[19 16v] met warme motor niet meer willen starten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Martijn.

daar bedoel je mee vanaf de Kat totaan de einddemper ?
jeroen.k

Jep, meer middenstukken zitten er niet op. :)
Martijn.

hmm..dan moet de CJIB nog maar even wachten met hun acceptgiro's :P

maar nog even over die rotor + verdeelkap, waarom zou die het alleen bij het starten niet doen want onder het rijden heb ik helemaal geen last van slechte ontsteking
Steven
Car: M536

jeroen.k schreef:
Nebula schreef:yep..Chamade Ph1 , velgen moeten nog maar eens andere onder vorige eigenaar heeft nog wel wel 's wat stoepjes geschaafd , en uitlaat is volgens mij idd een devil , heb nog niet kunnen horen of ie herrie maakt want middenpijp is helemaal gaar volgende maand weer nieuwe funds voor dat :P
Maak je borst maar nat...heb maandje geleden nwe middenpijp erop gezet bij de mijne. 160 euro. Was de goedkoopste die ik vinden kon (bij de brezan). Zijn dure geintjes :(
Heb je wel ff met je ledenpas gezwaaid?
jeroen.k

Kan dat bij elke brezan dan? :S Damnz... :lol: Goeie club zijn we :)
Rob 16v
Contacteer:

Nebula schreef:yep..Chamade Ph1 , velgen moeten nog maar eens andere onder vorige eigenaar heeft nog wel wel 's wat stoepjes geschaafd , en uitlaat is volgens mij idd een devil , heb nog niet kunnen horen of ie herrie maakt want middenpijp is helemaal gaar volgende maand weer nieuwe funds voor dat :P
Ik heb nog een 1,5 jaar oude originele middendemper liggen van 19 16v 3-deurs ('k weet niet of dat past) Heb zelf nu een demperloze dus ben 'm niet meer nodig.
Bart V

Nebula schreef:hmm..dan moet de CJIB nog maar even wachten met hun acceptgiro's :P

maar nog even over die rotor + verdeelkap, waarom zou die het alleen bij het starten niet doen want onder het rijden heb ik helemaal geen last van slechte ontsteking
Kan vocht zijn wat dan verdwijnt. Met dit soort problemen begin je met rotor en verdeler om dat maar uit te kunnen sluiten. Andere oorzaken/oplossingen zijn vaak duurder.

Heb je overigens geen last van water in je bougieschachten?? ik zie dat je een ph1 hebt, en die hebben daar vaak last van.... ff het F16 1.e kapje eraf, bougiekabels eruit, en controleren of ze niet vochtig/nat zijn.
Martijn.

Ik heb nog een 1,5 jaar oude originele middendemper liggen van 19 16v 3-deurs ('k weet niet of dat past) Heb zelf nu een demperloze dus ben 'm niet meer nodig.
chamade is iets langer toch ?
Kan vocht zijn wat dan verdwijnt. Met dit soort problemen begin je met rotor en verdeler om dat maar uit te kunnen sluiten. Andere oorzaken/oplossingen zijn vaak duurder.

Heb je overigens geen last van water in je bougieschachten?? ik zie dat je een ph1 hebt, en die hebben daar vaak last van.... ff het F16 1.e kapje eraf, bougiekabels eruit, en controleren of ze niet vochtig/nat zijn.
Nee geen vocht.. wel olie(niet veel) , pakking van kleppendeksel al vervangen, hielp een beetje nou nog de pakking onder de nokkenassen vervangen.
jeroen.k

Chamade is idd langer...maar ik heb nu een 3-deurs sloper staan en zo op het oog is de middenpijp exact hetzelfde. Ze hebben gewoon de einddemper "verlengd" dus volgens mij past dat wel :)
Steven

jeroen.k schreef:Kan dat bij elke brezan dan? :S Damnz... :lol: Goeie club zijn we :)
Jezus pikkie, kijk dan gewoon ff onder clubkortingen, had je toch weer 40% gescheeld :p
jeroen.k

Tja, had toen ff geen internet ;)
Steven

Het bestaat al een half jaartje ofzo hoor :p
jeroen.k

Hehe...eeuhm...daarvoor nooit geweten eigenlijk *schaam* maar had me mooi een dikke 60 euro gescheelt idd :( Nou ja, volgende keer beter :D
Menno

Je moet het zowiezo wel ERRUG bont maken om geen korting te krijgen bij de Brezan, ook zonder RTC.
rev it like a rental
R(ay)Si

