[5GTT] Past dat?? 195/50

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Gesloten
che

Hoi,

Heb me door een wirwar van velgen topics geworsteld, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden, dus vandaar een nieuw topic.
Mijn vraag is of velgen van een Megane (coupe) op een R5 GT Turbo passen, en eigenlijk (durf de vraag bijna niet te stellen). Het gaat om 15inch met 195/50. Mijn 5 is niet verlaagd, maar nu las ik wel dat deze maat toch problemen kan geven (aanlopen, teller klopt niet..)
De megane heeft ook een 4 gaats, en volgens mij ook 4x100.. (niet zeker), maar qua ET waarde weet ik het niet, en weet niet of dat problemen kan opleveren. Kan iemand mij hiermee helpen? Oftewel wijkt de velgmaat van een Megane veel af van een R5, en wat voor een problemen kan dit veroorzaken? Passen 195/50 sowieso onder een R5?

Gracias,

Che

ps? Kan dit de velgenmaat zijn, deze maat komen van standaard velgen van een Megane Coupe.. (of zegt dit niets..)

maat: 15"
breedte: 6,5 J
ET-waarde: 36
steek: 4 x 100
Laatst gewijzigd door che op vr 30 jul 2004 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

past mooi onder een 5 met 195/45/15 banden (Y)
Abel
Über-Spammer

195/50 kunnen aanlopen en dat doen ze zeker aan de voorkant met insturen..
che

Abel schreef:195/50 kunnen aanlopen en dat doen ze zeker aan de voorkant met insturen..
Dankje voor de info, :)

Maar wat je eigenlijk zegt is leuk, maar met 195/50 kansloos.. :@
Abel
Über-Spammer

proberen eerst.. kan zijn dat het net gaat omdat jouw gt de orginele hoogte nog heeft
che

Heb even de titel aangepast, want hebben meer mensen ervaring met het 195/50 15 inch? Kan dat, of haal je jezelf dan heel veel problemen op de hals. Bijvoorbeeld als je zwaarbeladen bent, een drempel, of is het gewoonweg niet mogelijk? Of is het niet slim?
Als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag.

Muchos Gracias,

Che
iwi

Ja kan het proberen met 195/50. Als het niet goed gaat moet je waarschijnlijk voor de volgende APK toch nieuwe banden en dan kan je er gelijk 195/45 onder doen :smoke:
oldskool

che schreef:
Heb even de titel aangepast, want hebben meer mensen ervaring met het 195/50 15 inch? Kan dat, of haal je jezelf dan heel veel problemen op de hals. Bijvoorbeeld als je zwaarbeladen bent, een drempel, of is het gewoonweg niet mogelijk? Of is het niet slim?
Als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag.

Muchos Gracias,

Che

waarom wordt er zo moeilyk gedaan over de velgen en en banden maten hierzo op t forum.(en sommige andere topics)
de zelfde zelfde vragen blyven maar terug komen.
(sorry voor de mensen die niew zyn )
waarom worden er geen aparte topics aangemaakt
zoiets als" deze banden en velgmaten passen onder die auto enz".

snap ook wel dat niet iedereen daar verstand van heeft.
maar is voor de mensen die al langer bezig zyn op t forum best irritant .
dit ten koste van de mensen die net op t forum komen en natuurlyk vele vragen hebben.
over hun type van renault.
dit is niet om ook maar iemand aftekraken maar gewoon positieve feedback .
eventueel iets voor de forum moderator
om niewe mensen daarop te wyzen hoe't forum nu precies werkt.
veranderen kan ook niet binnen 2 weken dat snap ik ook wel.

marcel.
Roy
Moderator

En dan geven we nieuwkomers ook gelijk een typcursus.......
5 GT Turbo '88 GT5
Rick

Heb ik ook onder me GTT gehad, over een hobbelende weg vreten de banden over de achterbumper en wielkassen en als je er met meer dan 2 man in zit continue.

Edit: gewoon 45-ers eronder zetten, scheelt een hoop ergenissen!
Riël
Über-Spammer

che schreef:Hoi,

Heb me door een wirwar van velgen topics geworsteld, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden, dus vandaar een nieuw topic.
Mijn vraag is of velgen van een Megane (coupe) op een R5 GT Turbo passen, en eigenlijk (durf de vraag bijna niet te stellen). Het gaat om 15inch met 195/50. Mijn 5 is niet verlaagd, maar nu las ik wel dat deze maat toch problemen kan geven (aanlopen, teller klopt niet..)
Je zegt zelf dat je dit vind in de topics, en dan nog NOG eens vragen, waar hetzelfde bevestigd wordt.

Toch nog welkom op het forum ;) Maar, slotje!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten