ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Tom
Moderator
Car: MB

Job-turbo schreef:Afgelopen zondag even in een Mercedes 560 sec gezeten maar dat ding gaat ook fucking hard.... En dat voor zo'n tank :worship:
maat van mij heeft een 300 nog wat sec en die kan ik net hebben met de willie op de snelweg. 0-100 zeker. een 560 zul je echter niet van winnen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.

Dinsdag 3 augustus rond de klok van 11 uur. ter hoogte van de wijkertunnel op de A9 richting Alkmaar verscheen er een zilve grijze GTT my 96 snel in mijn achteruitkijkspiegel. Knaap van rond de 30-35 achter het stuur, dus ik dacht die wil vast gas geven....

Even wachten op rustig verkeer met de Soeb achter mij aansluitend en toen vanaf 120 km/h vol het gas erop vanaf z'n 3 naar vol in 4....hmmm Subaru wordt klein in me spiegel
ff naar de rechterbaan en achter hem aankleven dacht ik toen. Aha standaard werk gezien z'n uitlaat, blik van de bestuurder strak vooruit alsof er zojuist niets gebeurd was

Toen Soeb voorop, ik erachter totdat hij bij circa 140 km/h naar de rechterbaan ging, pour moi, en ik vrolijk en voldaan makkelijk hem passeerde (hij deed wel duidelijk zijn best maar tergeefs), ghehe hoop voor hem dat hij nu opzoek is naar een chippie!
Anonymous

Uhhhh Robert....... niet iedereen wil altijd trappen hoor..... wat er onder de kap gebeurd is kun jij niet zien..... ook qua uitlaat niet want dat is juist soms leuk om standaard te houden als dat qua performance ook nog kan.

Ik denk eerder dat de beste man gedacht heeft....... ach daar heb je weer zo'n jonge knul met zo'n opgefokte clio...... laat hem maar in de waan ;)
Tri$16v

Matthijs schreef:Uhhhh Robert....... niet iedereen wil altijd trappen hoor..... wat er onder de kap gebeurd is kun jij niet zien..... ook qua uitlaat niet want dat is juist soms leuk om standaard te houden als dat qua performance ook nog kan.

Ik denk eerder dat de beste man gedacht heeft....... ach daar heb je weer zo'n jonge knul met zo'n opgefokte clio...... laat hem maar in de waan ;)
waarschijnlijk wel ja... :wink:
Robert dB.

@ Matthijs, uhmmm praat jij maar lekker jochie...was je er soms bij?
Menno

Off topic:
Na hoeveel kinderachtige arrogante zielige zuigende zeikopmerkingen, en echt nog 0 keer iets zinnigs gepost te hebben, verdien je hier eigenlijk een ban of warning?
rev it like a rental
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

negeer die opmerking van Matthijs maar.
laten we het maar gewoon over sprintjes hebben hier
Jasper16v

mijn kill kon eerder ook al niet volgens Mathijs ;)

eergister kwam er een Seat Leon me achterop rijden die ging kleven en volgde me precies, toen maar ff gas in getrapt :) weg was ik

kwam ie later naast me staan bij stoplicht, zegt ie: "ik heb een diesel, jij benzine he?" :D hij had duidelijke niet de snelle seat diesel variant :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Misschien moet Mathijs maar eens op Lelystad gaan sprinten, kunnen we allemaal zien hoe snel hij is!
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Remco T.
Contacteer:

Dan zal iedereen wel denken.. o daar heb je er weer zo'n jonge knul
die zonodig moet trappen..
Riël
Über-Spammer

:lol:

Ach, zo'n soeb stelt toch niet zo gigantisch veel voor, op automaxx had ik r ook een te grazen op de sprits.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef::lol:

Ach, zo'n soeb stelt toch niet zo gigantisch veel voor, op automaxx had ik r ook een te grazen op de sprits.
toch vind ik ze standaard echt niet belabberd en ongelooflijk mooi klinken!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer

