Post?PtrGte schreef:en wa kostte de reis daarnaartoeRO 16v schreef:In Australië betaalde ik voor de hybride GT30R omgerekend 985 euro, dat zal hier wel het dubbele zijn.PtrGte schreef: en een GT30R?![]()
nee,ís maar gekheid...maar das nie veel geld nog geen 1000 euro, maar het dubbele weer wel...
GT28RS niet tegen gekomen bij toeval???
Turbotalk...
eeuuhh...post?
Ik en Jeroen van JL Tuning hadden al enorm veel moeite om een GT20 te betrekken via de Nederlandse Garrett verdeler Hoet. Het heeft lang, erg lang geduurd...
En straks rijdt er een mazzelaar met een Gr.Appige gt turbo mee rond...
Die Garrett Performance Products staan gewoon in de lijst maar levering aan Nederland heeft absoluut geen prioriteit. Maar bestellen kunnen we het wel. En de prijzen verschillen niets tot nauwelijks met de Aussies Ro...

En straks rijdt er een mazzelaar met een Gr.Appige gt turbo mee rond...
Die Garrett Performance Products staan gewoon in de lijst maar levering aan Nederland heeft absoluut geen prioriteit. Maar bestellen kunnen we het wel. En de prijzen verschillen niets tot nauwelijks met de Aussies Ro...
[img]http://smile.smilies.nl/494.gif[/img]
there is no spoon.
Ik had me voorgenomen om me wat meer op de achtergrond te houden in verband met wat discussies hier en daar
, maar daar waag ik me niet meer aan, dus ik zou in alle vriendelijkheid aan je willen vragen Speedline, "Wat kost die GT28RS turbo?" Aangezien die in de lijst staat?
ik ben erg benieuwd, en hoop dan ook dat je me dit kunt vertellen...
Ik zal me verder nergens mee bemoeien!

Jij hoeft je wat mij betreft niet in of op de achtergrond te houden. Ik kan bepaalde zaken, discussies of anderzijds goed scheiden. Wat dat aan gaat hoeven de kontakten daar niet onder te leiden. Niemand wordt slechter van een scherpe discussie. Gaat het te ver dan is dat altijd uit te praten. Wat mij betreft iig wel.PtrGte schreef:Ik had me voorgenomen om me wat meer op de achtergrond te houden in verband met wat discussies hier en daar, maar daar waag ik me niet meer aan, dus ik zou in alle vriendelijkheid aan je willen vragen Speedline, "Wat kost die GT28RS turbo?" Aangezien die in de lijst staat?
Een prijs voor de Disco Potato (GT28RS) volgt... Maaruh waar ga je dat roller bearing monster eigenlijk opbouwen?

daar wil ik (nog) geen discussie over voeren...
"Disco Potato"
dat is inderdaad de turbo die ik bedoel
maar goed...
ik wacht af...
"Disco Potato"
dat is inderdaad de turbo die ik bedoel
maar goed...
ik wacht af...

-
Nee dat klopt, maar hierin kan google je beste vriend zijn hier.Steven schreef:Goed ben vast niet de enige die zich afvraagt wat wordt bedoelt met een disco potato? Zal vast iets anders mee bedoelt worden dan een housende aardappel
Volgens mij is het een turbo van Garret Performance Products namelijk de GT28RS
[img]http://www.precisionte.com/productimages/323.jpg[/img]
specs:
The Garrett GT28RS turbocharger features a Garrett GT ball bearing watercooled cartridge. The compressor stage utilizes a compressor wheel with a 1.86 inducer and 2.37 exducer (62 trim), with a .60 A/R compressor housing. The turbine stage utilizes a turbine wheel with a 2.12 inducer and 1.85 exducer (76 trim) with a .86 A/R, integral wastegated housing. An optional .64 A/R wastegated housing is also available.
bron
De naam komt hiervandaan, heb ik me laten lezen.
Code: Selecteer alles
The "Disco Potato" name actually comes from the car it was first widely featured in, in Sport Compact Car. It was a late model four door Sentra with purple, blue, and green chameleon paint. Hence - Disco Potato.
daar komt "disco" vandaan inderdaad, maar niemand schijnt te weten (ook by Garrett niet) waar nu die aardappel vandaan komt!
anyway...dit lijkt me in ieder geval voor VEEL gevallen een uitstekende turbo...
niet voor een GTT, want dat wordt iets te gek denk ik, maar goed, zoals al eerder aangegeven, tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!

anyway...dit lijkt me in ieder geval voor VEEL gevallen een uitstekende turbo...

niet voor een GTT, want dat wordt iets te gek denk ik, maar goed, zoals al eerder aangegeven, tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!

