maat van mij heeft een 300 nog wat sec en die kan ik net hebben met de willie op de snelweg. 0-100 zeker. een 560 zul je echter niet van winnenJob-turbo schreef:Afgelopen zondag even in een Mercedes 560 sec gezeten maar dat ding gaat ook fucking hard.... En dat voor zo'n tank
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Dinsdag 3 augustus rond de klok van 11 uur. ter hoogte van de wijkertunnel op de A9 richting Alkmaar verscheen er een zilve grijze GTT my 96 snel in mijn achteruitkijkspiegel. Knaap van rond de 30-35 achter het stuur, dus ik dacht die wil vast gas geven....
Even wachten op rustig verkeer met de Soeb achter mij aansluitend en toen vanaf 120 km/h vol het gas erop vanaf z'n 3 naar vol in 4....hmmm Subaru wordt klein in me spiegel
ff naar de rechterbaan en achter hem aankleven dacht ik toen. Aha standaard werk gezien z'n uitlaat, blik van de bestuurder strak vooruit alsof er zojuist niets gebeurd was
Toen Soeb voorop, ik erachter totdat hij bij circa 140 km/h naar de rechterbaan ging, pour moi, en ik vrolijk en voldaan makkelijk hem passeerde (hij deed wel duidelijk zijn best maar tergeefs), ghehe hoop voor hem dat hij nu opzoek is naar een chippie!
Even wachten op rustig verkeer met de Soeb achter mij aansluitend en toen vanaf 120 km/h vol het gas erop vanaf z'n 3 naar vol in 4....hmmm Subaru wordt klein in me spiegel
ff naar de rechterbaan en achter hem aankleven dacht ik toen. Aha standaard werk gezien z'n uitlaat, blik van de bestuurder strak vooruit alsof er zojuist niets gebeurd was
Toen Soeb voorop, ik erachter totdat hij bij circa 140 km/h naar de rechterbaan ging, pour moi, en ik vrolijk en voldaan makkelijk hem passeerde (hij deed wel duidelijk zijn best maar tergeefs), ghehe hoop voor hem dat hij nu opzoek is naar een chippie!
Uhhhh Robert....... niet iedereen wil altijd trappen hoor..... wat er onder de kap gebeurd is kun jij niet zien..... ook qua uitlaat niet want dat is juist soms leuk om standaard te houden als dat qua performance ook nog kan.
Ik denk eerder dat de beste man gedacht heeft....... ach daar heb je weer zo'n jonge knul met zo'n opgefokte clio...... laat hem maar in de waan
Ik denk eerder dat de beste man gedacht heeft....... ach daar heb je weer zo'n jonge knul met zo'n opgefokte clio...... laat hem maar in de waan

waarschijnlijk wel ja...Matthijs schreef:Uhhhh Robert....... niet iedereen wil altijd trappen hoor..... wat er onder de kap gebeurd is kun jij niet zien..... ook qua uitlaat niet want dat is juist soms leuk om standaard te houden als dat qua performance ook nog kan.
Ik denk eerder dat de beste man gedacht heeft....... ach daar heb je weer zo'n jonge knul met zo'n opgefokte clio...... laat hem maar in de waan
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
@ Matthijs, uhmmm praat jij maar lekker jochie...was je er soms bij?
mijn kill kon eerder ook al niet volgens Mathijs 
eergister kwam er een Seat Leon me achterop rijden die ging kleven en volgde me precies, toen maar ff gas in getrapt
weg was ik
kwam ie later naast me staan bij stoplicht, zegt ie: "ik heb een diesel, jij benzine he?"
hij had duidelijke niet de snelle seat diesel variant 

eergister kwam er een Seat Leon me achterop rijden die ging kleven en volgde me precies, toen maar ff gas in getrapt

kwam ie later naast me staan bij stoplicht, zegt ie: "ik heb een diesel, jij benzine he?"


Dan zal iedereen wel denken.. o daar heb je er weer zo'n jonge knul
die zonodig moet trappen..
die zonodig moet trappen..

Ach, zo'n soeb stelt toch niet zo gigantisch veel voor, op automaxx had ik r ook een te grazen op de sprits.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
toch vind ik ze standaard echt niet belabberd en ongelooflijk mooi klinken!Riël schreef:![]()
Ach, zo'n soeb stelt toch niet zo gigantisch veel voor, op automaxx had ik r ook een te grazen op de sprits.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dat is zeker wel waar, ik vin d't ook machtige auto's, maar wil niet zeggen dat ze unbeatable zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
dat zei ik ook nietRiël schreef:Dat is zeker wel waar, ik vin d't ook machtige auto's, maar wil niet zeggen dat ze unbeatable zijn.


Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Niet alle imprezas zijn snel, de GT is voor een clio 16v geen partij. 

1 chipje van 300 pleuro's en je 16V blijft stilstaan,heb vandaag een 180 pk getunede Leon 1.9 tdi gereden,kan je verzekeren die rijd je sokken erafJasper16v schreef:mijn kill kon eerder ook al niet volgens Mathijs
eergister kwam er een Seat Leon me achterop rijden die ging kleven en volgde me precies, toen maar ff gas in getraptweg was ik
kwam ie later naast me staan bij stoplicht, zegt ie: "ik heb een diesel, jij benzine he?"hij had duidelijke niet de snelle seat diesel variant
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
dit is de eerste serie subaru GT.Vospower schreef:Niet alle imprezas zijn snel, de GT is voor een clio 16v geen partij.
Dit is niets voor een clio 16v!
topsnelheid 231 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
verbruik binnen b.k. 13.8 l/100km
verbruik buiten b.k. 8.1 l/100km
verbruik gecombineerd 10,2 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
dit zie ik een clio niet zo snel doen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tenzij de persoon achter het stuur van de Impreza niet weet hoe je zo'n bak moet rijden en bij 20 km/u al in z'n 5 zit.. how knows
Maar idd, een standaard Clio doet geen moer met deze Sub en diegene die zegt dat het wel zo is, lult uit z'n nek of heeft een ZEER FLINK opgefokte 16v. 


@Vospower bedoelt zeker de GL
standaard zit de impreza al vaak onder de 6s van 0-100...met een open uitlaat en ecutek aanpassing zit je op 275 pk.... 0-100 5s!
ik heb er toen der tijd wel achter gereden met mijn megane coupe 2.0, even een stoplichtsprintje, maar het leek net of ik stil stond..en ik dacht dat ik toen een snelle auto had

standaard zit de impreza al vaak onder de 6s van 0-100...met een open uitlaat en ecutek aanpassing zit je op 275 pk.... 0-100 5s!
ik heb er toen der tijd wel achter gereden met mijn megane coupe 2.0, even een stoplichtsprintje, maar het leek net of ik stil stond..en ik dacht dat ik toen een snelle auto had

-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 30 apr 2004 8:24
- Locatie: naaldwijk, westland
een vriend van mij rijd een golf vr6 ding is gewoon egt gaar (vw he wie anders) maar nou gingen we gister naar limburg d8 hij ff te willen sporten natuurlijk aangenomen en tog gewonen maar had er wel moeite mee
nou weet ik het self niej maar volgens mij moet een vr6 tog egt sneller sijn dan een bijna standaart clio 16v tog???????

nou weet ik het self niej maar volgens mij moet een vr6 tog egt sneller sijn dan een bijna standaart clio 16v tog???????

-->clio 16v rulezzzz<--
vanaved een maat van me rijdt in een Opel Vectra 1.6 16v ik op de baan met de R19 1.4 (80pk versie)
stoppen beide aan een rood licht en ik voor de fun zo ff gassen in neuter
nouja me maat dan ook maar en w8en op het groen..
bij het vertrekken vectra een meter voorsprong, naar 2de geschakeld liep ik op hem in
3de bleef het gelijk 4de liep i lichtjes uit en toen was het trg rood aan het volgende licht..
was zeer aangenaam verrast van de 19
weten dat er drie man in zat
moet wel zeggen dat de vectra er serieuze velgen heeft opzitten.. maarjah
zo zieje maar hé
stoppen beide aan een rood licht en ik voor de fun zo ff gassen in neuter

nouja me maat dan ook maar en w8en op het groen..
bij het vertrekken vectra een meter voorsprong, naar 2de geschakeld liep ik op hem in

was zeer aangenaam verrast van de 19

weten dat er drie man in zat
moet wel zeggen dat de vectra er serieuze velgen heeft opzitten.. maarjah

zo zieje maar hé

5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.

het koppel van een subaru valt inderdaad wat tegen.... dit is nog met de standaard turbo!
een gtt met openuitlaat en ecutek - 270pk @ 5500 rpm - 398Nm @ 3700 rpm
[img]http://members1.chello.nl/~r.herweyer/ddd/coolred.jpg[/img]
een sti met open uitlaat en ecutek -
353 pk @ 6200 rpm - 469 Nm @ 4500 rpm
[img]http://members1.chello.nl/~r.herweyer/d ... 9@4500.jpg[/img]
Zeg heertje, koppel is wel belangrijk. Maar niet zo heel erg, 't is vanalles. De breedte van het koppel is belangrijker. Een diesel heeft misschien 2x zo hoog koppel en evenveel pk als de gtt, maar toch rij je hem weg.5gt8vturbo schreef:pk`s maakt niet uit heren het gaat echt om de koppel. met mijn turbo blijf ik ook tot de 120 een sub wrx sti voor bochten of recht stuk. het gaat eerst om de koppel dan de persoon en als laatste pas pk.
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Gister paar x stoplichtsprint met 2 vrouwen
Eentje met een 206, andere met een 106...
hield de 206 niet bij de 106 reed ik weg....
met een 750cc subaru mini jumbo
En met diezelfde auto hield ik Riel met zn supercampus bij tot zn 4 zo ongeveer

