ACT: Geflitst!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Even voor de mensen uit Arnhem e.o., en de rest natuurlijk ook.
Er is aangekondigd dat vanaf heden (28 juni 2004) er op de snelweg tussen Velperbroek en Doesburg (N273) een half jaar lang dagelijkse snelheidscontroles zullen worden uitgevoerd!! Dit omdat er de laatste tijd snelheden van 200+ zijn gemeten op dit traject.
Dus iedereen wees gewaarschuwd!.
Gr.Frits
Er is aangekondigd dat vanaf heden (28 juni 2004) er op de snelweg tussen Velperbroek en Doesburg (N273) een half jaar lang dagelijkse snelheidscontroles zullen worden uitgevoerd!! Dit omdat er de laatste tijd snelheden van 200+ zijn gemeten op dit traject.
Dus iedereen wees gewaarschuwd!.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Ik weet dat er een tabel is voor de minimale afstand tussen een bord met een snelheidsverandering en een meetpunt.
Heeft iemand dit overzichtje nog?
Ik had een bon binnengekrgen van 45 euro...
110 meter na het verkeersbord van 70 naar 50
Gemeten 65 km/u
Na correcte 62 km/u
10 t/m 15 km/u te hard
Heeft iemand dit overzichtje nog?
Ik had een bon binnengekrgen van 45 euro...
110 meter na het verkeersbord van 70 naar 50

Gemeten 65 km/u
Na correcte 62 km/u
10 t/m 15 km/u te hard
Laatst gewijzigd door Donleben op vr 9 jul 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Contacteer:
Ik heb ze gevonden!
Zo gelijk een bezwaar opmaken dus!
Bij 50 km/h 140 meter
Bij 60 km/h 170 meter
Bij 70 km/h 190 meter
Bij 80 km/h 220 meter
Bij 100 km/h 280 meter
en voor wat het waard is;
Bij 120 km/h 330 meter.

Zo gelijk een bezwaar opmaken dus!

Bij 50 km/h 140 meter
Bij 60 km/h 170 meter
Bij 70 km/h 190 meter
Bij 80 km/h 220 meter
Bij 100 km/h 280 meter
Bij 120 km/h 330 meter.
kun je mij de site eens geven?Donleben schreef:Ik heb ze gevonden!![]()
Zo gelijk een bezwaar opmaken dus!![]()
Bij 50 km/h 140 meter
Bij 60 km/h 170 meter
Bij 70 km/h 190 meter
Bij 80 km/h 220 meter
Bij 100 km/h 280 meter
Bij 120 km/h 330 meter.
Vormfout, wordt geseponeerd.Sander101 schreef:Kan iemand mij vertellen wat te doen bij een bekeuring waar je naam niet goed op staat: I.p.v. Ramakers staat er Ramahus.
Aangezien ik zo niet heet ben ik dit dus niet. Wat nu te doen?
Had m'n pa ook eens, hadden die sukkels de verkeerde straatnaam opgeschreven

Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
Een citaat uit mijn bezwaar:Jasper16v schreef:kun je mij de site eens geven?
In de Staatscourant van 31 december 2002 (nummer 249) staat een stuk geschreven met de titel: Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers.
Fout dus...Marcel B. schreef:Vormfout, wordt geseponeerd.Sander101 schreef:Kan iemand mij vertellen wat te doen bij een bekeuring waar je naam niet goed op staat: I.p.v. Ramakers staat er Ramahus.
Heb ook zo'n akkefietje gehad,
Eerst verkeerde wegnummer en ook nog eens verkeerde naam...
Gewoon betalen...
Maar ben nou eenmaal eigenwijs en het derde bezwaar gaat de deur uit

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
het is toch ook zo dat je gewoon moet betalen en daarna kan je evt bezwaar aantekenen, mocht je dan in je recht staan dan krijg je geld terug. zo heb ik het me eens laten vertellen, maar ik zou altijd bezwaar maken in zo een geval, je hebt toch niets te verliezen
R5GTT. Drive it like you stole it
Klopt inderdaad, na het eerste bezwaar moet je eerst betalen voor ze het in behandeling nemen. Of nog beter:pazmaniac schreef:het is toch ook zo dat je gewoon moet betalen en daarna kan je evt bezwaar aantekenen, mocht je dan in je recht staan dan krijg je geld terug. zo heb ik het me eens laten vertellen, maar ik zou altijd bezwaar maken in zo een geval, je hebt toch niets te verliezen
Maak twee cent teveel over, mocht je alles uiteindelijk nog moeten betalen, kun je nog altijd je 2 cent terug eisen, kost hen een hoop moeite en geld om die paar centen weer terug te storten

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Vanochtend, was ik met veel moeite een Mitsebitsie Space Star aan het inhalen, ben ik halverwege, zie ik een agente met een lasergun staan. Toch maar even van het gas en weer achter aansluiten.
Even gezwaaid en doorgereden... 

Ik ga maar eens een briefje schrijven dan. Bedankt!Jacco Twingi schreef:Fout dus...Marcel B. schreef:Vormfout, wordt geseponeerd.Sander101 schreef:Kan iemand mij vertellen wat te doen bij een bekeuring waar je naam niet goed op staat: I.p.v. Ramakers staat er Ramahus.
Heb ook zo'n akkefietje gehad,
Eerst verkeerde wegnummer en ook nog eens verkeerde naam...
Gewoon betalen...
Maar ben nou eenmaal eigenwijs en het derde bezwaar gaat de deur uit
Hoe kom je erbij dat wij veel flitspalen hebben in Nederland??
[img]http://www.radarfalle.de/radarfallen/im ... mplett.gif[/img]

[img]http://www.radarfalle.de/radarfallen/im ... mplett.gif[/img]

-
Ik wist helemaal niet dat ze in Frankrijk geen flitspalen hadden? Flitsen ze wel mobiel of doen ze dat ook niet?
In Nederland staat er in ieder geval achterlijk veel...
Gr, Frits.
In Nederland staat er in ieder geval achterlijk veel...