-
En jij hebt toevallig een 2 liter clio, komt dat ff mooi uit.PtrGte schreef:... tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!
...met een compressieverhouding van 11,6:1 ...jnjansen_r5gtturbo schreef:En jij hebt toevallig een 2 liter clio, komt dat ff mooi uit.PtrGte schreef:... tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!
komt dat ff slecht uit!
wacht ...hij is te gebruiken tot 2,7 liter, dus das nog wel een optie...Panoramix schreef:Hmm wat neem je dan als je meer dan 2.3L hebt? Bij mij zit er een Garret T3 op trouwens.PtrGte schreef: tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!
maar ik denk dat als je flink wil schoppen tegen CRX-jes e.d. dan moet je toch de GT30R hebben

die heb ik inderdaad al...Menno schreef:Waarschijnlijk heb je ze allang, maar ik heb nog wel ergens flowmappen van een disco potato.
maar ik had begrepen dat er verschillende turbinehuizen voor te krijgen zijn, en dat je dus een uitlaatgas-flow-grafiek of zoiets moest hebben, om te bepalen welk huis erop moet...
wat ik daar vreemd aan vind is dit:
als ik het goed begrijp moet je dan eigenlijk heel die motor bouwen(uiteraard met lagere compressie), vervolgens die GT28RS erop zetten, en dan kijken wat voor uitlatgasgrafieken eruit komen...dan heeft dat toch geen nut meer?
kan iemand hier iets meer over kwijt...want ik wil niet dat een verkeerde turbo besteld wordt, of in ieder geval een "goede" turbo met een "verkeerd" turbinebehuizing...
oh ja @ Speedline:
over de vraag waar die turbo op moet komen:
"Iemand moet het klotewerk doen he"

maar euuhh...speedy...nog steeds geen prijzen???
'k word al ongeduldig...
'k word al ongeduldig...

Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R?speedline schreef:En de prijzen verschillen niets tot nauwelijks met de Aussies Ro...
Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.
@PtrGte, als je interesse hebt kan je mijn GT30R overnemen, bij mij leverd ie te snel druk en das niet veilig.
waarschijnlijk iets met verchroomde en verlengde achterbrug
maar euuuhh...gt30R zei u?
interesse is altijd aanwezig...
pm maar ff ofzo...
maar euuuhh...gt30R zei u?
interesse is altijd aanwezig...

pm maar ff ofzo...
GT28RS kost normaal rond de 1487,50. Bij JL Tuning 1178,10...RO 16v schreef:Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R? Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.
De GT30 en hoger zullen daar echt niet veel van af zitten...
Hier 2 weken levertijd met een uitloop naar 8 weken afhankelijk van de produktie van een bepaald model. We kunnen geen voorraad aanhouden in NL met 3 tot 6 GT-serie turbo's op jaarbasis...
Een turbo die te snel druk levert en daarom niet veilig is? Leg dat eens uit aub?RO 16v schreef:@PtrGte, als je interesse hebt kan je mijn GT30R overnemen, bij mij leverd ie te snel druk en das niet veilig.
Wheely in een bocht = lastig sturen?
je moet ook niet die turbo op de motor van je motor schroeven, maar 't zo doen: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20204