Dat is zeker wel waar, ik vin d't ook machtige auto's, maar wil niet zeggen dat ze unbeatable zijn.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Dat is zeker wel waar, ik vin d't ook machtige auto's, maar wil niet zeggen dat ze unbeatable zijn.
dat zei ik ook niet :P :lol: maar hard gaan ze zeker! en als je m een beetje oppept, dan heb je een razend rappe wagen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Bram (vospower)

Niet alle imprezas zijn snel, de GT is voor een clio 16v geen partij. :D
gille
Contacteer:

Jasper16v schreef:mijn kill kon eerder ook al niet volgens Mathijs ;)

eergister kwam er een Seat Leon me achterop rijden die ging kleven en volgde me precies, toen maar ff gas in getrapt :) weg was ik

kwam ie later naast me staan bij stoplicht, zegt ie: "ik heb een diesel, jij benzine he?" :D hij had duidelijke niet de snelle seat diesel variant :)
1 chipje van 300 pleuro's en je 16V blijft stilstaan,heb vandaag een 180 pk getunede Leon 1.9 tdi gereden,kan je verzekeren die rijd je sokken eraf
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Vospower schreef:Niet alle imprezas zijn snel, de GT is voor een clio 16v geen partij. :D
dit is de eerste serie subaru GT.

Dit is niets voor een clio 16v!

topsnelheid 231 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
verbruik binnen b.k. 13.8 l/100km
verbruik buiten b.k. 8.1 l/100km
verbruik gecombineerd 10,2 l/100km
CO2 uitstoot - g/km

dit zie ik een clio niet zo snel doen :wink: met alle respect natuurlijk
AZ4L

Tenzij de persoon achter het stuur van de Impreza niet weet hoe je zo'n bak moet rijden en bij 20 km/u al in z'n 5 zit.. how knows :) Maar idd, een standaard Clio doet geen moer met deze Sub en diegene die zegt dat het wel zo is, lult uit z'n nek of heeft een ZEER FLINK opgefokte 16v. :p
Joentjuh!

@Vospower bedoelt zeker de GL :lol:

standaard zit de impreza al vaak onder de 6s van 0-100...met een open uitlaat en ecutek aanpassing zit je op 275 pk.... 0-100 5s!

ik heb er toen der tijd wel achter gereden met mijn megane coupe 2.0, even een stoplichtsprintje, maar het leek net of ik stil stond..en ik dacht dat ik toen een snelle auto had :D
5gt8vturbo

pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
Maus

Een WRX zoekrijden in de bochten?
Respect!
mister gomez

een vriend van mij rijd een golf vr6 ding is gewoon egt gaar (vw he wie anders) maar nou gingen we gister naar limburg d8 hij ff te willen sporten natuurlijk aangenomen en tog gewonen maar had er wel moeite mee
nou weet ik het self niej maar volgens mij moet een vr6 tog egt sneller sijn dan een bijna standaart clio 16v tog???????

>-)
-->clio 16v rulezzzz<--
Marcel B.

Het scheelt niet veel in de sprint, maar op hogere snelheid zou ie er wel vandoor moeten gaan...

Ps. moeilijk he ABN typen...
Don't walk the grass... smoke it
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb ook wel eens met een vr6 gereden, maar ik von et ook tegen vallen, en hij is denk ik ook wel wat zwaarder dan een clio
R5GTT. Drive it like you stole it
Droes

vanaved een maat van me rijdt in een Opel Vectra 1.6 16v ik op de baan met de R19 1.4 (80pk versie)

stoppen beide aan een rood licht en ik voor de fun zo ff gassen in neuter :lol:
nouja me maat dan ook maar en w8en op het groen..

bij het vertrekken vectra een meter voorsprong, naar 2de geschakeld liep ik op hem in :worship: 3de bleef het gelijk 4de liep i lichtjes uit en toen was het trg rood aan het volgende licht..

was zeer aangenaam verrast van de 19 :D
weten dat er drie man in zat
moet wel zeggen dat de vectra er serieuze velgen heeft opzitten.. maarjah :D

zo zieje maar hé 8)
Joentjuh!

