Turbotalk...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

PtrGte schreef:
RO 16v schreef:
PtrGte schreef: en een GT30R?
In Australië betaalde ik voor de hybride GT30R omgerekend 985 euro, dat zal hier wel het dubbele zijn.
en wa kostte de reis daarnaartoe :lol:

nee,ís maar gekheid...maar das nie veel geld nog geen 1000 euro, maar het dubbele weer wel...

GT28RS niet tegen gekomen bij toeval???
Post?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

eeuuhh...post?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik en Jeroen van JL Tuning hadden al enorm veel moeite om een GT20 te betrekken via de Nederlandse Garrett verdeler Hoet. Het heeft lang, erg lang geduurd... :@

En straks rijdt er een mazzelaar met een Gr.Appige gt turbo mee rond... :wink:

Die Garrett Performance Products staan gewoon in de lijst maar levering aan Nederland heeft absoluut geen prioriteit. Maar bestellen kunnen we het wel. En de prijzen verschillen niets tot nauwelijks met de Aussies Ro...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

there is no spoon.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Ik had me voorgenomen om me wat meer op de achtergrond te houden in verband met wat discussies hier en daar :wink: , maar daar waag ik me niet meer aan, dus ik zou in alle vriendelijkheid aan je willen vragen Speedline, "Wat kost die GT28RS turbo?" Aangezien die in de lijst staat?

ik ben erg benieuwd, en hoop dan ook dat je me dit kunt vertellen...

Ik zal me verder nergens mee bemoeien! (F)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

PtrGte schreef:Ik had me voorgenomen om me wat meer op de achtergrond te houden in verband met wat discussies hier en daar :wink: , maar daar waag ik me niet meer aan, dus ik zou in alle vriendelijkheid aan je willen vragen Speedline, "Wat kost die GT28RS turbo?" Aangezien die in de lijst staat?

ik ben erg benieuwd, en hoop dan ook dat je me dit kunt vertellen...

Ik zal me verder nergens mee bemoeien! (F)
Jij hoeft je wat mij betreft niet in of op de achtergrond te houden. Ik kan bepaalde zaken, discussies of anderzijds goed scheiden. Wat dat aan gaat hoeven de kontakten daar niet onder te leiden. Niemand wordt slechter van een scherpe discussie. Gaat het te ver dan is dat altijd uit te praten. Wat mij betreft iig wel.

Een prijs voor de Disco Potato (GT28RS) volgt... Maaruh waar ga je dat roller bearing monster eigenlijk opbouwen? :D Dat is een veel interessantere vraag... :wink:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

daar wil ik (nog) geen discussie over voeren...

"Disco Potato"

dat is inderdaad de turbo die ik bedoel :wink:

maar goed...

ik wacht af... :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Waarschijnlijk heb je ze allang, maar ik heb nog wel ergens flowmappen van een disco potato.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goed ben vast niet de enige die zich afvraagt wat wordt bedoelt met een disco potato? Zal vast iets anders mee bedoelt worden dan een housende aardappel :p
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Steven schreef:Goed ben vast niet de enige die zich afvraagt wat wordt bedoelt met een disco potato? Zal vast iets anders mee bedoelt worden dan een housende aardappel :p
Nee dat klopt, maar hierin kan google je beste vriend zijn hier.

Volgens mij is het een turbo van Garret Performance Products namelijk de GT28RS

[img]http://www.precisionte.com/productimages/323.jpg[/img]


specs:
The Garrett GT28RS turbocharger features a Garrett GT ball bearing watercooled cartridge. The compressor stage utilizes a compressor wheel with a 1.86” inducer and 2.37” exducer (62 trim), with a .60 A/R compressor housing. The turbine stage utilizes a turbine wheel with a 2.12” inducer and 1.85” exducer (76 trim) with a .86 A/R, integral wastegated housing. An optional .64 A/R wastegated housing is also available.
bron



De naam komt hiervandaan, heb ik me laten lezen.