Menno schreef:Je moet het zowiezo wel ERRUG bont maken om geen korting te krijgen bij de Brezan, ook zonder RTC.
Korting op verhoogde prijzen ja.....dus geen korting.
Alleen nog maar VW!
jeroen.k

Menno schreef:Je moet het zowiezo wel ERRUG bont maken om geen korting te krijgen bij de Brezan, ook zonder RTC.
Ik kreeg geen korting...maar was dan ook de 1e keer dat ik er kwam...of nee...heb toch idd wel een tientje korting gehad :P
Steven

R(ay)Si schreef:
Korting op verhoogde prijzen ja.....dus geen korting.
Idd, de winstmarge is behoorlijk groot, maar omdat ik er wel es wat onenigheid over heb gezien omdat je bij de verschillende werknemers wel es verschillende kortingen krijgt heb ik de RTC-korting geregeld :)

En je ziet ook dat de kortingen aardig 'hoog' zijn, vanwege die hoge winstmarge.

Maar gewoon vaak komen, beetje gezellig ouwehoeren, zorgen dat je altijd weet wat je zoekt, dan komt de korting ook wel vanzelf.
bart_kerkvliet

En zorgen dat je niet in een drukke winkel staat tussen veel mensen. Smorgens om 9 uur ook even bakkie koffie meedrinken met de heren aldaar helpt ook prima ;)
Martijn.

klinkt wel als slijmen voor een paar % korting zeg.
jeroen.k

Paar procent? Met de rtc korting had ik mijn middenpijp voor 96 euro gehad ipv 160 ;) Dat scheelt toch flink en auto's zijnal zo duur.

Bij de Lasaulec in Harderwijk kwam ik ook vaak en dan hoefe je al niet eens meer te vertellen wat voor auto je hebt en vragen ze zelfs hoe het ermee gaat. Super geinteresseerd die jongens...toch altijd leuk, want intresse voor je auto is toch één van de redenen dat je ze sneller/mooier maakt :)
Riël
Über-Spammer

Nebula schreef:klinkt wel als slijmen voor een paar % korting zeg.
Tuurlijk. Ik slijm me overal een dikke beurs. Zou je niet zeg?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k

Hehe idd...die auto's kosten al zat...

Maaruh...Nebula...probleem opgelost?
jeroen.k

He Nebula...denk er net pas aan om op je profiel te klikken...Damn, wat ziet je 19 er strak uit (jaloers). Ik zie dat je in marum woont. Dat is niet zo ver van Lelystad. Kom anders es een keer langs hier :) Ben wel benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet en misschien kunnen we samen eens naar je probleem kijken (niet dat ik nu zo'n supertechneut ben, maar 2 weten meer dan één...en ik heb zelf ook zo m'n probleempjes gehad ;) )
Marcel B.

Zeker strak, alleen op de foto's lijkt het camber op de voorwielen een beetje raar, klopt dat?
Don't walk the grass... smoke it
Martijn.

He Nebula...denk er net pas aan om op je profiel te klikken...Damn, wat ziet je 19 er strak uit (jaloers). Ik zie dat je in marum woont. Dat is niet zo ver van Lelystad. Kom anders es een keer langs hier sml_smile.gif Ben wel benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet en misschien kunnen we samen eens naar je probleem kijken (niet dat ik nu zo'n supertechneut ben, maar 2 weten meer dan één...en ik heb zelf ook zo m'n probleempjes gehad sml_wink.gif )
inderdaad niet ver, nederland is zowiezo klein :P
auto is nog wel redelijk strack, moeten nog nieuwe raamrubbers op die beginnen ontzettend uittezetten

heb ook nog wat info ingewonnen van een ANWB reperateur man. die zei dat het ook de Temp. Sensor kon zijn en dat de motor hem zelf gewoon verzoop.
Zeker strak, alleen op de foto's lijkt het camber op de voorwielen een beetje raar, klopt dat?
de camber was toch dat ding wat je wielen recht laat staan ???
jeroen.k

Ik zou toch eerst kijken voor water in de bougieschachten :) Hoe is de staat van de motorkap? :) Bij de luchthapper nog strak? Of zit daar ook roest?

Als die raamrubbers alles is :P Die zetten zelfs bij auto's van 2000 al uit :lol:
Martijn.

nope geen water maar olie in de bougieschachten en geen roest bij luchthapper.

hmm moet je nagaan hoeveel uitgezette rubbers er bij een auto van '92 zitten :P
Martijn.

Problem solved.

andere bobine derop en geen last meer gehad !!
Plaats reactie