5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
:lol:

het koppel van een subaru valt inderdaad wat tegen.... dit is nog met de standaard turbo!

een gtt met openuitlaat en ecutek - 270pk @ 5500 rpm - 398Nm @ 3700 rpm

[img]http://members1.chello.nl/~r.herweyer/ddd/coolred.jpg[/img]

een sti met open uitlaat en ecutek -
353 pk @ 6200 rpm - 469 Nm @ 4500 rpm

[img]http://members1.chello.nl/~r.herweyer/d ... 9@4500.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer

5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
Zeg heertje, koppel is wel belangrijk. Maar niet zo heel erg, 't is vanalles. De breedte van het koppel is belangrijker. Een diesel heeft misschien 2x zo hoog koppel en evenveel pk als de gtt, maar toch rij je hem weg.
Bram (vospower)

Gister paar x stoplichtsprint met 2 vrouwen :p Eentje met een 206, andere met een 106...

hield de 206 niet bij de 106 reed ik weg....

met een 750cc subaru mini jumbo :D

En met diezelfde auto hield ik Riel met zn supercampus bij tot zn 4 zo ongeveer :)
Riël
Über-Spammer

Lees mijn post op de vorige pagina maar, praatjesmaker :)
Bram (vospower)

Riël schreef:R5 supercampus vs suzuki alto

Na een heftige 1ste versnelling bleef ik de warme adem van de alto in mijn nek voelen. halverwege de 2e gang wist de alto zijn gestroomlijnde koets links naast de 5 te krijgen. Bij zo'n 70km/u waar de laatste nm in de 2e gang eruit geperst worden bij de 5, gooide ik hem zo vlug mogelijk in de 3, waar dus alweer wat paardjes beschikbaarwaren, ik ik, tegen de 100 aan lopend, mocht constateren dat de alto iewat terrein begon te verliezen en bij zo'n 110 km/u achter me moest aansluiten.

>-) >-) >-) r5 wins again wheheheheh
jaja je was sneller, al wast geen alto :wink: en ik schakel bij de 80 naar de vier en toen begon je weg te lopen, klopt dus wel :p
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Vanmorgen op de s'Gravenhoutseweg in Nieuwegein,
naast me een zwarte Opel Corsa met een jonge dame erin. Peuk in de mond en Keihard de radio aan, ze stond echt goed te gassen naast me. Ze dacht echt dat ze kans maakt. :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Sander2

Lex schreef:Vanmorgen op de s'Gravenhoutseweg in Nieuwegein,
naast me een zwarte Opel Corsa met een jonge dame erin. Peuk in de mond en Keihard de radio aan, ze stond echt goed te gassen naast me. Ze dacht echt dat ze kans maakt. :lol:
En, maakte ze een kans?! :D
Xedrah

Tom schreef:
Job-turbo schreef:Afgelopen zondag even in een Mercedes 560 sec gezeten maar dat ding gaat ook fucking hard.... En dat voor zo'n tank :worship:
maat van mij heeft een 300 nog wat sec en die kan ik net hebben met de willie op de snelweg. 0-100 zeker. een 560 zul je echter niet van winnen
Ja, dat was lachen die dag. :D Ik met de Kadett tegen die Mercedes. We gingen tot 140 gelijk op. Toen vonden we het welletjes binnen de bebouwde kom. :p Daarna even gepraat met de eigenaar en toen mocht ik een eindje gassen in die bak! Heerlijk! :worship: Alleen de wegligging in bochten is slecht. Leuke ervaring. (Y)
Xedrah

Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus. :wink:
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit! :( Had nog ff willen zwaaien. (Y)

Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.

136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u

Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret! :D
GTI1-G60

Xedrah schreef:Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus. :wink:
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit! :( Had nog ff willen zwaaien. (Y)

Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.

136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u

Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret! :D
Weet nog wel een komplete Corsa 16V te koop.
Doe een goed bod, je weet denk ik wel welke ik bedoel.
Heb je en een echte GSI, en een kompleet gerestaureerde auto.
Geen inruil.
Gesloten