Hoi,
Heb me door een wirwar van velgen topics geworsteld, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden, dus vandaar een nieuw topic.
Mijn vraag is of velgen van een Megane (coupe) op een R5 GT Turbo passen, en eigenlijk (durf de vraag bijna niet te stellen). Het gaat om 15inch met 195/50. Mijn 5 is niet verlaagd, maar nu las ik wel dat deze maat toch problemen kan geven (aanlopen, teller klopt niet..)
De megane heeft ook een 4 gaats, en volgens mij ook 4x100.. (niet zeker), maar qua ET waarde weet ik het niet, en weet niet of dat problemen kan opleveren. Kan iemand mij hiermee helpen? Oftewel wijkt de velgmaat van een Megane veel af van een R5, en wat voor een problemen kan dit veroorzaken? Passen 195/50 sowieso onder een R5?
Gracias,
Che
ps? Kan dit de velgenmaat zijn, deze maat komen van standaard velgen van een Megane Coupe.. (of zegt dit niets..)
maat: 15"
breedte: 6,5 J
ET-waarde: 36
steek: 4 x 100
[5GTT] Past dat?? 195/50
Heb even de titel aangepast, want hebben meer mensen ervaring met het 195/50 15 inch? Kan dat, of haal je jezelf dan heel veel problemen op de hals. Bijvoorbeeld als je zwaarbeladen bent, een drempel, of is het gewoonweg niet mogelijk? Of is het niet slim?
Als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag.
Muchos Gracias,
Che
Muchos Gracias,
Che
che schreef:
Heb even de titel aangepast, want hebben meer mensen ervaring met het 195/50 15 inch? Kan dat, of haal je jezelf dan heel veel problemen op de hals. Bijvoorbeeld als je zwaarbeladen bent, een drempel, of is het gewoonweg niet mogelijk? Of is het niet slim?
Muchos Gracias,
Che
waarom wordt er zo moeilyk gedaan over de velgen en en banden maten hierzo op t forum.(en sommige andere topics)
de zelfde zelfde vragen blyven maar terug komen.
(sorry voor de mensen die niew zyn )
waarom worden er geen aparte topics aangemaakt
zoiets als" deze banden en velgmaten passen onder die auto enz".
snap ook wel dat niet iedereen daar verstand van heeft.
maar is voor de mensen die al langer bezig zyn op t forum best irritant .
dit ten koste van de mensen die net op t forum komen en natuurlyk vele vragen hebben.
over hun type van renault.
dit is niet om ook maar iemand aftekraken maar gewoon positieve feedback .
eventueel iets voor de forum moderator
om niewe mensen daarop te wyzen hoe't forum nu precies werkt.
veranderen kan ook niet binnen 2 weken dat snap ik ook wel.
marcel.
Heb ik ook onder me GTT gehad, over een hobbelende weg vreten de banden over de achterbumper en wielkassen en als je er met meer dan 2 man in zit continue.
Edit: gewoon 45-ers eronder zetten, scheelt een hoop ergenissen!
Edit: gewoon 45-ers eronder zetten, scheelt een hoop ergenissen!
Je zegt zelf dat je dit vind in de topics, en dan nog NOG eens vragen, waar hetzelfde bevestigd wordt.che schreef:Hoi,
Heb me door een wirwar van velgen topics geworsteld, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden, dus vandaar een nieuw topic.
Mijn vraag is of velgen van een Megane (coupe) op een R5 GT Turbo passen, en eigenlijk (durf de vraag bijna niet te stellen). Het gaat om 15inch met 195/50. Mijn 5 is niet verlaagd, maar nu las ik wel dat deze maat toch problemen kan geven (aanlopen, teller klopt niet..)
Toch nog welkom op het forum