Gr, Frits.
nog niet 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Car: Megane
ben nie geflitst maar wel een parkeer prent van 46 euro GVD
maar ja had ik maar beter moeten kijken stond een bord BETAALD PARKEREN
zo veel invloed hebben vrouwen op je ga je dingen over het hoofd zien

maar ja had ik maar beter moeten kijken stond een bord BETAALD PARKEREN

zo veel invloed hebben vrouwen op je ga je dingen over het hoofd zien

Boetes uit het buitenland kunnen hier niet ten gelde worden gemaakt. Het ergste wat ze kunnen doen is de NL politie bij je langs sturen om te vragen of je wilt betalen, maar dan kan je gewoon nee zeggen.
Volgende keer dat je dan in Frankrijk bent kunnen ze je wel alsnog aanhouden 

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Is niet waar. Mijn ouders stonden eens verkeerd geparkeerd in duitsland, ze kregen een boete thuisgestuurd van 30 DM. Ja was nog in het guldentijdperk. De betaling daarvan was ook leuk: in een envelop opsturen...Marc01 schreef:Boetes uit het buitenland kunnen hier niet ten gelde worden gemaakt.
Ja, dat kan maar je hoeft niet te betalenJoost (DoubleYou) schreef:Is niet waar. Mijn ouders stonden eens verkeerd geparkeerd in duitsland, ze kregen een boete thuisgestuurd van 30 DM. Ja was nog in het guldentijdperk. De betaling daarvan was ook leuk: in een envelop opsturen...Marc01 schreef:Boetes uit het buitenland kunnen hier niet ten gelde worden gemaakt.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Leuk he die Corsa's, petra kreeg er tijdje terug ook een.153 waar ze 120 mocht, en dat met net een paar weken haar rijbewijs. (gelukkig voor haar ging de correctie er nog afMerijn schreef:Hmm... Ik dacht dat ik niet geflitst zou worden in mijn Corsaatje, maar hij gaat toch wel ietsie te hard.Pijnlijke zaak.

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Bron: De TelegraafLEEUWARDEN - De zogeheten radardetector-detector (rdd) die de politie sinds kort gebruikt voor opsporing van illegale radarverklikkers, blijkt illegaal te worden ingezet. Uit onderzoek is gebleken dat het apparaat niet voldoet aan de Europese richtlijnen en zodoende niet mag worden gebruikt om automobilisten die nog rondrijden met een detector in de auto op de bon te slingeren. Dat stelt advocaat Hans Anker.
De jurist, die in het bezit is van het rapport dat is opgesteld door het onderzoeksbureau Dare Consultancy, heeft naar aanleiding daarvan gisteren onmiddellijk de Voedsel en Waren Autoriteit ingeschakeld en gevraagd actie te ondernemen tegen de rdd.
De uitkomsten van het onderzoek betekenen een forse tegenslag voor justitie in de strijd tegen notoire hardrijders. Het openbaar ministerie, dat het rapport gisteravond ook heeft ontvangen, dacht juist met de rdd de radarverklikker definitief van de Nederlandse wegen te kunnen verbannen.
De rdd werd dit voorjaar met veel tamtam gepresenteerd. Verkeersofficier Koos Spee schafte er onmiddellijk 26 aan, à 1800 euro per stuk. Het apparaat blijkt autos die zijn voorzien van een radarverklikker, er inderdaad feilloos tussenuit te pikken. Boete
Dit tot grote frustratie van de naar schatting 70.000 automobilisten in ons land die, ondanks het verbod sinds 1 januari 2004, nog altijd met een radardetector rondrijden. Het bezit van een radardetector levert een boete op van 250 euro en het apparaat wordt in beslag genomen. In het eerste halfjaar zijn 1728 detectoren in beslag genomen. De rdd spoorde in de eerste maand al 500 overtreders op.
Volgens Anker blijkt nu echter dat de rdd in strijd is met de geldende richtlijn voor ontvangstapparatuur van radiosignalen (EN 300 440).
De rdd blijkt volgens het rapport de geldende maximale normen bovendien zo ernstig te overschrijden, dat het absoluut onmogelijk is het apparaat met behulp van enkele simpele kunstgrepen alsnog aan de letter van de wet te laten voldoen. Hierdoor is de rdd per definitie onbruikbaar geworden, een kostenpost voor Spee van 46.800 euro.
Terugvorderen
Bovendien kan het schadebedrag nog veel verder oplopen, omdat automobilisten die door de rdd hun verklikker zijn kwijt geraakt, een goede kans maken deze via de rechter terug te kunnen vorderen wegens onrechtmatig verkregen bewijs. Justitie zal dan tevens de betaalde boete van 250 euro moeten terugstorten. Hans Anker zegt dan ook op korte termijn een proefproces te starten om de rechtbank hier een uitspraak over te laten doen.
Anker: Justitie heeft apparatuur gebruikt die in strijd is met de regelgeving. Dat is natuurlijk absurd. Want als je je als burger aan de regels dient te houden, dan mag je verwachten dat de overheid dat zeker doet.
Schitterend dit...