Code: Selecteer alles

The "Disco Potato" name actually comes from the car it was first widely featured in, in Sport Compact Car. It was a late model four door Sentra with purple, blue, and green chameleon paint. Hence - Disco Potato.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

daar komt "disco" vandaan inderdaad, maar niemand schijnt te weten (ook by Garrett niet) waar nu die aardappel vandaan komt! :lol:

anyway...dit lijkt me in ieder geval voor VEEL gevallen een uitstekende turbo... :)

niet voor een GTT, want dat wordt iets te gek denk ik, maar goed, zoals al eerder aangegeven, tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!

8)
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

PtrGte schreef:... tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!

8)
En jij hebt toevallig een 2 liter clio, komt dat ff mooi uit. :wink:
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

PtrGte schreef: tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!
Hmm wat neem je dan als je meer dan 2.3L hebt? Bij mij zit er een Garret T3 op trouwens.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

jnjansen_r5gtturbo schreef:
PtrGte schreef:... tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!

8)
En jij hebt toevallig een 2 liter clio, komt dat ff mooi uit. :wink:
...met een compressieverhouding van 11,6:1 ...

komt dat ff slecht uit! :wink:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Panoramix schreef:
PtrGte schreef: tussen 1.8 en 2,3 liter kan ie een hoop voor je betekenen!
Hmm wat neem je dan als je meer dan 2.3L hebt? Bij mij zit er een Garret T3 op trouwens.
wacht ...hij is te gebruiken tot 2,7 liter, dus das nog wel een optie...

maar ik denk dat als je flink wil schoppen tegen CRX-jes e.d. dan moet je toch de GT30R hebben 8)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Menno schreef:Waarschijnlijk heb je ze allang, maar ik heb nog wel ergens flowmappen van een disco potato.
die heb ik inderdaad al...

maar ik had begrepen dat er verschillende turbinehuizen voor te krijgen zijn, en dat je dus een uitlaatgas-flow-grafiek of zoiets moest hebben, om te bepalen welk huis erop moet...

wat ik daar vreemd aan vind is dit:

als ik het goed begrijp moet je dan eigenlijk heel die motor bouwen(uiteraard met lagere compressie), vervolgens die GT28RS erop zetten, en dan kijken wat voor uitlatgasgrafieken eruit komen...dan heeft dat toch geen nut meer?

kan iemand hier iets meer over kwijt...want ik wil niet dat een verkeerde turbo besteld wordt, of in ieder geval een "goede" turbo met een "verkeerd" turbinebehuizing...

oh ja @ Speedline:

over de vraag waar die turbo op moet komen:

"Iemand moet het klotewerk doen he" :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

maar euuhh...speedy...nog steeds geen prijzen???

'k word al ongeduldig... :)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef:En de prijzen verschillen niets tot nauwelijks met de Aussies Ro...
Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R?
Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.

@PtrGte, als je interesse hebt kan je mijn GT30R overnemen, bij mij leverd ie te snel druk en das niet veilig.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waar draait die GT op bij jou Ro? Ikke nieuwsgierig :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

waarschijnlijk iets met verchroomde en verlengde achterbrug :wink:

maar euuuhh...gt30R zei u?

interesse is altijd aanwezig... :)

pm maar ff ofzo...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

PtrGte schreef:waarschijnlijk iets met verchroomde en verlengde achterbrug :wink:
Als dat erop zat was het iets veiliger, het is nu een salto machine. :p

@Steven, klik
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:worship:

Kom je een keer met dat ding naar een FNH? Wil dat wel es zien 8)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

RO 16v schreef:Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R? Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.
GT28RS kost normaal rond de € 1487,50. Bij JL Tuning € 1178,10...

De GT30 en hoger zullen daar echt niet veel van af zitten...