rev it like a rental
Leuke Honda T-mods hier: http://www.homemadeturbo.com
[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo/tt/tt20.jpg[/img]
Hunda V-Tec Twin-T
[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo_proj ... ke/rs6.jpg[/img]
T3 met zelfgemaakte pijpjes
Let it blow...
[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo/tt/tt20.jpg[/img]
Hunda V-Tec Twin-T
[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo_proj ... ke/rs6.jpg[/img]
T3 met zelfgemaakte pijpjes
Let it blow...
Op een motor wil je als liefst dat ie rond de 7000 tpm pas druk begint te leveren en niet eerder dit om het wat meer onder controle te houden.speedline schreef: Een turbo die te snel druk levert en daarom niet veilig is? Leg dat eens uit aub?
@Menno, een Haybusa turbo zou je met aanschaf van de motor en de turbo set (+630 rwhp) 30.000 euro kwijt zijn en dan ligt je top hoger dan die turbine bike, de turbine bike kost in de U.S.A 138.000 dollar

http://motorcyclecity.com/turbine.htm
edit: http://www.teaser.fr/~elebourg/JetBike.wmv
Heb de prijzen eens nagevraagd bij CRD in Sydney, zonder korting en met btw.speedline schreef:GT28RS kost normaal rond de 1487,50. Bij JL Tuning 1178,10...RO 16v schreef:Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R? Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.
De GT30 en hoger zullen daar echt niet veel van af zitten...
Hier 2 weken levertijd met een uitloop naar 8 weken afhankelijk van de produktie van een bepaald model. We kunnen geen voorraad aanhouden in NL met 3 tot 6 GT-serie turbo's op jaarbasis...
GT25R, 730 euro
GT28RS, 865 euro
GT30R, 915 euro
GT35R, 1030 euro
GT40R, 1165 euro
Vindt het verschil van de GT28RS behoorlijk groot.
hoeft niet, maar als je optimaal gebruik wil maken van je turbo wel.
je bent al een eind op weg met je charge cooler, maar als je verder wil gaan denk dan aan aangepaste (laagcompressie) zuigers, bewerkte kop, uitlaatspruitstuk etc etc.
money is the issue...
je bent al een eind op weg met je charge cooler, maar als je verder wil gaan denk dan aan aangepaste (laagcompressie) zuigers, bewerkte kop, uitlaatspruitstuk etc etc.
money is the issue...
Immer wieder die verdammte Holländer
och,, dat motortej aanpassen hoeft voor jou nog lang niet.. die charge cooler is al een eind in de goede richting
nu nog de remmen en het brandstof systeem (grotere sproeier (1.35 volgens mij) en een carburateur reviesie incombinatie met alle luchtleidingen (die dunne slangetjes) vervangen heb je een duurzaam getuned blokje denk ik..
Die slangen worden hard en kunnen gaan scheuren. dat kan vergaande gevolgen hebben weet ik uit eerste hand... (mijn auto was opgeschroefd, en werd door die jongens alleen naar de drukmeter in het interieur gekeken.. terwijl er een sheurtje in die toevoer slang zat... dus 1 bar was in werkelijkheid ver over de 1.2)
nu nog de remmen en het brandstof systeem (grotere sproeier (1.35 volgens mij) en een carburateur reviesie incombinatie met alle luchtleidingen (die dunne slangetjes) vervangen heb je een duurzaam getuned blokje denk ik..
Die slangen worden hard en kunnen gaan scheuren. dat kan vergaande gevolgen hebben weet ik uit eerste hand... (mijn auto was opgeschroefd, en werd door die jongens alleen naar de drukmeter in het interieur gekeken.. terwijl er een sheurtje in die toevoer slang zat... dus 1 bar was in werkelijkheid ver over de 1.2)
ok maar moet ik dan een aangepaste t2 of een t25 menen, ik heb begrepen dat dat qua performance (sorry voor de idols term) niet veel uit elkaar ligt
en ik heb mn sproeier al vervange, ..... een 150 hij rijdt er erg goed mee
en ik heb mn sproeier al vervange, ..... een 150 hij rijdt er erg goed mee
T25, groep a carb, dikke downpipe en elbow, sidepipe heb je al, chargecooler heb je al, moet goed zijn voor een leuke 150 pk. minimaal...
en je koeling aanpassen, oliekoeler, remmen upgraden doe je al. gaat wel goedkomen denk met jou?
en je koeling aanpassen, oliekoeler, remmen upgraden doe je al. gaat wel goedkomen denk met jou?
Immer wieder die verdammte Holländer