Zit een blokje van een Crosser op. Blokjes zijn wel klaargemaakt. (Ik bedoel dus een fijne 125CC watergekoeld.......)
Als je nagaat dat een Maxter 100cc al 135 KM per uur kan halen
Top rij je nooit, haal je net...... dan is het oppassen voor een vastloper namelijk. Op de jaarlijkse zandvoortdag was dat dus 2x handje op het luchtfilter op het rechte stuk.
Remi schreef:Als ie de 200 dan überhaupt haalt denk ik dat ie dat niet leuk vind, 200 is erg snel voor zo'n blok.
Tis echt de max. Je praat eerder over 190..... maar leuk vinden doet ie het zeker niet..... waarom denk je anders dat je dan je hand op de 2 luchtfiltergaten moet houden ? Moet even een paar keer vet slaan
Iig rijden doe je het nooit, ja op zandvoort kun je het proberen
Iig.... ik praat toen wij er mee reden over ruim 7 jaar geleden...... zou niet weten hoe het nu allemaal zit. Zijn wel veel upgrades binnen de kartsport.....
Jeroen jij kent zeker die karts met dubbele stuurwielen voor een x-tra hoofdsteun voor de G-krachten ook wel ? Of bedoelde jij die met 250cc...... die waren namelijk wel 250cc........
dit laat maar weer eens zien hoe je hier in nederland genaait word, net alsof de automobilist nog niet genoeg betaald. echt asociaal als je het mij vraagd
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik heb zelf een Rotax Max 125cc automaat gehad/watergekoeld/frame was van topkart.Heb hem in het voorjaar verkocht. Wel jammer, maar ik had er gewoon weinig tijd voor.
André ter Velde schreef:Even voor onze Belgische vrienden.
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik hoorde het ook net, sterkte daar in belgie
weet niet of het gepast is maar hier is een foto van de ramp:
André ter Velde schreef:Even voor onze Belgische vrienden.
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik hoorde het ook net, sterkte daar in belgie
weet niet of het gepast is maar hier is een foto van de ramp:
damn men broer werkt daar in de geburen
wil hem bellen maar gsm ligt niet op, want anders nooit het geval is :S
normaal moet i nu al thuis zijn pff hopelijk komt hij hier snel toe
André ter Velde schreef:Even voor onze Belgische vrienden.
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik hoorde het ook net, sterkte daar in belgie
weet niet of het gepast is maar hier is een foto van de ramp:
André ter Velde schreef:Even voor onze Belgische vrienden.
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik hoorde het ook net, sterkte daar in belgie
weet niet of het gepast is maar hier is een foto van de ramp:
damn men broer werkt daar in de geburen
wil hem bellen maar gsm ligt niet op, want anders nooit het geval is :S
normaal moet i nu al thuis zijn pff hopelijk komt hij hier snel toe
al iets gehoord???
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
André ter Velde schreef:Even voor onze Belgische vrienden.
Hoorde en zag netw at er allemaal gebeurt in Belgie vlak onder Brussel. Ik doel dan op de ramp met die gasleiding. Vreselijk gewoon. Nu al 14 doden en honderden gewonden.
Ik leef met jullie mee.
Het lijkt erg veel opwat ons enkele jaren gelden in Enschede is overkomen.
Ik hoorde het ook net, sterkte daar in belgie
weet niet of het gepast is maar hier is een foto van de ramp:
damn men broer werkt daar in de geburen
wil hem bellen maar gsm ligt niet op, want anders nooit het geval is :S
normaal moet i nu al thuis zijn pff hopelijk komt hij hier snel toe
'Zo'n vuur. Het was zo vreselijk intens'
Uitgegeven: 30 juli 2004 18:27
Laatst gewijzigd: 30 juli 2004 18:27
ATH/GHISLENGHIEN - "Er was nog maar één mogelijkheid: rennen, rennen, rennen. De achthonderd meter. Met de hitte in mijn rug." Met moeite krijgt de 45-jarige politieagent uit Ghislenghien het uit zijn mond. Zwaar verbrand aan hoofd en armen ligt hij in het Madeleine-ziekenhuis van het nabijgelegen Ath. Zich nauwelijks realiserend dat hij het Waals inferno van vrijdagochtend wel heeft overleefd.
Naam en toenaam brengt hij liever niet naar buiten. Evenmin als zijn even hevig verbrande 40-jarige kompaan. De twee weten nog niet hoeveel collega's zij moeten missen. Onder de voorlopig vijftien doden van de twee hevigste gasexplosies uit de recente Belgische geschiedenis bevinden zich vooral politiemensen, brandweerlui en medewerkers van het nutsbedrijf, die vrijdagochtend in actie kwamen, omdat het op het industrieterrein van Ghislenghien zo naar gas rook.
Lek
Terwijl de brandweer een deel van het bedrijventerrein probeert af te bakenen, vindt kort voor negenen een eerste ontploffing plaats. Gevolg van een lek in een gasleiding onder het industrieterrein van Ghislenghien, mogelijk door een boorfout. Daarop volgt korte tijd later een tweede, zeer zware knal. De explosies veroorzaken een vuurzee, die volgens ooggetuigen wel honderd meter hoog is.
De Waalse regionale minister voor Binnenlandse Aangelegenheden Courard bevestigt de enorme omvang van het vuur. Als een van de weinigen mocht hij een uur later het terrein op. "En ik zag er torenhoge bouwkranen, die tot zelfs in de top nog in brand stonden."
Brandwonden
Het vuur blijft volgens radeloze omstanders ruim een half uur branden. De hitte is zo zwaar, dat zelfs op de enkele kilometers verderop gelegen autosnelweg Brussel - Doornik passerende automobilisten brandwonden oplopen. Enkelen laten hun auto in opperste nood langs de weg staan om zich rennend door de velden te redden.
Courard vertelt verder over een soort van apocalyps. Op het terrein, dat verder zorgvuldig blijft afgegrendeld, liggen zwaar verbrande, volledig zwarte lichamen. De Belgische minister van Defensie Flahaut, die onmiddellijk legerhelicopters inzet voor het vervoer van de ruim honderd gewonden, heeft het over een nieuw, net opgeleverd nabijgelegen fabrieksgebouw dat "gewoonweg gesmolten" is. Het heet een geluk bij een ongeluk dat de 250 medewerkers nog niet in de fabriek van slijpstenen Diamant Board aan de slag waren.
Rond vier uur in de middag lijkt de omgeving van het Madeleine-ziekenhuis in Ath eerder op een locatie uit Oliver Stone's Vietnam-film Platoon. Helicopters vliegen af en aan voor het transport van zwaargewonden. Ruim 45 personen hebben zware brandwonden. Vanuit Ath vliegen zij naar speciale ziekenhuizen in het net over de grens gelegen Lille, Parijs, Brussel en Luik.
Een ontzette specialist spreekt over het ongewoon hoge aantal zwaar verbrande gewonden. "Normaal heb je een aantal licht verbranden, een even groot aantal met iets zwaardere brandwonden en slechts enkele zeer zwaar verbrande personen. Nu lijkt het alsof de meeste slachtoffers heel zware brandwonden hebben", vertelt hij aan de bezoekende bewindsman Flahaut.
Brandweer
Het echte drama van Ghislenghien is een straat verderop waar te nemen. In de brandweerkazerne vallen brandweermannen en nabestaanden van overleden of nog vermiste collega's elkaar snikkend in de armen. Het dodental bedraagt volgens Flahaut op dat moment "zeker vijftien". Het Belgische ministerie van Volksgezondheid bevestigt dat tien lijken zijn geborgen. Het maakt voor Ghislenghien, juist een van de weer oplevende centra in het economisch geteisterde Wallonië, een gitzwarte dag niet minder zwart.
damn men broer werkt daar in de geburen
wil hem bellen maar gsm ligt niet op, want anders nooit het geval is :S
normaal moet i nu al thuis zijn pff hopelijk komt hij hier snel toe
al iets gehoord???
nee
gatver, ik duim voor je!!!!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD