Idd, je kan de draden van het thermocontact kort sluiten.
Niet draaien? Relais defect of geen spanning op relais
Wel draaien? Thermocontact
[5GTT] [29-7-04]andere motor: Alleen nog afstellen :D
Kan dan nog steeds zijn dat deze defect is.SimonBalk schreef:Thermocontact heb ik al vervangen door het exemplaar dat ik altijd gebuikte.
Laatst gewijzigd door Rick D. op vr 30 jul 2004 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad,als je die 2 draden,tegen elkaar houd zou hij het moeten doen,zoniet.wordt het verder meten 

Het relais zit in de windvanger passagierskant naast de radiateur, kijk of 't stekkertje goed is, niet nat etc. Is vaak de boosdoener.
De olie staat tegen het max aan. Verder gaat bij mij dacht ik de naald van de drukmeter alleen omhoog als de motor loopt.Abel schreef:check ook je olie pijl!! volgens je drukmeter staat je pijl nu te laag
Kan ook dat da tniet werkt.
Is de radiateur wel heet?
Is de radiateur wel heet?
Best mogenlijk dus datde thermostaat dicht blijft staan.of was je er zeker van dat die goed werkte?
dit kan frans stokman doen, is vaak gratisSimonBalk schreef:ik heb de sensor in de radiateur vervangen door de sensor die in mijn oude radiateur zat. Voor zover ik weet werkt dat allemaal voordat de motor kapot ging. Alleen slaat de fan nu nog steeds niet aan. Bij welke stand moet de fan normaal gesproken aanslaan?
foto(voor de temperatuur aanwijzing):
[img]http://www.5GTT.com/foto's/blok13.jpg[/img]
Ik zit er nu aan te denken om een schakelaar in de auto te maken waarmee in de fan uit en aan kan doen.
Verder lukt het (stationair)afstellen niet echt. ik denk dat ik hiervoor iemand moet vragen die er verstand van heeft. Dan weet ik iig zeker dat het goed zit.
die temperatuur aanwijzing is hoog, de koelvin moet dan al aanslaan, deze slaat aan na het passeren van de bovenste streep
Je zit inmiddels op 90 graden ongeveer. Niet vreselijk druk maken dus
Goed is anders.... dat wel 


sander,
nu je die andere radiateur van mij gekregen hebt, lijkt het me verstandig de koelvin-sensor dus te laten zitten.
Deze sensor krijgt stroom via een dynamopool waar altijd stroom op staat, ook bij stilstand
De andere stroomdraad van de koelvin is verbonden met de sensor in de radiateur.
die koelvin moet aanslaan, dit is essentieel, als het niet werkt wil ik er ook wel naar kijken, het moet gewoon werken.
de watertemperatuursensor die zit onder de waterpomp, deze stuurt de meter in het dashboard en waarschuwingslmapje voor oververhitting aan.
dit heeft niets met de regeling van de watertemperatuur te maken, het registreert slechts.
belangrijk is tevens dat de thermostaat open gaat, deze zit tegen de waterpomp in de grote slang vanaf de bovenkant radiateur.
je kan die thermostaat eruit halen door die slang van de waterpomp te halen.
dompel deze in water en ga dit koken.
dan zie je of de klep open gaat.
dus drie dingen
1. laat de sensor koelvin in de radiateur die je van mij gekregen hebt zitten.
2. sluit koelvin hierop juist aan
3. check thermostaat alvorens alles te monteren in een pan met heet water.
als je er niet uit komt sta ik tot je dienst.
tevens kun je dan zien hoe de gaskabel bevestigd dient te zijn door met mijn auto te vergelijken.
nu je die andere radiateur van mij gekregen hebt, lijkt het me verstandig de koelvin-sensor dus te laten zitten.
Deze sensor krijgt stroom via een dynamopool waar altijd stroom op staat, ook bij stilstand
De andere stroomdraad van de koelvin is verbonden met de sensor in de radiateur.
die koelvin moet aanslaan, dit is essentieel, als het niet werkt wil ik er ook wel naar kijken, het moet gewoon werken.
de watertemperatuursensor die zit onder de waterpomp, deze stuurt de meter in het dashboard en waarschuwingslmapje voor oververhitting aan.
dit heeft niets met de regeling van de watertemperatuur te maken, het registreert slechts.
belangrijk is tevens dat de thermostaat open gaat, deze zit tegen de waterpomp in de grote slang vanaf de bovenkant radiateur.
je kan die thermostaat eruit halen door die slang van de waterpomp te halen.
dompel deze in water en ga dit koken.
dan zie je of de klep open gaat.
dus drie dingen
1. laat de sensor koelvin in de radiateur die je van mij gekregen hebt zitten.
2. sluit koelvin hierop juist aan
3. check thermostaat alvorens alles te monteren in een pan met heet water.
als je er niet uit komt sta ik tot je dienst.
tevens kun je dan zien hoe de gaskabel bevestigd dient te zijn door met mijn auto te vergelijken.
pierre, die radiateur ziet er goed uit. temperatuur is gelijk een streep lager + dat de vin nu zelf aanslaat.
Nu moet ik alleen de motor nog laten afstellen. Hiervoor heb ik nog niemand kunnen vinden, dus ik denk dat ik dat maar bij renault laat doen.
Verder heb ik een nieuw probleem. Wanneer ik mijn gewone licht aan doe, gaat ook mijn grootlicht aan. Omschakelen naar groot licht doet hij wel in de schakelaar (ik hoor het klikje) maar het licht blijft onveranderd op mijn dash. Misschien dat het komt omdat ik nogal wat koelvloeistof heb gemorst
bij de radiateur wisseling.
Dat is in iedergeval iets voor morgen. vond het nu wel weer leuk geweest voor vandaag.
Nu moet ik alleen de motor nog laten afstellen. Hiervoor heb ik nog niemand kunnen vinden, dus ik denk dat ik dat maar bij renault laat doen.
Verder heb ik een nieuw probleem. Wanneer ik mijn gewone licht aan doe, gaat ook mijn grootlicht aan. Omschakelen naar groot licht doet hij wel in de schakelaar (ik hoor het klikje) maar het licht blijft onveranderd op mijn dash. Misschien dat het komt omdat ik nogal wat koelvloeistof heb gemorst

