Ik heb een vreemd probleem, wat ik niet helemaal begrijp. Misschien dat er mensen zijn die dit ook al eens hebben gehad. Het volgende:
Af en toe maak ik wel eens mee dat de Clio niet wil starten. Ik gooi de sleutel om en dan wil de startmotor rondgaan, alleen lijkt het dan net of ie veels te weinig power van de accu krijgt. Gekker is nog, dat als ik de sleutel van het contact doe, de startmotor nog steeds traag door blijft lopen (zonder dat de motor aanslaat)! De eerste keer dat ik het meemaakt was dat erg gek.
Wat ook vreemd is, is dat als ik op een bep. moment de auto wil starten, dan doet ie dat gewoon perfect. Ga ik na een half uurtje dan even stoppen en wil ik daarna de auto weer starten, dan krijg ik opeens weer het hierboven beschreven probleem. Tijdens het rijden, voordat ik dan stop, gaat verder ook niet het lampje van de accu branden of zo.
Wat betreft de startmotor, deze is gereviseerd, maar sowieso zal die er niks mee te maken hebben. Verder is mijn contact slot kapot, dwz. de veer die de sleutel na het starten laat terugkomen is kapot, dus moet je na starten zelf even de sleutel een kleine slag terugdraaien. Kan het hieraan liggen of heeft dit ermee te maken? Verder heb ik het idee dat de warmte van het motorblok te maken heeft. Zostraks was ik boodschappen aan het doen, toen kreeg ik weer dit probleem. Heb toen de auto laten staan en ben naar huis gelopen. Zo'n 2 uur later ging ik weer terug en ja hoor... autootje startte weer zoals normaal. Ik snap hier dus echt niks van. Ik las ergens iets over een brandstofrelais...? Mischien dat? Of is het toch gewoon de accu of anders de dynamo? Ik weet het in ieder geval niet.
Dus even op een rij: 1e keer starten, geen probleem. Na een tijdje rijden stoppen, daarna weer starten, gaat startmotor tergend langzaam rond dus blok slaat niet aan en met het verwijderen van de sleutel uit het contact blijft de startmotor tergend langzaam rondlopen. Nadat het blok is afgekoeld kan ik de auto weer normaal starten.
Wie weet het?