hield de 206 niet bij de 106 reed ik weg....
met een 750cc subaru mini jumbo

En met diezelfde auto hield ik Riel met zn supercampus bij tot zn 4 zo ongeveer

Lees mijn post op de vorige pagina maar, praatjesmaker 

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
jaja je was sneller, al wast geen altoRiël schreef:R5 supercampus vs suzuki alto
Na een heftige 1ste versnelling bleef ik de warme adem van de alto in mijn nek voelen. halverwege de 2e gang wist de alto zijn gestroomlijnde koets links naast de 5 te krijgen. Bij zo'n 70km/u waar de laatste nm in de 2e gang eruit geperst worden bij de 5, gooide ik hem zo vlug mogelijk in de 3, waar dus alweer wat paardjes beschikbaarwaren, ik ik, tegen de 100 aan lopend, mocht constateren dat de alto iewat terrein begon te verliezen en bij zo'n 110 km/u achter me moest aansluiten.
![]()
![]()
r5 wins again wheheheheh

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Vanmorgen op de s'Gravenhoutseweg in Nieuwegein,
naast me een zwarte Opel Corsa met een jonge dame erin. Peuk in de mond en Keihard de radio aan, ze stond echt goed te gassen naast me. Ze dacht echt dat ze kans maakt.
naast me een zwarte Opel Corsa met een jonge dame erin. Peuk in de mond en Keihard de radio aan, ze stond echt goed te gassen naast me. Ze dacht echt dat ze kans maakt.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
En, maakte ze een kans?!Lex schreef:Vanmorgen op de s'Gravenhoutseweg in Nieuwegein,
naast me een zwarte Opel Corsa met een jonge dame erin. Peuk in de mond en Keihard de radio aan, ze stond echt goed te gassen naast me. Ze dacht echt dat ze kans maakt.

Ja, dat was lachen die dag.Tom schreef:maat van mij heeft een 300 nog wat sec en die kan ik net hebben met de willie op de snelweg. 0-100 zeker. een 560 zul je echter niet van winnenJob-turbo schreef:Afgelopen zondag even in een Mercedes 560 sec gezeten maar dat ding gaat ook fucking hard.... En dat voor zo'n tank




Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus.
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit!
Had nog ff willen zwaaien.
Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.
136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u
Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret!
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit!


Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.
136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u
Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret!

Weet nog wel een komplete Corsa 16V te koop.Xedrah schreef:Ik heb gisteravond een leuke match gehad met een gele Punto GT Turbo. Ik was met de Corsa A 2.0 8V en reed achter hem toen ie op het gas ging in de 2e versnelling. Hij bleef in zijn achteruitkijkspiegel kijken terwijl ik lekker achter hem bleef hangen. Daarna liet ie mij inhalen om te zien waar ie mee te maken had: een Corsa 1.2 S dus.![]()
Daarna naar de snelweg. In de 1 en 2 was ik wat sneller, maar hij bleef aardig bij. In de 3 en 4 ging ik net ff wat sneller en eenmaal in de vijfde versnelling voluit liep ik uiteindelijk tot 10-12 autolengtes voor. De afstand bleef daarna gelijk tot we beiden de topsnelheid bereikt hadden. Onderweg een paar keer gezwaaid, zo van: pak me dan. Maar hij liep niet meer in. We hebben een kilometer of 8 voluit geplankt en ik reed zo'n 215-220 (teller wijkt af, dus weet niet precies) Na de afrit/oprit stoof ie me rechts (legaal) voorbij in de tweede versnelling, maar hij keek strak voor zich uit!Had nog ff willen zwaaien.
![]()
Toch niet slecht van de Corsa als ik de specs van die Punto zo eens bekijk.
136 pk, 208 Nm, 0-100 in 7,9 seconden, topsnelheid 200 km/u
Zondag ga ik een 2.0 16V motorblok halen voor de Corsa. Dat wordt nog meer dikke pret!
Doe een goed bod, je weet denk ik wel welke ik bedoel.
Heb je en een echte GSI, en een kompleet gerestaureerde auto.
Geen inruil.