Dat is in iedergeval iets voor morgen. vond het nu wel weer leuk geweest voor vandaag.
ook de houder van de gaskabel heb ik iets bijgebogen. Deze stond echt tever uit elkaar. Nu werkt het gas geven ook weer perfect! 

Ik vind dat afstellen altijd zo kneuzig klinken, er valt zo ongeveer nix af te stellen aan die DIS32 carbs... je hebt 2 schroeven en je zou bij meer laaddruk eens een sproeiertje kunnen wisselen.
Het CO afstellen is ook een eitje, neem nou dit:
http://www.renault-tuning.com/article.php?sid=30
Het CO afstellen is ook een eitje, neem nou dit:
http://www.renault-tuning.com/article.php?sid=30
SimonBalk schreef:pierre, die radiateur ziet er goed uit. temperatuur is gelijk een streep lager + dat de vin nu zelf aanslaat.
Nu moet ik alleen de motor nog laten afstellen. Hiervoor heb ik nog niemand kunnen vinden, dus ik denk dat ik dat maar bij renault laat doen.
Verder heb ik een nieuw probleem. Wanneer ik mijn gewone licht aan doe, gaat ook mijn grootlicht aan. Omschakelen naar groot licht doet hij wel in de schakelaar (ik hoor het klikje) maar het licht blijft onveranderd op mijn dash. Misschien dat het komt omdat ik nogal wat koelvloeistof heb gemorstbij de radiateur wisseling.
Dat is in iedergeval iets voor morgen. vond het nu wel weer leuk geweest voor vandaag.
zo, dat kun je snel, echt geweldig dat het nu goed is, ben echt blij voor je.






ik ben er ook erg blij mee. wilde eigenlijk gaan douchen en morgen verder gaan, maar ik kon het niet laten
Na 4x verwisselen krijg je het wel onder de knie.


Daar ga ik morgen even naar kijken. Ik heb wel geprobeerd wat aan te passen, maar wat ik ook deed, het leek steeds slechter te worden. Anders gewoon even iemand zoeken die het voor me kan doenSteven schreef:Ik vind dat afstellen altijd zo kneuzig klinken, er valt zo ongeveer nix af te stellen aan die DIS32 carbs... je hebt 2 schroeven en je zou bij meer laaddruk eens een sproeiertje kunnen wisselen.
Het CO afstellen is ook een eitje, neem nou dit:
http://www.renault-tuning.com/article.php?sid=30

ik neem aan en hoop toch dat je je geld van die anderen terugkrijgt he ?
anders even een advocaat erop.
afstellen is toch specialistenwerk, ook het Co moet kloppen, garage is vaak gratis als je een goede klant bent.
anders even een advocaat erop.

afstellen is toch specialistenwerk, ook het Co moet kloppen, garage is vaak gratis als je een goede klant bent.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 30 jul 2004 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb ik al naar gebeld en ik hem gewoon terug brengen. dat zit wel goedpierre schreef:ik neem aan en hoop toch dat je je geld van die anderen terugkrijgt he ?
anders even een advocaat erop.

ik heb er nu 90 km mee gereden en alles zag er goed uit. Alleen mijn olie druk meter doet het nog steeds bij vlagen. Was bij de vorige motor ook zo. misschien dat ik de contactpunten van de sensor nog even moet schoonmaken of misschien zit de fout wel in mijn dash.
Verder zie ik andere een schroef in de carb die ik nu heb wanneer vergeleken met mijn oude. Ik denk dat daardoor het afstellen van de CO misscien niet lukt.
Verder zie ik andere een schroef in de carb die ik nu heb wanneer vergeleken met mijn oude. Ik denk dat daardoor het afstellen van de CO misscien niet lukt.
Lijkt er erg veel op, weet wie je bedoelt.Droes schreef:is er nu ook geen belg die met een identieke turbo rondrijdt? enkel de kapo was anders gelovek
Ik heb er onderhand alweer over de 2000 kilometers mee gereden. Geen problemen gehad tot nu toe. Ben er erg tevreden overR(ay)Si schreef:Vandaag rijdend gezien in HHW!
Mooi man![]()
![]()
