote zaak is als eerder vermeld werd.

Horen wij een nieuwe sponsor?

Neej, Otosam is niet een klote zaak, maar ik vond het wel jammer, toen ik mijn spullen kwam ophalen we elkaar niet een hand konden geven, je liep na het plaatsen van mijn hoedenplank meteen weg.BaZ schreef:Ik doelde idd op dat stukje wat je eerder schreef. Maargoed ... die smart was idd al wat aan het spoken. Niet jouw schuld, maar schrok wel van je thread. Misschien ook wel een beetje frustratie uitend van mijn kant.
Misschien dat Otosam toch niet zo'n klote zaak is als eerder vermeld werd.We maken allemaal wel eens fouten, helaas.
Vondt ik wel jammer, want ik begreep natuurlijk ook wel dat het niet allemaal jullie schuld was. En ik wou toch gewoon met een glimlach en dergelijke vertrekken.
Maar goed, wellicht doen we dan toch nog eens zaken in de toekomst, ik heb nog wat plannen met mijn auto!

En ja, inderdaad, een nieuwe sponsor voor de RTC is ook niet verkeerd!

Toch weer lekker zo'n renault waarbij de rekeneenheden blijkbaar niet worden gezekerd en je met een starthulp het ding om zeep helpt.
En ach...als het om fouten van renault nederland gaat
Dan ken ik nog wel een leuke...schoonvader van mijn broer had op vakantie troubles met zijn espace (vorige type) bleek ook in de rekeneenheid te zitten. Is uiteindelijk zijn auto 6 maanden!!! Kwijt geweest omdat ze de verkeerde software erop terug hadden gezet en niet meer wisten welke software er nu wel op moest
Uiteindelijk liep het lease contract af en rijdt hij nu in het nieuwste type espace...maar zo zie je idd. Iedereen maakt fouten.
En nu zie je meteen waarom ons forum niet is bedoeld om bedrijven af te kraken. Je hoort dan alleen maar één kant van het verhaal! Dus laat dat ook een les zijn voor volgende keren en voor anderen mensen.
Ook qua uitspraken die je doet op een forum Juno
Gelukkig is Baz een schappelijke kerel, maar zo'n uitspraak had je ook je kop kunnen kosten! (qua verzekering of wat dan ook..)
En ze leefden nog lang en gelukkig!
En ach...als het om fouten van renault nederland gaat

En nu zie je meteen waarom ons forum niet is bedoeld om bedrijven af te kraken. Je hoort dan alleen maar één kant van het verhaal! Dus laat dat ook een les zijn voor volgende keren en voor anderen mensen.
Ook qua uitspraken die je doet op een forum Juno

Ja okeej, maar je bent toch heel erg boos en gefrustreerd als je je auto weg brengt naar een professioneel bedrijf en je auto doet het niet meer!jeroen.k schreef:Toch weer lekker zo'n renault waarbij de rekeneenheden blijkbaar niet worden gezekerd en je met een starthulp het ding om zeep helpt.
En ach...als het om fouten van renault nederland gaatDan ken ik nog wel een leuke...schoonvader van mijn broer had op vakantie troubles met zijn espace (vorige type) bleek ook in de rekeneenheid te zitten. Is uiteindelijk zijn auto 6 maanden!!! Kwijt geweest omdat ze de verkeerde software erop terug hadden gezet en niet meer wisten welke software er nu wel op moest
Uiteindelijk liep het lease contract af en rijdt hij nu in het nieuwste type espace...maar zo zie je idd. Iedereen maakt fouten.
Ook qua uitspraken die je doet op een forum JunoGelukkig is Baz een schappelijke kerel, maar zo'n uitspraak had je ook je kop kunnen kosten! (qua verzekering of wat dan ook..)

Je brengt hem juist weg omdat je bang bent dat je het zelf verkloot en natuurlijk dat het netjes ingebouwd wordt, dus dan shiet je wel eens uit je slof. Maar inderdaad het had anders kunnen lopen.
Gelukkig is dat niet gebeurt en kunnen we wellicht in de toekomst nog wat zaken doen. Ik vond het toch altijd wel een goede zaak en lekker in de buurt, dus vondt het wel jammer dat het allemaal zo was gelopen.
Ga er dan eens langs, drink een bakkie koffie en praat alles uit.
Otosam heeft hier een gebaar gemaakt, jij hebt geen rancune gevoelens meer, alles weer ok
Otosam heeft hier een gebaar gemaakt, jij hebt geen rancune gevoelens meer, alles weer ok

Bedankt voor je reply's na zoveel maanden. Ik vond heel toevallig deze thread en heb dus ook die dag een reactie gegeven.
En natuurlijk kun je altijd langskomen voor een bak koffie ... no problemo
En natuurlijk kun je altijd langskomen voor een bak koffie ... no problemo

er klopt iets niet in die stelling dacht ik...Menno schreef:Menno schreef:Begrijp ik nou goed dat met die accu-lader/booster/starthulp de rekeneenheden om zeep geholpen zijn?

Blijkbaar is de renault ( in ieder geval de clio phase II ) erg gevoelig voor het gebruik van een booster. Tijdens het aanzetten van het contact komen er te veel amp'ies op het circuit te staan. Althans, dat is wat wij weer te horen hebben gekregen.
* Ik wil eigenlijk ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie mening over mijn site.
http://www.showyourcar.nl
Ik ben benieuwd of jullie het wat vinden.
* Ik wil eigenlijk ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie mening over mijn site.

mooie site,alleen te veel VW(kutbakken)BaZ schreef:Blijkbaar is de renault ( in ieder geval de clio phase II ) erg gevoelig voor het gebruik van een booster. Tijdens het aanzetten van het contact komen er te veel amp'ies op het circuit te staan. Althans, dat is wat wij weer te horen hebben gekregen.

voor de rest vind ik het erg van je hond kerel,suc6 met je zaak.
p.s was jij op VW mania in Mechelen????
Inderdaad een mooie site Bas!BaZ schreef:Blijkbaar is de renault ( in ieder geval de clio phase II ) erg gevoelig voor het gebruik van een booster. Tijdens het aanzetten van het contact komen er te veel amp'ies op het circuit te staan. Althans, dat is wat wij weer te horen hebben gekregen.

Zitten mooie wagens tussen hoor vooral die ENZO! Beetje grote foto alleen, moet zoveel scrollen en ik heb nog geen 21" TFT scherm helaas.

Yup ik was in Mechelen bij VW Mania ... We doen veel van dat soort meetingen bezoeken. En niet alleen de VW meetingengille schreef: p.s was jij op VW mania in Mechelen????

Thnx for the compliments .. tis altijd leuk om een goeie response te hebben op dingen waar je trots op bent