Vanwege een aantal vraagtekens bij de motor, ga ik een turbometer monteren in de auto, waarnu is het beste het mondje op aan te sluiten? is dat simpel, of moet er gaten worden geboord in de carb cq inlaatspruitstuk?
gaarne advies
Waar het beste de aansluitmond van turbometer te monteren?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg
Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.
Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd
Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.
Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd

.:: TurboPowerr ::.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik heb nog het originele systeem, dus geen cup-conversie. Lukt het dan ook?Tino schreef:http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg
Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.
Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd
En klopt het dat er een slang mist op de actuator? op die foto van jou dan.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Klopt.Erik Olijnsma schreef:Ik heb nog het originele systeem, dus geen cup-conversie. Lukt het dan ook?Tino schreef:http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg
Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.
Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd
En klopt het dat er een slang mist op de actuator? op die foto van jou dan.
.:: TurboPowerr ::.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Instructies staan op me site.Johan schreef:das voor het cup-systeem. dan is er maar een slang naar de acurator en nog wat andere wijzigingen die ik zo ff niet meer weet.
.:: TurboPowerr ::.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
maar hoe dan zonder cup systeem, want neem aan dat een gtt nog steeds veel slangetjes heeft. Welke dan te gebruiken voor de turbo druk?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gewoon bij de ontstekings module het vacuumslangetje doorknippen, daar een t-stukje tussen en klaar.
meet je nog onder de gasklep ook
meet je nog onder de gasklep ook

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ff domme vraag, maar is de vaccum druk dan even groot als de turbodruk??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nee.
Vacuumslang is een slechte naam, bij alle niet-turbo auto's zou er idd luchtdruk van -0,8 atmosfeer tot 0 atmosfeer op staan, met een turbo gaat hij van -0,8 (vacuum dus) atmosfeer tot 0,7 atmosfeer (bar).
Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
Vacuumslang is een slechte naam, bij alle niet-turbo auto's zou er idd luchtdruk van -0,8 atmosfeer tot 0 atmosfeer op staan, met een turbo gaat hij van -0,8 (vacuum dus) atmosfeer tot 0,7 atmosfeer (bar).
Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
dus ik zou m prima daar op kunnen monteren.
Maar je zegt dat de druk gaat tot 0,7 bar, stel ik verhoog de laaddruk, dan verandert de druk in dat slangetje mee?
Maar je zegt dat de druk gaat tot 0,7 bar, stel ik verhoog de laaddruk, dan verandert de druk in dat slangetje mee?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
`Riël schreef: Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
zijn alle limburgers van die miereneukers???
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ThanxRoy schreef:Uiteraard
dus voor de zekerheid is het dit slangetje he::
[img]http://www.maxtune-d.com/turbometeraansluiting.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
thanks!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Och, probeer wat te verhelderen-Ray- schreef:`Riël schreef: Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
zijn alle limburgers van die miereneukers???

in dat geval vullen we mekaar aan 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Stelletje mafkezen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD