UPDATE: Clio 2 Phase 2, wat deed OTOSAM nou verkeerd?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Juno

Nou wat ik nou weer mee maak, laat ik door een professioneel bedrijf een versterker inbouwen doet mijn auto na inbouw het niet meer.

Ik had een afspraak op zaterdag 24-01-2004, dus ik mijn auto inleveren, afspraak was van 1 tot 5 uur 's middags, ik om 5 uur weer terug. Sorry meneer u bent de eigenaar van de Renault, ik "Jep". Nou we zijn nog niet klaar de hoedenplank moeten we nog maken, dus die maken we maandag, ik zeiL: "Nou ok vooruit dan maar". Wil ik weg rijden, wil hij niet starten. Startblokkkering ging er niet af, ik Renault Route Service bellen, willen me niet helpen omdat het in een niet Renault garage is gedaan of tenminste geen erkende Renault monteur, dus liet ik de auto bij OTOSAM in Purmerend staan.

Ik maandag bellen naar Otosam om hun het nummer van de Renault garage te geven, krijg ik na 3 kwartier een belletje dat hij het weer doet, wooohooo.

Ik snel mijn Clio weer ophalen, hij deed het weer, beter. Kwam ik onder het rijden er achter dat mijn toerenteller het niet meer deed en er brande een lampje dat ik aan luchtverontreiniging deed ofzo.
Dus ik denk, ik zet hem even uit en weer aan, nou mooi niet meer aan dus. Otosam maar weer gebeld, ja mensen wat gaan we nu doen, dus heeft Otosam me maar naar de Renault garage gesleept, ben nu al 3 dagen mijn auto kwijt (N) :( !!!

Iemand ideeën wat ze met mijn auto hebben gedaan??

UPDATE
--------------------------------------------------

Reparatie kan 2 weken gaan duren volgens Renault, hebben geen tijd i.v.m. planning! :(

Maar heb vervangendvervoer gekregen van OTOSAM, dus dat is dan wel weer relaxed, nog een leuk karretje ook, een SMART met allemaal vette optie's: brede lm velgen, sportuitlaat, navigatiesysteem, audioinstallatie + subwoofer. Gaaf ding! :worship: :smoke: Het is een DEMO CAR van hun.
Laatst gewijzigd door Juno op di 16 mar 2004 17:20, 9 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

1 ding lijkt me zeker: ZIJ BETALEN DIE REKENING!

Of nie? :S
Juno

Zeker dat hun de rekening gaan betalen!!! Ik heb mijn Cliko niet voor niets naar een "professioneel" bedrijf gebracht, zo dat ik niet zelf deze kosten zou hebben als ik het zou verkloten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

tjeeeesss ben je lekker mee zeg,
Wat het is weet ik niet,
maar idd dat dit natuurlijk niet door de beugel kan.

Alle kosten zijn zowiezo voor hun dan.
suc6 met de afhandeling.
canonballman

Laat ze eens ALLE schroeven/parkers controleren die gebruikt zijn met de versterker en dergelijke inbouwen. Misschien is er ergens een (te lange) schroef in een kabelboom(pje) geschroefd.

Heb zoiets ooit gezien met een nieuwe Twingo die werd afgeleverd bij de dealer waar ik toen werkte. Speakersetje erin, enz. Niet meer starten. Ding heeft er dagen gestaan, voordat ze er uit waren: parker van een achterspeaker in een kabelboompje geschroefd.
Juno

Versterker zit tegen de achterkant van mijn achterbank aan, dus lijkt me sterk dat daar kabels lopen of lopen daar ook nog kabels in mijn bank?
canonballman

nee, in de bank niet, maar je weet nooit met die franse mafkezen :wink: :wink:

Is er ook nergens anders geschroefd? kabels vastgezet? dikke zekering onder de motorkap?

Het is gewoon heel logisch: NA die versterker inbouw doet ie het niet meer. Dus IETS moet er fout zijn gegaan/gedaan met het inbouwen van die versterker.
Desnoods langzaam heel het spul ontkoppelen / demonteren. Dan komen ze er misschien wel achter wat het is.
Maar daar hoef je je niet druk over te maken, als het goed is zitten er daar bij de dealer mensen met meer verstand van Renault electronica als de meesten hier (mezelf inbegrepen).
Juno

Komt ook wel goed denk ik, maar vondt het wel zwaar klootte. Denk je je auto weg te brengen naar een professioneel bedrijf, heb je nog gezeik. Ik bracht hem juist weg zodat ik dat juist niet zou hebben. Heb ik toch nog gezeik!!! :( :@
canonballman

Met Renaults heb je altijd gezeik. Ik heb er inmiddels redelijk wat, en ik kom OM in het gezeik. Net als met vr@#wen..... :wink:
Is toch altijd een beetje haat/liefde verhouding...........
Juno

Ik heb tot nu toe nog nooit gezeik gehad met mijn Cliotje, maar ik heb dan ook pas sinds begin oktober. 8)
Matijs
Contacteer:

De modelletjes die de kanonballenman heeft staan zijn ook allemaal van wat hogere leeftijd :wink:
canonballman

Hohoho, ik heb nog altijd jongere auto(s) als jij hoor :wink:
Ik heb oa een Renault uit 1992, das nog zo goed als nieuw!!!! :wink: Is maar 12 jaar oud!

Hoe ist met de andere coupe? de R15 (of 17?) Heb je die nog?
Matijs
Contacteer:

De GTT Coupe ligt redelijk op schema voor de openingsmeeting, ik denk alleen dat ik het financieel ff niet rond krijg. De tweede GTT Coupe was alleen maar onderdelen, dus daar is niet veel meer van over. Was ook erg slecht, ik heb er een hoop van weggegooid. Het was meer een maak van twee slechte één goeie project...
De R15 staat nog steeds op stal. We moeten alleen binnenkort op zoek naar een andere stalling, want hij moet er in de lente uit. Maar als de coupe en de studie af zijn dan is de 15 eerste prioriteit. En daarna zit mijn hoofd nog nokvol met belachelijke projecten :D
Steven
Car: M536

Schiet niet erg op met die studie van je denk? Prioriteiten stellen is lastig ;)
Matijs
Contacteer:

you got that right :s
Juno

Stay on-topic please :wink:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

dat is idd ruk zeg
Juno

Hier foto van mijn vervangende Smart!

Leuk wagentje. (Y)
[img]http://canton.instantsites.nl/isite/ima ... enauto.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Da's wel netjes!
Tom
Moderator
Car: MB

smart rijd ook best leuk, voor je gevoel ga je best hard!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

vind die velgjes wel grappig
Juno

Leuk wagentje toch, er zit ook nog een subwoofer in, dus dat BOOMED ook wel lekker. (~)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

:D Leuk bakkie toch af en toe.
Maareh, heeft dat "dingetje" op je dak nog nut of is dat een cadeautje die je hebt gekocht? :)
Riël
Über-Spammer

Joost, dat is een gebouw :wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Uhhh hey je hebt nog gelijk ook
:lol:
Is wel humor zo
Laat ik maar zeggen dat het laat is :D
Juno

:D :D :D :D HAHAHAHAHA, vet goed! :lol:

Het lijkt inderdaad net of er een dingetje op mijn dak zit, hahahaha!
Juno

Oh ja, ik wou nog ff zeggen dat de tijd waarmee de automagische versnellingsbak van de SMART schakelt is echt zeer klootte, rijdt je eerst gewoon 80 denk je van ik wil ff inhalen, lig je eerst met je hoofd in je stuur en na 10 seconden met je hoofd in je hoofdsteun.
Of als je ff iets te veel je gas intrapt, dan schiet ie opeens naar zijn 2 van zijn 4 en zit je zowat tegen je voorganger, grrrr.

Moeten ze echt iets aan doen, dit vindt ik echt een groot nadeel van de SMART.

Geef mij maar gewoon weer my precious Clio! :worship:
Riël
Über-Spammer

blablabla...met je hoofd in je hoofdsteun.
Optimist :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Juno

Riël schreef:
blablabla...met je hoofd in je hoofdsteun.
Optimist :)
OK ok, je wordt lichtelijk naar de achterkant van de invalidewagen geduwt, zo goed? :D
Tom
Moderator

Juno schreef:Oh ja, ik wou nog ff zeggen dat de tijd waarmee de automagische versnellingsbak van de SMART schakelt is echt zeer klootte, rijdt je eerst gewoon 80 denk je van ik wil ff inhalen, lig je eerst met je hoofd in je stuur en na 10 seconden met je hoofd in je hoofdsteun.
Of als je ff iets te veel je gas intrapt, dan schiet ie opeens naar zijn 2 van zijn 4 en zit je zowat tegen je voorganger, grrrr.

Moeten ze echt iets aan doen, dit vindt ik echt een groot nadeel van de SMART.

Geef mij maar gewoon weer my precious Clio! :worship:
algemeen bekend van die dingen. ook leuk dat ze altijd net in de bocht schakelen
~thijs~
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef::D Leuk bakkie toch af en toe.
Maareh, heeft dat "dingetje" op je dak nog nut of is dat een cadeautje die je hebt gekocht? :)
hahahahhahahaha :lol: :lol: :lol:
Tom
Moderator

dan vergeet ie nou iig het logo van de technische unie niet meer :lol:
Juno

Heej, als ze je Clio door meten kunnen ze toch zo zien in de computer waar de storing zit? Ze zeggen dat ze hebben gemeten maar dat ze nog niet weten wat het is, letterlijk zeggen ze dat ze nog niks weten.
canonballman

Juno schreef:Heej, als ze je Clio door meten kunnen ze toch zo zien in de computer waar de storing zit? Ze zeggen dat ze hebben gemeten maar dat ze nog niet weten wat het is, letterlijk zeggen ze dat ze nog niks weten.
Nee, das een fabeltje. De computer zegt niet van :"daar en daar zit het fout"

Er is nog altijd een hele hoop verstand/kennis voor nodig om een storing te vinden.
Soms weinig, soms veel.
Het storingsgeheugen is wel een hulpstuk, maar geen compleet zelfdenkend/onderzoekend systeem.
Juno

canonballman schreef:
Juno schreef:Heej, als ze je Clio door meten kunnen ze toch zo zien in de computer waar de storing zit? Ze zeggen dat ze hebben gemeten maar dat ze nog niet weten wat het is, letterlijk zeggen ze dat ze nog niks weten.
Nee, das een fabeltje. De computer zegt niet van :"daar en daar zit het fout"

Er is nog altijd een hele hoop verstand/kennis voor nodig om een storing te vinden.
Soms weinig, soms veel.
Het storingsgeheugen is wel een hulpstuk, maar geen compleet zelfdenkend/onderzoekend systeem.
Jammers, nou dan morgen maar weer bellen of ze al wat weten, ze zouden morgen weer gaan meten enzo.
Plaats reactie