Hier 2 weken levertijd met een uitloop naar 8 weken afhankelijk van de produktie van een bepaald model. We kunnen geen voorraad aanhouden in NL met 3 tot 6 GT-serie turbo's op jaarbasis...
RO 16v schreef:@PtrGte, als je interesse hebt kan je mijn GT30R overnemen, bij mij leverd ie te snel druk en das niet veilig.
Een turbo die te snel druk levert en daarom niet veilig is? Leg dat eens uit aub?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Wheely in een bocht = lastig sturen?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

je moet ook niet die turbo op de motor van je motor schroeven, maar 't zo doen: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=20204

8)
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou dat is het zeker, zo heb ik nog es met me scooter in de bosjes gestaan :lol:

Maar idd ik denk dat Ro bedoelt dat je een groot turbogat wilt om ook normaal te kunnen rijden.
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Leuke Honda T-mods hier: http://www.homemadeturbo.com

[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo/tt/tt20.jpg[/img]
Hunda V-Tec Twin-T

[img]http://www.homemadeturbo.com/turbo_proj ... ke/rs6.jpg[/img]
T3 met zelfgemaakte pijpjes


Let it blow...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef: Een turbo die te snel druk levert en daarom niet veilig is? Leg dat eens uit aub?
Op een motor wil je als liefst dat ie rond de 7000 tpm pas druk begint te leveren en niet eerder dit om het wat meer onder controle te houden.

@Menno, een Haybusa turbo zou je met aanschaf van de motor en de turbo set (+630 rwhp) 30.000 euro kwijt zijn en dan ligt je top hoger dan die turbine bike, de turbine bike kost in de U.S.A 138.000 dollar :s , wil niet weten wat ie in NL kost, maar het is een leuk staaltje van techniek, Jay Lenno heeft er 1.
http://motorcyclecity.com/turbine.htm

edit: http://www.teaser.fr/~elebourg/JetBike.wmv
Anonymous

Dat hondablok is inmiddels al weer uit elkaar geklapt heb ik begrepen :|
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

speedline schreef:
RO 16v schreef:Wat kost een hybride GT30/35R in NL ongeveer en een GT40R? Je hebt daar in ieder geval geen lange levering, binnen 5 dagen binnen, welk model je ook besteld.
GT28RS kost normaal rond de € 1487,50. Bij JL Tuning € 1178,10...

De GT30 en hoger zullen daar echt niet veel van af zitten...

Hier 2 weken levertijd met een uitloop naar 8 weken afhankelijk van de produktie van een bepaald model. We kunnen geen voorraad aanhouden in NL met 3 tot 6 GT-serie turbo's op jaarbasis...
Heb de prijzen eens nagevraagd bij CRD in Sydney, zonder korting en met btw.
GT25R, 730 euro
GT28RS, 865 euro
GT30R, 915 euro
GT35R, 1030 euro
GT40R, 1165 euro

Vindt het verschil van de GT28RS behoorlijk groot.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

gasten, ik wil ook een beest van een turbo, maar ik denk dat ik danzeker mn hele blok aan moet pakken...of niet?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hoeft niet, maar als je optimaal gebruik wil maken van je turbo wel.

je bent al een eind op weg met je charge cooler, maar als je verder wil gaan denk dan aan aangepaste (laagcompressie) zuigers, bewerkte kop, uitlaatspruitstuk etc etc.

money is the issue...
Immer wieder die verdammte Holländer
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

och,, dat motortej aanpassen hoeft voor jou nog lang niet.. die charge cooler is al een eind in de goede richting

nu nog de remmen en het brandstof systeem (grotere sproeier (1.35 volgens mij) en een carburateur reviesie incombinatie met alle luchtleidingen (die dunne slangetjes) vervangen heb je een duurzaam getuned blokje denk ik..

Die slangen worden hard en kunnen gaan scheuren. dat kan vergaande gevolgen hebben weet ik uit eerste hand... (mijn auto was opgeschroefd, en werd door die jongens alleen naar de drukmeter in het interieur gekeken.. terwijl er een sheurtje in die toevoer slang zat... dus 1 bar was in werkelijkheid ver over de 1.2)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ok maar moet ik dan een aangepaste t2 of een t25 menen, ik heb begrepen dat dat qua performance (sorry voor de idols term) niet veel uit elkaar ligt
en ik heb mn sproeier al vervange, ..... een 150 hij rijdt er erg goed mee
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

T25, groep a carb, dikke downpipe en elbow, sidepipe heb je al, chargecooler heb je al, moet goed zijn voor een leuke 150 pk. minimaal...

en je koeling aanpassen, oliekoeler, remmen upgraden doe je al. gaat wel goedkomen denk met jou?
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie