Waar het beste de aansluitmond van turbometer te monteren?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Vanwege een aantal vraagtekens bij de motor, ga ik een turbometer monteren in de auto, waarnu is het beste het mondje op aan te sluiten? is dat simpel, of moet er gaten worden geboord in de carb cq inlaatspruitstuk?

gaarne advies
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg

Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.

Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd :)
.:: TurboPowerr ::.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Tino schreef:http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg

Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.

Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd :)
Ik heb nog het originele systeem, dus geen cup-conversie. Lukt het dan ook?

En klopt het dat er een slang mist op de actuator? op die foto van jou dan.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

das voor het cup-systeem. dan is er maar een slang naar de acurator en nog wat andere wijzigingen die ik zo ff niet meer weet.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Erik Olijnsma schreef:
Tino schreef:http://www.geocities.com/tinoklij/Pictu ... inetop.jpg

Plaatje doet het niet omdat geocities niet aan picture linking doet.

Maar goed, op die foto zie je een zilverkleurige slang naar rechts lopen daar zat mijn turbodruk meter aan vast. Dan hoef je dus niets te boren en te doen. Moet je wel je gtt naar cup hebben omgebouwd :)
Ik heb nog het originele systeem, dus geen cup-conversie. Lukt het dan ook?

En klopt het dat er een slang mist op de actuator? op die foto van jou dan.
Klopt.
.:: TurboPowerr ::.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Johan schreef:das voor het cup-systeem. dan is er maar een slang naar de acurator en nog wat andere wijzigingen die ik zo ff niet meer weet.
Instructies staan op me site.
.:: TurboPowerr ::.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

maar hoe dan zonder cup systeem, want neem aan dat een gtt nog steeds veel slangetjes heeft. Welke dan te gebruiken voor de turbo druk?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gewoon bij de ontstekings module het vacuumslangetje doorknippen, daar een t-stukje tussen en klaar.

meet je nog onder de gasklep ook :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ff domme vraag, maar is de vaccum druk dan even groot als de turbodruk??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee.

Vacuumslang is een slechte naam, bij alle niet-turbo auto's zou er idd luchtdruk van -0,8 atmosfeer tot 0 atmosfeer op staan, met een turbo gaat hij van -0,8 (vacuum dus) atmosfeer tot 0,7 atmosfeer (bar).

Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dus ik zou m prima daar op kunnen monteren.

Maar je zegt dat de druk gaat tot 0,7 bar, stel ik verhoog de laaddruk, dan verandert de druk in dat slangetje mee?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Uiteraard :)
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Riël schreef: Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
`

zijn alle limburgers van die miereneukers???
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Roy schreef:Uiteraard :)
Thanx

dus voor de zekerheid is het dit slangetje he::

[img]http://www.maxtune-d.com/turbometeraansluiting.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat is em (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

thanks!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-Ray- schreef:
Riël schreef: Het is dus eigenlijk een vacuum-drukslangetje.
`

zijn alle limburgers van die miereneukers???
Och, probeer wat te verhelderen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

in dat geval vullen we mekaar aan ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Stelletje mafkezen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie